Muziek ( optioneel films) streamen naar laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:38
Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen op zoek naar een manier om zo makkelijk mogelijk mijn muziek en/of films te streamen naar mijn laptop als ik op kot zit. Sommige zijn echter full hd, en dan zou er transcoding moeten aan te pas komen denk ik? Ik heb een verbinding 30/5 mbit, dus er kan wel heel wat door, maar niet alles.

Ik heb een servertje (win server 2012) draaien thuis met al mijn muziek en films daar beschikbaar.

De enige manier die ik tot nu toe gevonden had was via vpn verbinden en dan de files benaderen via de netwerkfolders. Dit werkt wel maar er moet me dunkt toch een manier zijn om die vpn achterwege te laten.

Ik zoek en zoek maar vind niet meteen iets. Het kan nu toch bijna niet anders dan dat er zoiets bestaat?

Wat ik dus wil bereiken is op een of andere manier mijn bibliotheek beschikbaar én doorbladerbaar maken over het internet. Dus dat ik door m'n albums kan bladeren en/of m'n films.

Een pluspunt zou natuurlijk ook zijn als ik dit kan doen naar mjin telefoon (windows phone 7.5, lumia 800), maar dit is echter geheel optioneel.

Kan iemand mij een richting uitsturen?

Alvast bedankt!!

[ Voor 9% gewijzigd door m1dnigh7 op 17-11-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IIS rich media streaming. >>> http://www.iis.net/media
Volgens mij heb je dan nog niet echt gezocht !

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 17-11-2012 19:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Tuurlijk heb ik gezocht! Ik ben uitgekomen bij enkele dingen zoals plexserver, lisobox en dergelijke. Maar geen enkele was exact wat ik zocht. Ik heb nu al even lopen zoeken hoe ik media streaming kon aan krijgen op mn server maar dit is lukt niet gelijk, maar ik ga dat van jou eerst eens onderzoeken! Bedankt alvast!

Ach zo, dat is via IIS. Ik was hier aan het zoeken hoe ik dit kon doen met windows media player. Het lijkt mij te zijn wat ik zoek! Ik post hier of het gewerkt heeft! Hartelijk dank!

Edit: Ik denk dat het niet direct is wat ik zoek? Ik wil gewoon al mijn muziek in 1 keer publiek toegankelijk maken, en dan op afstrand door mijn bibliotheek kunnen bladeren en zo zelf mijn liedjes kiezne. Ik snap dat dit zou moeten lukken met windows media player, maar dan krijg ik een mooi berichtje "page failed to load" bij windows server 2012.

[ Voor 64% gewijzigd door m1dnigh7 op 17-11-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

m1dnigh7 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:10:
Ik wil gewoon al mijn muziek in 1 keer publiek toegankelijk maken, en dan op afstand door mijn bibliotheek kunnen bladeren en zo zelf mijn liedjes kiezen.
Dan gaat je dat alleen lukken met een VPN, of WebDAV over SSL..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Voor m'n muziek heb ik ondertussen "Subsonic" gevonden. Dit is bijna wat ik zoek maar ik denk het enige dat in de buurt zla komen van wat ik zoek.

Ik heb een browser based UI die me toe laat door m'n muziek te bladeren en een playlist op te bouwen. Deze kan ik dan afspelen in m'n browser of in windows media player. Er is een windows phone 7 app ook, maar deze is betalend. Maar misschien probeer ik 'm toch nog uit vanavond!

Voor m'n video's had ik aan tveristy gedacht, maar dit werkt wel in browsers op m"n telefoon en desktop, maar niet op een iphone (daar moet je voor betalen, go figure..). Echter, het transcoden van m'n files lukt niet aardig en dan wil m'n telefooon het dus niet afspelen. Hiervoor zoek ik dus nog een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 00:15
Een mooie oplossing hiervoor is een Windows Home Server. Deze presenteert alle muziek en films op een website waar je dan streaming van kunt genieten. Werkt erg goed om bv op het werk een muziekje van thuis aan te zetten.

Kosten van Windows Home Server: pricewatch: Microsoft Windows Home Server 2011 64bit Nederlands OEM 10clients 40 euro.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 13:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

WHS2011 is alweer oud, de opvolger is Windows Server 2012 Essentials maar of deze precies hetzelfde kan weet ik niet. Hij is in ieder geval wel duurder ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Die functies worden overgenomen door alt-92 zei. Maar ik vind het hele gedoe nogal vrij complex. Het kan natuurlijk aan mij liggen. Voorlopig ben ik al blij met m'n muziek die wil streamen. Nu is het nog wachten tot ik iets tegenkom dat gelijkaardig is voor videomateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Waarom wil je streamen eigenlijk? Heb je zo'n hekel aan je ouders dat je hun verbinding zo lang mogelijk zo hard mogelijk wilt belasten zodat zij niet kunnen gamen ofzo?
Zeker als je bij streamen je afvraagt hoe je het met Windows Media Player gaat doen denk ik dat je verre moet bljven van complexe zaken als streaming; om nog te zwijgen van wat jij allemaal op je hals haalt als je je media op een websiteje beschikbaar maakt aan het hele internet.

Waarom richt je niet gewoon een VPNnetje in naar je Windows server en kopieer je de films/muziek die je wilt kijken/luisteren naar je laptop of speel ze desnoods direct af van de schijf van de server. Muziek isniet zoveel, een extern schijfje van 4 of 5 tientjes stelt je in staat een kopie van je hele muziekcollectie mee op kamers te slepen, en de films kun je op je gemak even kopiëren terwijl je eten maakt of studeert en 's avonds gewoon van je lokale schijf kijken. 100x minder gemuts, veel minder kans op je eigen onbemerkte warez server, makkelijker in te stellen en flexibel zát voor wat jij wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
Neen helemaal niet. Ik heb thuis een 40/5 mbit verbinding dus kan ik gerust gaan streamen. Mijn server die staat thuis en m'n ouders gamen al zeker niet.. Een MP3 van 192 kbps streamen kost al heel wat minder bandbreedte dan jij denkt volgens mij.

Het is helemaal niet de bedoeling om mijn media te gaan delen met heel het internet, dat heb jij anders begrepen dan.

En met die complexe zaken bedoel ik het streamen on-demand via IIS, en hiermee bedoel ik dat het gewoon algemeen gesteld kan worden dat het nogal omslachtig is om daar iets uit te krijgen dat ik verwachtte.

Ik heb al reeds een VPN zoals je kon lezen in mijn beginpost. En ik heb geen zin om heel de tijd lopen te verbinden met die VPN omdat dan hogere bitrate films al overboord vallen om zo te bekijken. Daarom is er nood aan transcoding zodat deze wél nog kunnen bekeken worden.

Verder is die VPN wel handig voor op mijn laptop, maar daar blijft het dan ook weer bij. Een VPN verbinding gebruiken is een beperkende factor als het gaat om "overal beschikbaar". Mijn documenten worden ook beschikbaar gesteld via een HTTP interface. Dus daar kan ik ook van overal, elke pc aan.

Verder heb ik een hele bibliotheek aan flac-rips die ik niet "voor een paar tientjes" op een harde schijf zet. Dat is namelijk de reden dat ik dit ook wil gaan streamen naar waar ik op kot zit. Dan hoef ik elke week niet die harde schijf gaan mee te sleuren.

Dus nu om te besluiten, ik heb Plex media server geïnstalleerd op m'n server en dit is eigenlijk helemaal wat ik zocht. Ik kan m'n videomateriaal via een browser bekijken in een flashplayer en het werkt allemaal heerlijk danzkij het transcoden. Verder is het gratis ook. Ik heb hiervoor de app gekocht op m'n smartphone dus dat werkt dan ook weer heerlijk. En subsonic dat had ik al gezegd, dat werkt ook heerlijk dankzij de app (wel betalend) en de server software. En dan heb je nog applicaties die op je desktop werken waar je niet eens merkt dat het gestreamed wordt.

Dus alvast mijn excuses voor en verspilde thread :)
Pagina: 1