Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 8 Geluidskaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11 19:41
Sindskort heb ik windows 8 op mijn PC. Alles werkt goed behalve geluid. Ik denk dat ik een aparte geluidskaart heb en dat het daarom niet automatisch geinstalleerd is.

Wat ik nu de afgelopen dagen probeer te doen is erachter komen welke geluidskaart ik heb zodat ik de drivers kan installeren. Ik heb van alles geprobeerd zoals het programma; PC wizard om te checken welke geluidskaart ik in mijn systeem heb. Ik heb het ook via devicemanager geprobeerd maar nergens staat gegeven welke geluidskaart ik in mijn PC heb. Weten jullie een goede manier om te zien welke geluidskaart ik heb?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:53
PC al open geschroefd om te kijken of je wel echt een losse geluidskaart heb? Want het lijkt erop dat je het niet zeker weet. Als je dat doet kun je waarschijnlijk ook wel zien als er 1 in zit wat voor 1 het er is aan de hand van een stikker of iets dergelijks.

Hallo

• Tengri
mach2 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 02:09:
PC al open geschroefd om te kijken of je wel echt een losse geluidskaart heb? Want het lijkt erop dat je het niet zeker weet. Als je dat doet kun je waarschijnlijk ook wel zien als er 1 in zit wat voor 1 het er is aan de hand van een stikker of iets dergelijks.
Dat heb ik al gedaan. Het staat er niet op. Ik weet alleen dat het een creative kaart is.

[ Voor 5% gewijzigd door Tengri op 17-11-2012 05:43 ]

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Een Driver check programma gedraaid? Zoals driver genius?

• Tengri
melvinnie schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 05:48:
Een Driver check programma gedraaid? Zoals driver genius?
Ja, ik heb Driver Genius geprobeerd. Ik krijg geen informatie welke type and versie geluidskaart ik heb, er staat nog geen eens vermeld dat ik een creative kaart heb.

• Tengri
Is er geen andere methode?

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-11 19:48
Met Everest Ultimate kan je het uit lezen.
ook met siw,

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

Wat weerhoud je er van om je kaart niet even uit je systeem te trekken en te kijken welke typenummers erop staan?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Type dxdiag in cmd, kijk op sound tab, misschien staat ie daar.

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-11 16:04
Ik gebruik altijd UnknownDeviceIdentifier, hier te vinden http://www.zhangduo.com/udi.html

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

erofact schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 05:43:
[...]

Dat heb ik al gedaan. Het staat er niet op. Ik weet alleen dat het een creative kaart is.
Dat is dus gewoon niet waar. Het staat er altijd op, in ieder geval een modelnr dat met "CT" begint, bijvoorbeeld CT4832 voor de Soundblaster Live.

Oslik blyat! Oslik!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

erofact schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 02:00:
Sindskort heb ik windows 8 op mijn PC. Alles werkt goed behalve geluid. Ik denk dat ik een aparte geluidskaart heb en dat het daarom niet automatisch geinstalleerd is.

Wat ik nu de afgelopen dagen probeer te doen is erachter komen welke geluidskaart ik heb zodat ik de drivers kan installeren. Ik heb van alles geprobeerd zoals het programma; PC wizard om te checken welke geluidskaart ik in mijn systeem heb. Ik heb het ook via devicemanager geprobeerd maar nergens staat gegeven welke geluidskaart ik in mijn PC heb. Weten jullie een goede manier om te zien welke geluidskaart ik heb?
Naar apparaatbeheer gaan, de eigenschappen van de (misschien als onbekend apparaat of multimediacontroller weergegeven) geluidskaart openen. Dan op tab details
Afbeeldingslocatie: http://www.davath.com/wp-content/uploads/2012/07/Device-ID.png
(^ = voorbeeld) het hardware id opvragen en de dev en ven codes op pcidatabase.com invullen.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 18-11-2012 12:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tengri
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb het gevonden. Blijkbaar heb ik een creative x-treme SB maar nu wanneer ik de drivers heb gedownload en probeer te instaleren, herkent mijn pc de geluidskaart niet :/

Het blijkt dat veel mensen hetzelfde probleem hebben:
http://www.google.com/url...rtT7kEn1QhJgq791LxPpfKdQA

Ik heb alles gelezen en ook alle advies uitgeprobeerd in die post maar mijn computer herkent mijn geluidskaart nog steeds niet. Hebben jullie mischien nog advies?

• Fordox

Fordox

00101010

draai windows xp? :P
ik heb eerder een creative gehad die ik weg kon gooien nadat ik w7 op het systeem heb gegooit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Advies?

* Windows 8 (of ander nieuw OS) drivers mini-FAQ + beleid *

Als meerdere mensen hetzelfde ervaren zit het er dik in dat het gewoon (nog) niet werkt. Windows 8 is erg nieuw en Creative heeft al jaren een barslechte reputatie als het aankomt op drivers (op tijd) voor nieuwe OSsen. Het was met de launch van Win 98, ME, 2K, XP, Vista en 7 niet anders, lees maar topics uit die tijden terug op GoT...

Zit weinig anders op dan ofwel wachten tot Creative of de community iets schrijft wat wel werkt, danwel een geluidskaart nemen met goede driversupport (bijna alles behalve Creative dus)

Oslik blyat! Oslik!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fordox schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:34:
draai windows xp? :P
ik heb eerder een creative gehad die ik weg kon gooien nadat ik w7 op het systeem heb gegooit.
Ik heb een Audigy 2 ZS Platinum die verrassend goed werkt onder 7, ik was erg verbaast toen ik W7 drivers op de site van Creative vond en dat die nog bleken te werken ook. Op een klein bugje na dan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Fordox

Fordox

00101010

Raven schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:56:
[...]

Ik heb een Audigy 2 ZS Platinum die verrassend goed werkt onder 7, ik was erg verbaast toen ik W7 drivers op de site van Creative vond en dat die nog bleken te werken ook. Op een klein bugje na dan.
mijn audigy soundblaster ZS2 was niet te reanimeren onder W7...

Pagina: 1