Voeding kan geen abnormaal core voltage leveren?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik had dit al een keer gepost, maar als ik mijn core voltage anders dan default zet dan start mijn computer niet meer op. het is een msi k7t turbo moederbord en een codegen wave 6000 atx bigtower (300w). Als ik hem aanzet met een hoger dan default voltage dan gaat hij piepen en blijven al de diagnostic LEDS rood. :? als ik dan opstart met de insert toets ingehouden (bios defaults) dan boot hij gewoon netjes en als ik dan reboot met ctrl+alt+del dan draait hij netjes op 950 mHz met een core 1.80 volt (oftewel 1.88 dankzij MSI...) wat kan ik daar tegen doen? kan mijn voeding niet snel genoeg dat voltage leveren ofzo???

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

je voeding levert je core-voltage niet, dat doet je moederbord!

op je moederbord zit een printje (ja bij mij is dat een apart printje, dat dwars zit), dat de 3.3v of de 5v (weet het niet zeker) van je voeding omzet naar de door jou ingestelde core-spanning!
dus problemen moet je zeker niet bij je voeding zoeken!

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Dat is een gekent probleem bij de MSI K7T serie mobo's, ik heb het vooral als ik reboot, dan begint hij ook te tuteren en blijft mijn scherm in standby. Ik moet dus altijd een koude reboot doen. En het komt enkel voor bij overklokte systemen, als je alles default laat heeft hij er geen enkel probleem mee, en blijkbaar is het verschillend bij elk mobo, leg 10 turbo's naast elkaar en ze zullen het alle 10 op een verschillende manier hebben.

Speed is nothing without control, but who cares

Verwijderd

950 millihertz is anders niet veel!
M=mega
m=milli

>:)
sorry, kon het niet laten!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik moet dus altijd een koude reboot doen.
dat is de bekende southbridge bug. Dat van mij is anders. Ik kan wel gewoon rebooten, maar als ik 'm AANZET doet 'ie het niet. Dat vind ik toch wel iets erger eigenlijk. Nix aan te doen volgens jullie?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©