Problemen na het kopieren van opgeslagen spelbestanden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12-2012
Hoi iedereen,

Ik speel regelmatig grotere games zoals Cities XL, Sim city 4,Anno 1404 en The Settlers. Die heb ik voor alle zekerheid, mocht er iets met mijn systeemschijf gebeuren op een tweede schijf gezet. Het spelen daarvan is geen enkel probleem en ze doen het prima. Maar ik kwam er nu ik mijn systeemschijf weer eens op wil schonen achter dat bij sommige daarvan de opgeslagen spellen i.p.v. op die tweede schijf steeds maar weer automatisch op mijn systeemschijf terecht komen wat ik niet wil. Binnen de opties van die betreffende spellen heb ik gekeken, maar is er geen mogelijkheid zelf een gewenste map voor opslag te selecteren waardoor die al komt te vervallen.

Zodoende heb ik de mappen waarin de betreffende spellen zijn opgeslagen gekopieerd en vanaf mijn tweede schijf probleemloos in het spel kunnen openen tot het moment dat ik ze van mijn systeemschijf verwijderd had. Toen werd binnen het spel zelf geen enkele van de eerder opgeslagen bestanden meer herkent, weergegeven en afgespeeld waardoor ik de oorspronkelijke vanuit de prullenbak toch maar weer heb terug gezet.

Naar mijn ingeving moet het overzetten van eerder opgeslagen bestanden van games naar een andere schijf toch niks uit hoeven maken voor de opening en bespeelbaarheid daarvan. Zodoende weet ik niet meer hoe het beste te handelen, omdat ik ook op een nieuwe schijf met besturingssysteem mijn eerder gespeelde spellen toch over zal moeten zetten en zodoende mogelijk kwijt ben.

Weet iemand hier misschien een mogelijke oplossing voor? Er zit ten slotte uren speeltijd in en ik wil die zeker niet weg gooien.

Alvast vriendelijk bedankt.

Groeten Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 21:39
Het probleem hier ligt bij de spellen zelf, deze gebruiken een vaste locatie van de saves (vaak iets als C:/Users/<Gebruikersnaam>/Mijn Documenten/<Bedrijfsnaam>/<Spelnaam>/). Dit kun je niet aanpassen. Wat wel kan in recentere versies van Windows is het verplaatsen van o.a. je Documenten map. Daarvoor ga je naar je gebruikersmap ( C:/Users/<Gebruikersnaam>/ ) en ga je naar de eigenschappen van je Documenten map. Bij de eigenschappen moet je naar de tabblad Locatie en dan kun je een nieuwe locatie opgeven voor de Documenten map, in dit geval dus ergens op de tweede schijf. Alle games die dan saven naar ergens in je Documentenmap, saven dan in feite naar de Documentenmap op de tweede schijf, wat jij dus wilt.

Deze methode is helaas alleen compatibel met de mappen die speciaal voor je gebruikersaccount worden aangemaakt door Windows (Documents, Downloads, Video's etc, m.u.v. AppData).

Voor andere mappen is zoiets ook mogelijk maar moet je echt een tweaker zijn. Je gaat dan aan de slag met zogenaamde symlinks. Hiervoor moet je zelf op onderzoek uit gaan, maar als je niet handig bent met de command line prompt, raad ik het sterk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
Bedankt voor je reactie!!!!

Ik zal wel eens proberen of het lukt. Alleen als ik Windows nadien opnieuw willen installeren zal die ene map "Documenten" neem ik aan wel weer automatisch worden aangemaakt. Kan ik die voor zover jij kunt zeggen probleemloos van de systeemschijf verwijderen waarna evenals bij jou aangegeven methode automatisch de bestanden naar de andere gewenste schijf worden opgeslagen? Zoja ga ik er meteen mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Ik heb dit voor de Downloads en Documenten map gedaan onder Windows 7, dat die op mijn F-schijf wordt opgeslagen. Als ik dan Windows 7 opnieuw installeer moet ik dezelfde stappen volgen maar dan naar de bestaande map verwijzen en dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
Dus als ik je goed begrijp kan ik na herinstallatie van Windows 7 wederom de map "Documenten" op de andere schijf zetten, alleen dan in de map "Documenten" die ik vandaag naar mijn andere schijf verplaatst heb.

Ik zit er wel aan te denken om misschien een andere windows op mijn pc te zetten in de hoop dat het bij opening van een van de opgeslagen spellen geen problemen op zal leveren. Maar neem aan dat de map zelf op zich een algemeen bestand is onder alle Windowsversies waardoor dat geen problemen op zal leveren. Mocht jij dat toevallig weten kan ik er eventueel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
De Documenten map bevat niets cruciaal voor de werking van Windows, deze kun je gewoon delen met meerdere installaties van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandj
Het gaat mij in dit geval voornamelijk en alleen over die opgeslagen spellen uit, maar ik neem aan neem dat in dit geval dan ook wel alle resterende bestanden die in die map opgeslagen zijn en alles wat er nadien in "Mijn documenten" nog opgeslagen wordt ook mee naar die gewenste schijf toe zullen gaan. Dat daar rekening mee gehouden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Klopt, dat is de nadeel van deze methode. Voordeel is wel dat je dus 1 uniforme Documenten map hebt onafhankelijk van de Windows installatie en het dus niet uitmaakt of je in de eerste of tweede Windows installatie een Word document aanpast/aanmaakt, beide installaties beschikken over dezelfde document (en dus niet achteraf nog de nieuwste versie moet kopiëren naar de andere o.i.d.).

• Dandj
Ik heb zoals jij mij eerder vertelde mijn documenten op de beschreven manier, via gebruiker/documenten, eigenschappen, tabblad "Locatie" en de optie "verplaatsen" met de selectie van de gewenste schijf. Maar wat mij verbaasde is dat alle bestanden uit de map "Documenten" los naar mijn externe schijf verplaatst zijn en niet de hele map "Documenten" ineens met alles erin. Plus daarbij zijn de bestanden min of meer gekopieerd. Ik hoop dat dat normaal ook de bedoeling is. Zou ik al die losse bestanden die ik naar de externe schijf overgezet heb wederom in een zelf aangemaakte map kunnen doen waarna in de verdere toekomst automatisch de rest daarin bijgezet wordt? Een beetje overzicht is ten slotte wel gewenst.

• kutagh
How to Change the Default Location of the My Documents Folder

Wat je fout had gedaan is het kiezen van de root van externe schijf als de Documenten map.

• Dandj
Ik zal dan wel even kijken of ik de wijziging die ik gedaan heb ongedaan kan maken, in de hoop dat het lukt, en de link die je mij gestuurd heb mee doorlezen.

• Dandj
De link is helaas n.v.t. op de windows 7 die ik heb waardoor ik nu even verder zal moeten gaan zoeken naar de betreffende informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Even zoeken op "standaard locatie mijn documenten wijzigen windows 7" op google en tadaa legio resultaten

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Pagina: 1