[Apple-ID]"Onjuist wachtwoord", na 5 jaar...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 13:38

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Beste lezer,

Nu heb ik dus een probleem (echt?! Ja, echt...) met ons Apple-ID. Na zo'n 5 jaar hetzelfde account + wachtwoord te hebben gehad, is het wachtwoord sinds gisteren ineens onjuist :? . Vanaf geen enkel device bij ons thuis kan worden ingelogd (iPhone 4/4S, iPad 1/2, iMac, zelfs windows) op ons apple-id, met steeds de melding een fout wachtwoord te gebruiken. Nu heb ik ook geen melding ontvangen van apple, dat er iets is veranderd en daarbij is contact opnemen met apple nogal een prijzige onderneming |:( .

Kleine sidenote: De iMac is ook al ongeveer 5 jaar oud en als trouwe windows gebruiker, vertrouw ik dat apparaat voor geen meter qua veiligheid }:| . Vooral omdat deze nu al zo'n 2-3 jaar geen updates meer ontvangt van apple en de anti-virus (zophos) steeds vastloopt tijdens het updaten. Misschien dus dat het wachtwoord via hier is gelekt?

Weet iemand waardoor ons wachtwoord het niet meer kan doen? Moet ik me al zorgen gaan maken dat het account is 'gestolen' (er is nog niets van de cc afgehaald oid, maar er is wel degelijk een cc aan gelinkt)? En wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

offtopic:
Ben trouwens geen apple hater noch fan, maar objectief gezien kan ik niets anders doen dan apple maar niets vinden en subjectief gezien wil ik stiekem toch ook wel een keer een MBP bezitten :9 . Dus niet meteen afschrijven als hater oid please :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:19
RoofTurkey schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:16:
Nu heb ik dus een probleem (echt?! Ja, echt...) met ons Apple-ID. Na zo'n 5 jaar hetzelfde account + wachtwoord te hebben gehad, is het wachtwoord sinds gisteren ineens onjuist :? . Vanaf geen enkel device bij ons thuis kan worden ingelogd (iPhone 4/4S, iPad 1/2, iMac, zelfs windows) op ons apple-id, met steeds de melding een fout wachtwoord te gebruiken. Nu heb ik ook geen melding ontvangen van apple, dat er iets is veranderd en daarbij is contact opnemen met apple nogal een prijzige onderneming |:( .
Ik zou eens beginnen met het proberen te resetten van je AppleID wachtwoord via https://iforgot.apple.com. Mocht je wachtwoord en account gehacked zijn, dan wil je deze a.s.a.p wijzigen.
Kleine sidenote: De iMac is ook al ongeveer 5 jaar oud en als trouwe windows gebruiker, vertrouw ik dat apparaat voor geen meter qua veiligheid }:| . Vooral omdat deze nu al zo'n 2-3 jaar geen updates meer ontvangt van apple en de anti-virus (zophos) steeds vastloopt tijdens het updaten. Misschien dus dat het wachtwoord via hier is gelekt?
Volgens mij worden er voor 5 jaar oude Mac nog wel updates uitgebracht toch? Of vergis ik me nu heel erg. Draai je de meest recente versie van OSX? Overigens snap ik het wantrouwen naar OSX niet helemaal, Windows lijkt me een lekker mandje. Als je iMac 5 jaar geleden nieuw is gekocht, dan lijkt het me vrijwel onmogelijk dat Apple al 2 of 3 jaar geleden gestopt is met updates uitbrengen. Mijn Macbook is inmiddels bijna vier jaar oud en draait nog altijd de meest recente OSX + updates.
Weet iemand waardoor ons wachtwoord het niet meer kan doen? Moet ik me al zorgen gaan maken dat het account is 'gestolen' (er is nog niets van de cc afgehaald oid, maar er is wel degelijk een cc aan gelinkt)? En wat kan ik nu het beste doen?
Je wachtwoord resetten dus. Nu. Meteen. Overigens lijkt me dit behoorlijk voor de hand te liggen, je bent immers een Tweaker ;), maar goed.

