Toon posts:

ASUS G73Sw PSU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb nu sinds één jaar een ASUS G73Sw, na 3x RMA ben ik tegen een nieuw probleem aan gelopen.
Het blijkt dat de voeding te weinig watt/volt levert voor de machine. De OSD software van ASUS schakelt
namelijk random tussen battery / DC mode ook als b.v. de batterij er in zit. De machine valt niet uit maar word wel enorm gethrottled, wat soms best vervelend is. Ook gaat het niet om een standaard G73Sw maar om een variant met twee crucial M4's, één 7200 RPM disk en 16GB RAM i.p.v. de standaard 6GB RAM. Ik vraag me dus nu af of mijn machine te veel watt trekt of dat de PSU kapot is.

Alvast bedankt,

Rob Hendriks

Verwijderd

probeer http://forum.notebookrevi...tling-798mhz-how-fix.html

Als dat het niet oplost, dan nog maar een keer RMA... Na zoveel RMA's zou ik misschien hoger inzetten, bijvoorbeeld een vervangend product.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:19:
probeer http://forum.notebookrevi...tling-798mhz-how-fix.html

Als dat het niet oplost, dan nog maar een keer RMA... Na zoveel RMA's zou ik misschien hoger inzetten, bijvoorbeeld een vervangend product.
Dat het systeem throttled was al bekend, maar dat is niet zo heel erg. Het echte probleem is dat de laptop constant blijft schakelen tussen battery/DC en soms ook op battery mode blijft terwijl de voeding aangesloten is. Is hier een goede verklaring voor?

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
bied hem maar weer rma aan.

en throttle niet erg?? in het videotje op darkstone's link vind ik het toch vrij extreem

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:27

SupremeRick

Muse Fan

wat 3 keer rma?!

Een goede verlaring kan zijn een los/kapot contactje op het moederbord OF je lader is gewoon stuk.

[ Voor 246% gewijzigd door SupremeRick op 18-11-2012 14:36 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Verwijderd

Topicstarter
aron225 schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:22:
bied hem maar weer rma aan.

en throttle niet erg?? in het videotje op darkstone's link vind ik het toch vrij extreem
Ik heb net m'n RMA request verzonden en het probleem duidelijk uitgelegd, ik denk dat ik deze keer ook een Swap-analyse ga aanvragen.

Verwijderd

Topicstarter
SupremeRick schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:32:
wat 3 keer rma?!

Een goede verlaring kan zijn een los/kapot contactje op het moederbord OF je lader is gewoon stuk.
Het moederbord kan het niet aan liggen aangezien die net vervangen is, als ik de connector (PSU) beweeg of roteer gebeurt er niets, de connector word na een tijdje ook extreem heet, dus ik denk persoonlijk dat mijn voeding stervende is.

Verwijderd

Topicstarter
*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 15:06 . Reden: dubbelpost ]

• SupremeRick

SupremeRick

Muse Fan

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:05:
[...]

Het moederbord kan het niet aan liggen aangezien die net vervangen is, als ik de connector (PSU) beweeg of roteer gebeurt er niets, de connector word na een tijdje ook extreem heet, dus ik denk persoonlijk dat mijn voeding stervende is.
Dat klinkt toch gek? hoe kan de connector heet worden.. een antwoord .. dat is kortsluiting. er zit geen onderdelen achter de connector die heetk unnen worden omdat dat rechtstreeks vanaf daar het moederbord in gaat en vanaf daar naar de accu. sterker nog.. de psu is de adapter achter de stekker plug. de accu levert iets meer dan 12 volt op, waarna deze door een spanningswisselaar op het moederbord omgevormd word tot 5 volt en 3 volt en minder engiste onderdeel dat heet kan worden eigenlijk.

zelfde soort trucje gebeurd in de adapter van je oplader. daar komt 230 - 240 op binnen en daar word iets meer dan 12 volt van gemaakt, de rest word afgehandeld in je laptop.

Kortom, als de accu nog oplaadt is er niks aan de hand met de psu. kun je is met hwinfo kijken wat voor voltages je krijgt?

[ Voor 14% gewijzigd door SupremeRick op 18-11-2012 15:18 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Verwijderd

Topicstarter
SupremeRick schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:16:
[...]

Dat klinkt toch gek? hoe kan de connector heet worden.. een antwoord .. dat is kortsluiting. er zit geen onderdelen achter de connector die heetk unnen worden omdat dat rechtstreeks vanaf daar het moederbord in gaat en vanaf daar naar de accu. sterker nog.. de psu is de adapter achter de stekker plug. de accu levert iets meer dan 12 volt op, waarna deze door een spanningswisselaar op het moederbord omgevormd word tot 5 volt en 3 volt en minder engiste onderdeel dat heet kan worden eigenlijk.

zelfde soort trucje gebeurd in de adapter van je oplader. daar komt 230 - 240 op binnen en daar word iets meer dan 12 volt van gemaakt, de rest word afgehandeld in je laptop.

Kortom, als de accu nog oplaadt is er niks aan de hand met de psu. kun je is met hwinfo kijken wat voor voltages je krijgt?
Bedankt voor de uitleg, ik zal straks even kijken naar de voltages.

Verwijderd

Topicstarter
@SupremeRick
Afbeeldingslocatie: http://jupla.dev.media4company.nl/sites/all/themes/jupla/images/thumb.png

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 16:53 ]

• SupremeRick

SupremeRick

Muse Fan

Voltage word intern goed geregeld lijkt mij, en sowieso als je computer opstart en je er gewoon mee kan werken is dat ook gewoon zo.

Laait ie gewoon op als je de accu er in duwt?

Pagina: 1