Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Packard Bell IMedia computer geen beeld, geen stroom

Pagina: 1
Acties:

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Sinds vandaag lijkt de computer van mijn ouders niet meer goed te werken. Het betreft een standaard Packard Bell IMedia computer uit 2009 (manufacture date). Draaide toen op Vista en is gelijk geupdate naar W7 toen. Specificaties zijn:

Pentium Dual Core E5200 @2,5GHz
Nvidia Geforce G100
4GB RAM
320GB HDD

Probleem is dat als ik de computer aanzet, dat hij gewoon begint te draaien (blijft hij ook gewoon doen), alleen er is geen beeld (beeldscherm getest) en de muis (die normaal gesproken oplicht) doet ook niks meer. Het maakt niet uit hoe lang hij aan blijft staan, hij doet gewoon niets. Heb de computer opengeschroeft en schoongemaakt en gecheckt of alle kabels erin zitten. Daarna opengelaten en gekeken welke onderdelen werkten en welke niet. Alles lijkt te draaien, voeding draait, videokaart draait etc. Ook opnieuw HDD aangesloten... Hij laat ook helemaal geen startup screen (paars, scherm met keuzeopties voor bios van Packard Bell) of BIOS zien. Beeldscherm blijft echt helemaal zwart, NIKS te zien dus. Systeem geeft ook een teken aan of piepjes vanaf het moederbord.

Ben nu echt ten einde raad en daarom plaats ik hier nu een bericht.
Alle hulp is welkom! iig alvast bedankt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Geen spanning=geen voeding=voeding controleren?? Tis maar een logische gedachtengang...

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Het rare is wel dat de videokaart, processor, etc gewoon alles het doet. Voeding draait ook gewoon dus het zou wel raar zijn als het de voeding is.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 12:39

auto660

1991 240 GL Brick

Kijk eens of er condensatoren op het moederbord bol staan, als deze bol staan dan is dat 99% zeker de oorzaak van je probleem.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU