probleem contactgeluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik A
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-07 14:46
goede dag nieuw hier, hopelijk mag/kan ik dit hier plaatsen.

Ik heb een probleem met het verhelpen van contactgeluid en kom er niet helemaal uit.

Ik woon in een huis met een enkelvoudige vloer (hout). Mijn onderbuurvrouw is niet erg blij met mijn muziek. Ik heb tot op dit moment twee vloerstaanders los op het tapijt zonder iets er tussen. Ik wil het contactgeluid zo veel mogelijk verminderen dus heb ik het volgende gedaan: Twee zware tegels op het tapijt. Spikes onder mijn speakers gedaan en deze op de tegels gezet.

Het probleem doet zich nu voor dat het geluid eigenlijk verder draagt/luider is op de verdieping achter muren en de verdieping onder mij. In de kamer zelf resoneert er ook meer. Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat het dus precies verkeerd om heeft gewerkt. Wat snap ik niet doe ik verkeerd? Rubber of schuim onder de tegels? De tegels zelf resoneren ook vrij erg terwijl ik ze met moeite kan tillen. Ik zou eventueel dB kunnen meten met een app op telefoon.

(geen id of het van belang is, maar het gaat over een audiolab 8000 ver + cd met Dali suite 1.7)

thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:20
Hendrik A schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:48:
Ik woon in een huis met een enkelvoudige vloer (hout). Mijn onderbuurvrouw is niet erg blij met mijn muziek.
Met een enkelvoudige houten afscheiding kun je vrees ik weinig eer behalen met isolatie van je boxen alleen. De hele vloer gaat meetrillen met lage tonen door het ontbreken van massa.

Wat ik kan aanbevelen is: koop een goede (!) draadloze koptelefoon en gebruik die als je je muziek wat harder wilt beluisteren. Heb ik zelf ook gedaan. Toch bewegingsvrijheid en bij een goed nummer kun je ongestoord de boel iets harder zetten. Gebruik je boxen voor meer bescheiden geluidsniveau's. Is jammer van je boxen maar daar heeft je buurvrouw geen boodschap aan. Toch?
Het alternatief is verhuizen en daar kun je heel wat koptelefoons voor kopen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd