Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:39
Hallo Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:
Voor een PC heb ik een nieuw beeldscherm dat ik via HDMI wil koppelen aan de Philips 231TE4LB/00.
Dit lukt en ik krijg gewoon beeld in Full HD.
Het probleem is echter dat de kleuren erg flets zijn en het beeld erg korrelig.
De PC heeft een ASUS F1A75-V PRO moederbord met socket FM1 en een AMD A6 3650 processor

Ik heb al van alles geprobeerd om het op te lossen, hieronder een paar van deze dingen:
- Ik heb de AMD Catalyst drivers geüpdatet.
- Ik heb "PC-modus" bij het beeldscherm aangezet.
- Ik heb de kleuren op "RGB 4:4:4" gezet, ik heb namelijk gelezen op diverse fora dat ik de kleuren van ygbpr naar RGB moest zetten.
- Ik heb gecontroleerd of het beeldscherm op 1080p60 stond ingesteld, zowel in de Windows als AMD-instellingen
- Ik heb de Philips beeldschermdrivers geïnstalleerd.
- Ik heb geklooid met de helderheid, scherpte, contrast, etc. instellingen van het beeldscherm. Ik had namelijk op een Engels forum gelezen dat dat ook de oorzaak kon zijn.
- Ik heb overscan aangezet, want anders is het beeld te klein voor het beeldscherm, maar dat lost natuurlijk het fletse beeld en de korreligheid niet op.
- Op een ander beeldscherm, de LG M227WDP heb ik hetzelfde probleem als ik deze aansluit met HDMI, alleen heeft deze expliciet vermeldt in de handleiding dat PC's met DVI moeten worden aangesloten. Met DVI heb ik ook nergens last van en is het beeld goed.

Als ik op fora kijk is de enige oplossing die ik niet geprobeerd heb het proberen van een ander merk HDMI-kabel. Ik heb het nu met twee nieuwe Action kabels geprobeerd, maar aangezien HDMI een digitaal signaal is zou het niet aan de kabel mogen liggen lijkt mij.
Heeft iemand enig idee waar het nog meer aan kan liggen of dat ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:56

FeaR

In GoT we trust

ikke26 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:05:
- Ik heb overscan aangezet, want anders is het beeld te klein voor het beeldscherm, maar dat lost natuurlijk het fletse beeld en de korreligheid niet op.
In combinatie met bovenstaande, ook de PC-modus al aangezet op de TV?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ja, die heb ik aangezet.
Het viel mij echter op, dat de overscan veel minder hoeft te zijn als de PC-modus op de TV uit staat.
Verder valt het op dat het beeld niet echt slechter wordt als PC-modus is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Kickje.

Niemand? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen andere mensen zijn die hun TV op hun PC hebben aangesloten met HDMI.