WiFi vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93740

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een (misschien nogal domme) vraag.
Ik heb een vrij oude PC met een Asus P5B-VM moederbord (http://www.asus.nl/Mother...775/P5BVM/#specifications). Nu heb ik een draadloze verbinding via een USB netwerk adapter, maar deze verbinding is niet heel stabiel en valt geregeld voor een seconde (of twee) weg. Nu zit ik in dezelfde ruimte waar mn router staat en werkt de verbinding op een laptop prima. Nu wil ik graag een nieuwe netwerk adapter aanschaffen (gewoon 1 die in je moederbord gaat) maar ik vroeg me af of dat wel zin heeft. Nu maakt de snelheid die ik haal me niet zo veel uit, ik wil gewoon een stabiele draadloze verbinding.
Kan dit moederbord wel een nieuwere netwerkadapter aan? En is het dan waarschijnlijk dat deze wel stabiel draait?

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:05
Ik heb zo'n instabiele verbinding wel eens opgelost door de USB stick niet direct (achter) in de pc te stoppen, maar met een USB-kabel van een metertje er tussen. De stick is dan wat verder weg van mogelijke storingsbronnen EN je kunt hem een beetje richten voor beter ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:20
Ervaring leerde mij ook dat idd de WiFi USB sticks niet erg stabiel zijn. Voor was is dit probleem een paar keer inderdaad opgelost door een WiFi PCI kaartje te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 08:03

MagicTempest

Fly pig!

Je zegt zelf dat de pc in dezelfde ruimte staat als je router. Is een normale ethernetkabel geen oplossing dan?

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93740

Topicstarter
Niet echt. Dan heb ik 10+ meter kabel nodig die helemaal rond de kamer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Voor +/- 15 euro een PCI WiFi kaartje kopen en je hebt een stabiele verbinding.
Mijn ervaring met diverse USB adapters is ook niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Ik kan je UTP kabel leveren (eventueel met stekkers), voor 60 cent per meter.... Interesse? PM dan.
Pagina: 1