Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Informatie over stylusen (Sony Duo 11: ultrabook én tablet)

Pagina: 1
Acties:

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:15

RayNbow

Kirika <3

Topicstarter
Naar aanleiding van o.a. reviews: Sony Duo 11: ultrabook én tablet viel me op dat wanneer er vermeld wordt dat een bepaalde tablet/hybride over een stylus beschikt, dat er vaak niet gezegd wordt op welke technologie deze stylus werkt. Voor sommige lezers is dit belangrijke informatie. De type stylus beinvloedt de precisie en of de stylus als aparte invoer wordt gezien of dat het niet te onderscheiden is van touch-invoer. Het zou fijn zijn als in de toekomst hier iets meer aandacht aan zou worden gegeven.

Ter aanvulling van de gelinkte review, de Sony Duo 11 beschikt over een actieve stylus digitizer van N-Trig.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:02
Om hier even op in te haken: Ook ik vind het jammer dat er niet verder wordt ingegaan op de digitizer laag van dit apparaat. Op die manier krijgen mensen een verkeerd beeld van dit apparaat, wat dus per definitie bedoeld is voor kunstenaars en artiesten die tekenprogramma's willen gebruiken in combinatie met de stylus om te tekenen. Hierdoor krijg je allerlei negatieve reacties van mensen die denken dat dit een gewone ultrabook met touch is, of een gewone tablet met een toetsenbord.

Overigens als je het promotiemateriaal van deze "hybrid" bekijkt kom je bijvoorbeeld dit tegen van ArtRage (tekenprogramma):

Het zou daarom ook leuk zijn denk ik, om een kunstenaar/artiest/tekenaar te zoeken en hem een tijdje met dit apparaat te laten spelen en zijn commentaar in de review verwerken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb wat extra informatie over de stylus toegevoegd: reviews: Sony Vaio Duo 11: ultrabook én tablet

Wat betreft de focus op professionele grafici: er komen de nodige high-end apparaten met touchscreens uit de komende tijd en uiteraard richten al die fabrikanten zich op tekenaars, illustratoren en andere kunstenaars en content creators. Dat doet Samsung ook al bijvoorbeeld met zijn Note-lijn en Smart PC Pro. Toch is dat echt niet het enige publiek waar ze zich op richten. Bovendien gelden veel van de bezwaren bij de Duo ook voor deze gebruikers.

Om de Duo aan te kunnen raden aan die professionals zal dan ook eerst een vergelijking met alternatieven gemaakt moeten worden door iemand die thuis is in dit gebied. Ik vind het een goed idee dit te doen als er meer alternatieven op de markt zijn en dan bv ook de laatste generatie Wacoms mee te nemen.