[BSOD] Help geen idee waar het door komt

Pagina: 1
Acties:

• zervion
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08-2025
Hallo beste Tweakers,
Ik heb sinds 2 weken een vage blue screen of dead melding die minstens 1 keer per dag komt.
Geen idee waar deze vandaan komt en had gehoopt dat jullie mij konde helpen.
als jullie iets nodig hebben qua informatie roept u maar.

Met vriendelijke groeten,
Zervion

p.s had geen idee welk sub forum ik deze moest stoppen

• zervion

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:24

Perkouw

Moderator General Chat
Zonder een van je foutcodes te googlen; Heb je al een memtest gedraaid om te kijken of deze errors levert (Memtest 86+). ?

En wat heb je zelf nog meer gedaan om te kijken waar het probleem hem mogelijk in zit ?
Zie ook -> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 17-11-2012 17:39 ]

Verwijderd

8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2012 18:02 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34
@SeaNanners Dat doet BlueScreenView :)

Het lijkt erop dat de driver van de videokaart de boosdoener is. Heb je geprobeerd om deze bij te werken?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
adyta schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:49:
@SeaNanners Dat doet BlueScreenView :)

Het lijkt erop dat de driver van de videokaart de boosdoener is. Heb je geprobeerd om deze bij te werken?
Ja?
Ik zie voornamelijk memory zaken staan als memory management & Page Fault in Nonpaged Area bjivoorbeeld. Dat zijn toch meestal zaken die je ziet bij problemen met het geheugen.

• zervion
Sorry mijn pc kreeg weer een bsod net vandaar mijn reactie, moet ik die memtest draaien of vid driver sweepen en opnieuw installeren?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zervion schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:06:
Sorry mijn pc kreeg weer een bsod net vandaar mijn reactie, moet ik die memtest draaien of vid driver sweepen en opnieuw installeren?
Memtest sowieso even draaien, dit kan met bijv. HirensBootCd (http://mirror.leaseweb.com/hirensbootcd/).

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 17-11-2012 18:07 ]

• zervion
Heb Hirens gedownload maar Memtest crashed zonder iets te draaien :S

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zervion schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:37:
Heb Hirens gedownload maar Memtest crashed zonder iets te draaien :S
Well there's your problem :P

• zervion
En nu }:O

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Niet perse. Ik had een paar jaar geleden ook steeds crashes van memtest op m'n gloednieuwe PC. De oplossing was niet nieuwe hardware maar gewoon een nieuwe versie van Memtest, die betere ondersteuning voor mijn nieuwe chipset had.

Trek daarom niet te snel conclusies.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
downtime schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:49:
[...]

Niet perse. Ik had een paar jaar geleden ook steeds crashes van memtest op m'n gloednieuwe PC. De oplossing was niet nieuwe hardware maar gewoon een nieuwe versie van Memtest, die betere ondersteuning voor mijn nieuwe chipset had.

Trek daarom niet te snel conclusies.
Hmm.
Ik mag aannemen dat hij de laatste versie gedownload heeft, dan trek ik toch niet te snel conclusies als ik stel dat het geheugen problemen levert ? Dat lijkt me gezien de Windows error logs nu toch wel een conclusie die ik, voorzichtig, mag gaan trekken.
Ik weet niet wat je setup is, maar test elk reepje geheugen even apart mocht je er meerdere hebben. Wellicht dat er maar één module is welke parten speelt.

Gebruik wel deze tool -> http://www.memtest.org/ (Dit is dus memtest86+ en staat ook op de HirensBootCD) en niet deze -> http://hcidesign.com/memtest/ o.i.d.

[ Voor 27% gewijzigd door Perkouw op 17-11-2012 18:56 ]

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:52
Jawel, sorry ;)

Ik heb ook systemen bijvoorbeeld gebaseerd op de amd phenom 955 black edition (zo heet dat ding volgens mij, niet mijn systeem) waar juist 4.0 niet draait. probeer eens een versie eerder van de memtest site.

EDIT: laatste iso van memtest zelf staan ook die 2 versies op volgens mij, met een reden.

[ Voor 17% gewijzigd door KnoxNL op 17-11-2012 18:57 ]

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
KnoxNL schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:56:
Jawel, sorry ;)

Ik heb ook systemen bijvoorbeeld gebaseerd op de amd phenom 955 black edition (zo heet dat ding volgens mij, niet mijn systeem) waar juist 4.0 niet draait. probeer eens een versie eerder van de memtest site.

EDIT: laatste iso van memtest zelf staan ook die 2 versies op volgens mij, met een reden.
Dan zit er nog een verschil tussen het niet kunnen draaien en crashen van Memtest, of de TS heeft het wat ongelukkig geformuleerd of ik lees het te letterlijk.

• KnoxNL
"zonder iets te draaien" was bij mij ook zo, je zag het blauwe scherm niet eens. Zo heb ik TS geïnterpreteerd. Maar kan als nog dat je gelijk krijgt hoor, ik wilde deze mogelijkheid even aanstippen.

Is overigens maar 2x van de tientallen keren dat ik het over de afgelopen 10+ jaar gedraaid heb hoor, maar toch.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
KnoxNL schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:00:
"zonder iets te draaien" was bij mij ook zo, je zag het blauwe scherm niet eens. Zo heb ik TS geïnterpreteerd. Maar kan als nog dat je gelijk krijgt hoor, ik wilde deze mogelijkheid even aanstippen.

