Toon posts:

Is de PIII667 133mhz overclockbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit wil ik gaan aanschaffen:

PIII667 133mhz
Dimm 196 133mhz
Aopen AX63pro Via pc133
etc etc

PIII600e wordt aangegeven als goed overclockbaar... is de PIII667 133mhz niet goed overclockbaar? bvd voor opmerkingen :) :)

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik weet het niet, ik zou zowiezo geen PIII kopen, neem een Athlon, die kan je tenminste overklocken :)

Verwijderd

Je moet geen P3 kopen die al op 133 Mhz FSB loopt . De kans dat je geheugen veel hoger komt dan 150 is zeer klein . Dus dat zou voor jou 5x150=750 betekenen in een gunstig geval . De P600E haalt in 90% van de gevallen de 800 wel (6x133 ipv 6x100) en is dus een betere keus .

Verwijderd

Ben het met PeeJee eens...

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

je kunt beter een moederbord met VIA apollo 133A nemen, is veel betere perfomance!!! (wil je een AOpen, dan bijvoorbeeld de AX64 pro, meer info: http://www.aopen.nl/products/mb/default.htm )

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Klopt ja, de A versie is stukken beter, op http://www.hardwareinfo.net/dutch/welkom.html
hebben ze de verschillen getest tussen de zonder A en met A versie, en ook de verschillende mammaplanken van de A versie.
(ik hep zelf een ms-6199VA, met via apollo pro, zonder A dus, ben ik niet echt van onder de indruk...)

specs

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Floep: flikker op

als het toch niet weet, zeg dan ook nix

je kan beter een 100 mhz variant nemen..die zijn toch wel beter te overclocken..want je geheugen kan vast niet veel hoger. 150 moet misschien kunnen, maar dan haal je niet veel mhz winst want je multiplier is ook al niet zo gek hoog. Voor overklokken neem je een 100 mhz coppermine

Verwijderd

Ik zou een PIII 600 kopen is op dit moment de sweet spot in overclockbaarheid/prijs.
Dat scheelt je dus weer wat geld. Wat ik zou kopen is dan een ASUS CUBX bord die loopt bijna altijd op 150 dus daar is het bord niet de limiterende factor voor(alleen word je AGp gestressd denk ik maar misschien zit er een 1/2 divider op)Dit bordje is geschikt voor de FC-PGA chips, die ook nog iets goedkoepr zijn dan de slot's. Kijk alleen wel of je een de nieuwste stepping hebt van de PIII(cBo dacht ik) want anders zou je flipchip nog wel eens kunne barsten. Dus ik zou dit halen:
600E FC-PGA cB0 stepping
ASUS CUBX BX bord
192MB 133MHz RAM
overclock ze!

ThaVinnY
Pagina: 1