[ Voor 7% gewijzigd door virofi op 17-11-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
virofi schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:58:
Volgens mij worden er voor 5 jaar oude Mac nog wel updates uitgebracht toch? Of vergis ik me nu heel erg. Draai je de meest recente versie van OSX? Overigens snap ik het wantrouwen naar OSX niet helemaal, Windows lijkt me een lekker mandje. Als je iMac 5 jaar geleden nieuw is gekocht, dan lijkt het me vrijwel onmogelijk dat Apple al 2 of 3 jaar geleden gestopt is met updates uitbrengen. Mijn Macbook is inmiddels bijna vier jaar oud en draait nog altijd de meest recente OSX + updates.
Deze iMac is iig al 2-3 jaar niet ge-update (claimt up-to-date te zijn). Hij is volgens Apple ook niet compatibel met de nieuwere OSX versie's.
Je wachtwoord resetten dus. Nu. Meteen. Overigens lijkt me dit behoorlijk voor de hand te liggen, je bent immers een Tweaker ;), maar goed.
Oké, maar is er dus geen manier om te checken of mijn account bijvoorbeeld vanaf het oostblok is gebruikt of zoiets (zoals google dat doet)? Ben dan wel een tweaker, maar wil toch graag altijd bevestiging hebben van de fabrikant (apple in dit geval) :) .

Edit: Net gedaan, alleen nu werkt het nog steeds niet 8)7 . My mind is blown :? . Wat is nu het beste om te doen?

Edit 2: En ook bedenk ik me net dat er laatst ook een iPad gestolen is :S

[ Voor 6% gewijzigd door RoofTurkey op 17-11-2012 19:12 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
RoofTurkey schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:43:
[...]

Deze iMac is iig al 2-3 jaar niet ge-update (claimt up-to-date te zijn). Hij is volgens Apple ook niet compatibel met de nieuwere OSX versie's.

[...]

Oké, maar is er dus geen manier om te checken of mijn account bijvoorbeeld vanaf het oostblok is gebruikt of zoiets (zoals google dat doet)? Ben dan wel een tweaker, maar wil toch graag altijd bevestiging hebben van de fabrikant (apple in dit geval) :) .

Edit: Net gedaan, alleen nu werkt het nog steeds niet 8)7 . My mind is blown :? . Wat is nu het beste om te doen?

Edit 2: En ook bedenk ik me net dat er laatst ook een iPad gestolen is :S
Over je iMac:
- Welke OSX versie staat er op?
- Welk model is het?

Over je AppleID:
Je hebt je wachtwoord kunnen resetten en kunt deze nog steeds niet gebruiken? Ik neem aan dat je op al je devices ook het nieuwe wachtwoord hebt ingesteld? Wellicht eens onder instellingen je AppleID verwijderen en daarna weer toevoegen? Als er een creditcard gekoppeld is aan je AppleID heb je neem ik aan je creditcard overzicht al gecontroleerd?

Als je je wachtwoord hebt kunnen veranderen, dan kan iemand met de iPad die gestolen is in elk geval niet meer inloggen met je AppleID. De enige manier om te controleren of er iets mee gekocht is is je creditcard afschrift volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:46

SuBBaSS

-has Ryzen

Die edit 2 kan nog wel eens een cruciale zijn, want stel nou dat die ipad door iemand gestolen/bij iemand in handen gekomen is die voor jou je wachtwoord geheel vrijblijvend gewijzigd heeft. Dan is het wachten tot hij misbruik maakt van je account.
Die ipad al als gestolen opgegeven trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
virofi schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:05:
[...]

Over je iMac:
- Welke OSX versie staat er op?
- Welk model is het?
Lion met sophos versie 8.
Begin 2008 model.
Over je AppleID:
Je hebt je wachtwoord kunnen resetten en kunt deze nog steeds niet gebruiken? Ik neem aan dat je op al je devices ook het nieuwe wachtwoord hebt ingesteld? Wellicht eens onder instellingen je AppleID verwijderen en daarna weer toevoegen? Als er een creditcard gekoppeld is aan je AppleID heb je neem ik aan je creditcard overzicht al gecontroleerd?

Als je je wachtwoord hebt kunnen veranderen, dan kan iemand met de iPad die gestolen is in elk geval niet meer inloggen met je AppleID. De enige manier om te controleren of er iets mee gekocht is is je creditcard afschrift volgens mij.
Dit heb ik inderdaad allemaal gedaan. Heb nu trouwens ook een afspraak gemaakt met de apple support.
SuBBaSS schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:13:
Die edit 2 kan nog wel eens een cruciale zijn, want stel nou dat die ipad door iemand gestolen/bij iemand in handen gekomen is die voor jou je wachtwoord geheel vrijblijvend gewijzigd heeft. Dan is het wachten tot hij misbruik maakt van je account.
Die ipad al als gestolen opgegeven trouwens?
Er is wel aangifte gedaan, maar er stond geen diefstalbeveiliging op helaas :-( .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:46

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik heb zelf geen ervaring met dit soort zaken, maar kan me voorstellen dat apple support ook daarvoor wel oplossingen heeft. Je zit nu (dus waarschijnlijk) met een account waar je zelf niets meer mee kan.
Succes ermee in ieder geval, het is sowieso even balen.

Wat mij betreft 1 van de grote flaws in de keuze van apple om dat accountsysteem zo simpel te houden. Natuurlijk is het irritant om steeds een wachtwoord in te moeten typen bij zo'n device, maar je bent nu dus wel in 1 klap de sjaak op meerdere apparaten die afhankelijk zijn van dat account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Ik snap nog steeds niet helemaal waarom je nog steeds niet kunt inloggen als je er wel in bent geslaagd je wachtwoord te veranderen. Misschien duurt het even voordat dat overal gesynced is? Kun je in iTunes bijvoorbeeld wel inloggen in de Store met je AppleID en nieuwe wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
virofi schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:37:
Ik snap nog steeds niet helemaal waarom je nog steeds niet kunt inloggen als je er wel in bent geslaagd je wachtwoord te veranderen. Misschien duurt het even voordat dat overal gesynced is? Kun je in iTunes bijvoorbeeld wel inloggen in de Store met je AppleID en nieuwe wachtwoord?
Nee, kan helemaal nergens inloggen...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 10:44

BombaAriba

Ondertitel

RoofTurkey schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:44:
[...]

Nee, kan helemaal nergens inloggen...
En je hebt echt geen bericht gehad van Apple dat je account gelocked is? Dat lijkt mij de enige mogelijkheid. Wellicht stuurt Apple je mail op een oud emailadres? Ben je in die vijf jaar van email gewisseld maar heb je dat toevallig niet gewijzigd in je Apple account?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
BombaAriba schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:54:
[...]

En je hebt echt geen bericht gehad van Apple dat je account gelocked is? Dat lijkt mij de enige mogelijkheid. Wellicht stuurt Apple je mail op een oud emailadres? Ben je in die vijf jaar van email gewisseld maar heb je dat toevallig niet gewijzigd in je Apple account?
of de "nieuwe eigenaar" van de ipad heeft naast het wachtwoord ook het mailadres veranderd?

[ Voor 0% gewijzigd door navlim op 17-11-2012 21:01 . Reden: Typo ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
BombaAriba schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:54:
[...]

Geen bericht gehad inderdaad. Wel zijn we van email veranderd (kpn --> gmail), alleen we krijgen beide mails nog gewoon binnen op de beruchte iMac (niet mijn iMac btw). De factuur van KPN komt er bijvoorbeeld nog maandelijks via de oude mail.
navlim schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:00:
[...]

of de "nieuwe eigenaar" van de ipad heeft naast het wachtwoord ook het mailadres veranderd?
Is dit mogelijk dan?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 21:26

jd1987

cliquefotografie.nl

Mountain Lion draait trouwens gewoon op je early 2008 iMac. Minimaal vereiste is een mid 2007 model.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
jd1987 schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:30:
Mountain Lion draait trouwens gewoon op je early 2008 iMac. Minimaal vereiste is een mid 2007 model.
Geprobeerd, maar hij liep steeds vast :?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Na een gesprek met de apple support erachter gekomen dat het email adres (en het wachtwoord) was gewijzigd :( . Nu is alles gelukkig wel weer veilig en werkend :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
Vervelend zeg, je was dus weldegelijk gehacked? Wat ga je nu met die oude iMac doen, reinstall?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:26:
Vervelend zeg, je was dus weldegelijk gehacked? Wat ga je nu met die oude iMac doen, reinstall?
Waarschijnlijk was dit via de gestolen iPad gedaan. (maar die oude iMac behoort alsnog bij het vuil als je het mij vraagt ;) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
RoofTurkey schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:52:
[...]

Waarschijnlijk was dit via de gestolen iPad gedaan. (maar die oude iMac behoort alsnog bij het vuil als je het mij vraagt ;) ).
Nogmaals; een begin 2008 model zou je gewoon moeten kunnen updaten naar Mountain Lion. Dat werkt namelijk vanaf mid 2007 modellen. Zie niet in waarom je die bij het vuil zou zetten, maar als je er echt zo graag vanaf wil mag je 'm ook wel naar mij opsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
virofi schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:35:
[...]

Nogmaals; een begin 2008 model zou je gewoon moeten kunnen updaten naar Mountain Lion. Dat werkt namelijk vanaf mid 2007 modellen. Zie niet in waarom je die bij het vuil zou zetten, maar als je er echt zo graag vanaf wil mag je 'm ook wel naar mij opsturen ;)
Ding loopt steeds vast (daarom kan hij ook niet updaten). Maar waarschijnlijk komt er volgend jaar, met de komst van hasswel, een nieuwe pc. Waarschijnlijk windows dit maal, omdat mijn ouders niet zo efficiënt kunnen werken met osx tov met windows... Zelf vind ik het wel jammer, maar aan de andere weet ik wel dat een custom windows pc langer mee zal gaan in ons huishouden dan een iMac (raid 0 ssd's + raid 10 HDD's zou hem wel lang in leven moeten houden toch? :P ).

Maar eind goed al goed, hoop ik :) . Nou maar hopen dat de CC nog ongebruikt blijft...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik werk nog dagelijks met mijn early 2008 iMac 24" met 2(!) GB intern geheugen.
Werkt prima, alles is geüpdated tot de meest recente software (mountain lion). Ik zou dan ook aanraden om een clean install te doen (na een backup van belangrijke bestanden.

Op marktplaats kun je er waarschijnlijk nog gemakkelijk € 500,- voor vragen

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
funk-e schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:59:
Ik werk nog dagelijks met mijn early 2008 iMac 24" met 2(!) GB intern geheugen.
Werkt prima, alles is geüpdated tot de meest recente software (mountain lion). Ik zou dan ook aanraden om een clean install te doen (na een backup van belangrijke bestanden.

Op marktplaats kun je er waarschijnlijk nog gemakkelijk € 500,- voor vragen
Als geld een probleem was, dan zou er toch nooit een iMac bij ons thuis staan ;) . Maar hoewel het voor dagelijks gebruik een OK ding is (na een clean install), is het voor programma's als lightroom, ps, ae, etc. gewoon niet meer te doen. Daarbij kun je op een iMac geen navision laten draaien (zonder bootcamp) en hoewel de nadelen van een (nieuwe) iMac dan wel op wegen tegen de voordelen, maken mijn ouders dus geen gebruik van de voordelen en ikzelf zit er maar een paar uurtjes per week achter (ik maak namelijk wel gebruik van de voordelen van osx boven windows, zoals bijvoorbeeld het builden van iOS apps).

Om die redenen is het dus veel verstandiger om gewoon de volgende keer een W8 pc in huis te nemen en dan tover ik zelf wel ergens een macbook oid vandaan voor het builden van apps :) .

Grillmeister

Pagina: 1