Is overigens maar 2x van de tientallen keren dat ik het over de afgelopen 10+ jaar gedraaid heb hoor, maar toch.
Ho ho relaxed. Het gaat hier niet over gelijk krijgen of niet. ;)
Dat komt zo over van winnen of verliezen, niet mijn intentie in ieder geval.

Probeer wellicht de TS wat aan te sporen wat duidelijker te zijn in zijn berichtgeving. Helaas zonder succes, geen systeem gegevens, zelf geen stappen ondernomen (in ieder geval niet voor ons duidelijk/zichtbaar nu) en de troubleshooter niet doorgenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 17-11-2012 19:03 ]

• zervion
Hmm memtest crashte de eerste keer als ik al mijn ongebruikte geheugen liet testen hij gaf dus de "stopped working" melding

setup:
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 11/17/2012, 19:14:47
Machine name: ZERVION-PC
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.120830-0333)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: To be filled by O.E.M.
BIOS: BIOS Date: 03/23/12 18:15:24 Ver: 04.06.05
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8154MB RAM
Page File: 948MB used, 15356MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

lees hier wel heb al 2 stickies eruit gehaald om ze individueel te testen normaal is het dus 16 gig ram

[ Voor 94% gewijzigd door zervion op 17-11-2012 19:25 ]

• KnoxNL
Dat laatste viel me ook al op, normaal reageer ik niet eens in dit soort draadjes.

Oh en het is ook geen competitie hoor, sorry als je dat zo opvatte. Ik zie dat ik wat ik bedoelde ook niet handig heb neergepent. ;)

• zervion
Sorry for dat te lange bericht had hem perongelijk hellemaal gecopy paste

• KnoxNL
Edit hem even dan, geen probleem toch?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
KnoxNL schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:16:
Dat laatste viel me ook al op, normaal reageer ik niet eens in dit soort draadjes.

Oh en het is ook geen competitie hoor, sorry als je dat zo opvatte. Ik zie dat ik wat ik bedoelde ook niet handig heb neergepent. ;)
Haha, geen probleem hoor. Dacht alleen dat jij het zo opvatte.
Anyway, back ontopic. :)

Begrijp ik het goed dat je per stick dus dezelfde problemen krijgt met Memtest86+ (voor de zekerheid nog maar, gebruik je wel echt Memtest86+ welke je op bijv. een USB stick moet zetten waarvan je dan boot ? En heb je al een andere versie geprobeerd om uit te sluiten dat het aan Memtest86+ ligt zoals KnoxNL aangaf?)?
Je kan het ook even in een ander slot proberen, om uit te sluiten dat je moederbord kuren heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Perkouw op 17-11-2012 19:20 ]

• zervion
Perkouw schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:18:
[...]

Haha, geen probleem hoor. Dacht alleen dat jij het zo opvatte.
Anyway, back ontopic. :)

Begrijp ik het goed dat je per stick dus dezelfde problemen krijgt met Memtest86+ (voor de zekerheid nog maar, gebruik je wel echt Memtest86+ welke je op bijv. een USB stick moet zetten waarvan je dan boot ? En heb je al een andere versie geprobeerd om uit te sluiten dat het aan Memtest86+ ligt zoals KnoxNL aangaf?)?
Je kan het ook even in een ander slot proberen, om uit te sluiten dat je moederbord kuren heeft.
Ik heb de memtest gebruikt die op de hirens cd staat

• zervion
En volgens mij is dat juist de foutieve

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
zervion schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:32:
En volgens mij is dat juist de foutieve
Nogmaals, en dan houd ik het ook weer voor gezien.
http://www.memtest.org/ daar kan je elke versie vandaan halen welke je wilt, je moet alleen wel even naar beneden scrollen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Perkouw schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:53:
Ik mag aannemen dat hij de laatste versie gedownload heeft, dan trek ik toch niet te snel conclusies als ik stel dat het geheugen problemen levert ? Dat lijkt me gezien de Windows error logs nu toch wel een conclusie die ik, voorzichtig, mag gaan trekken.
Het enige wat ik wilde zeggen dat je niet blind op Memtest moet vertrouwen, zeker met nieuwe of minder gangbare chipsets. In mijn geval kwam een update van Memtest die mijn chipset ondersteunde pas maanden later uit.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
downtime schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:13:
[...]

Het enige wat ik wilde zeggen dat je niet blind op Memtest moet vertrouwen, zeker met nieuwe of minder gangbare chipsets. In mijn geval kwam een update van Memtest die mijn chipset ondersteunde pas maanden later uit.
Figured, vandaar mijn reactie. De zaken bij elkaar deden mij de, voorzichtige, conclusie trekken dat het aan het geheugen zou liggen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 17-11-2012 20:14 ]

• zervion
Hallo allemaal,

Harstikke bedankt allemaal en dan met name Perkouw, je had gelijk een van mijn ram modules was gaar.
heb ze een voor een getest en dat bleek het te zijn.

Met vriendelijke groet,
Zervion

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 20:40
Gebruik Memtest86+
http://www.memtest.org/

Draai hem als boot cd/usb/floppy
Laat hem een nacht doorlopen en kijk dan wat er uitkomt.
Pagina: 1