Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TV 47 inch - beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Na 4 jaar lang een Toshiba 37inch van 1dayfly te hebben bekeken, ben ik inmiddels hard toe aan een nieuwe tv. Nadat we verhuisd zijn is de kijkafstand 3 meter 40 geworden en daarom zou ik graag minimaal een 46/47inch willen.

Wat mijn wensen & beperkingen zijn:

- budget = max. van circa 750 euro
- min 46/47 inch
- opties als smart tv/3d/andere poespas mag, maar is geen vereiste. Ik heb zelf een losse mediaplayer en een losse ziggo interactieve receiver
- ik kijk veel films via de nas-server die via de mediaplayer (en die weer via mijn yamaha receiver met de tv is verbonden)
- Qua gaming speel ik eigenlijk alleen maar fifa 13 online
- en gewoon tv via ziggo..
- ik wil zoveel mogelijk kwaliteit voor mijn geld (design zou mooi meegenomen zijn, maar ben niet bereid honderden euro's meer neer te leggen voor alleen een mooier design).

Er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heb al veel gelezen maar ik kom maar niet tot een keuze.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn en wat jullie mij aanraden.

Thx!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Smaken verschillen per persoon.
Het meest makkelijke oplossing is zelf naar Mediamarkt gaan en jezelf voor het beeld gaan staan van diverse tv's. Als het beeld prima is voor je, dan hoef je niet voor schamen.

Op afstand hier beoordelen is altijd moeilijk wat jij precies wilt met 'design'. Tegenwoordig is 3D meer in trek, dus je kan beter alvast TV met 3D nemen. Binnen een jaar hebben we al veel meer 3D media te kiezen. En 47 inch kost wel aardig wat geld. Daarom: kijk vooruit, niet waar je NU naar kijkt wat je NU doet.

Je koopt ook geen two-seater auto als je al getrouwd bent met een vrouw, en later kinderen wil krijgen. Dat is zonde van geld uitgeven wat je NU naar kijkt. Denk vooruit en spend dan goed geld in een keer.

Grote stappen maken is algemeen goedkoper dan kleine stappen.
Bij geen keuze: ga gewoon naar de winkel met heel veel TV's. Mediamarkt is hier nog groter, dus bijna alles is te bekijken.
Je kan alvast modellen opschrijven en dan ter plekke beoordelen. Dan kun je keuze maken.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met je budget zit je nét onder de echt goede TV's in de maat die je zoekt. Kijk eens naar de 46HX750, kost t/m zondag €900 bij de Mediamarkt (iig Utrecht) en is kortweg een fantastische LED TV. Veel beeld voor je geld, maar iets minder op online-gebied in vergelijk met de vergelijkbare (maar veelal duurdere) Samsung/LG toestellen.
De Panasonic P50ST50 zit op ongeveer dezelfde prijs en is een 50" plasma met alle beeld-voordelen van dien.

Dat zijn de TV's waar ik me in eerste instantie op zou richten.

Als je een winkel binnen wil lopen is het dit weekend sowieso een mooi moment vanwege de lopende actieweek.

[ Voor 40% gewijzigd door mr.paaJ op 17-11-2012 11:47 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:44:
Met je budget zit je nét onder de echt goede TV's in de maat die je zoekt. Kijk eens naar de 46HX750, kost t/m zondag €900 bij de Mediamarkt (iig Utrecht) en is kortweg een fantastische LED TV. Veel beeld voor je geld, maar iets minder op online-gebied in vergelijk met de vergelijkbare (maar veelal duurdere) Samsung/LG toestellen.
De Panasonic P50ST50 zit op ongeveer dezelfde prijs en is een 50" plasma met alle beeld-voordelen van dien.

Dat zijn de TV's waar ik me in eerste instantie op zou richten.

Als je een winkel binnen wil lopen is het dit weekend sowieso een mooi moment vanwege de lopende actieweek.
Ik ben al vaker de mediamarkt in geweest, maar ik word er gewoon niet echt veel wijzer. Ik heb overigens nooit een plasma overwogen (geen idee waarom niet?).

Heel kort gezegd komt het er op neer dat ik best bereid ben om te betalen voor met name beeldkwaliteit en grootte, eventueel 3d, maar niet voor smart tv etc. Daar heb ik al randapparatuur voor die dat naar mijn mening beter kunnen.

Die panasonic zal ik zeker in overweging nemen, thanks!. Ik ga misschien zo nog wel even kijken in breda of ze die hebben. Nog andere tips anyone?

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zit eigenlijk in een vrijwel vergelijkbare situatie waar ik een tv groter dan 46'' wil hebben die veel beeldkwaliteit levert. Zaken als smart-tv, 3d ondersteuning of spraakbesturing oid boeien me totaal niet.

Heel simpel gezegd wil ik een goed paneel met een niet te leijke behuizing er omheen en wat HDMI-interfaces. De meest belangrijke eis is de beeldkwaliteit, kijkhoeken en zwartwaardes.

Een plasma is voor mij geen optie aangezien ik me stoor aan het flikkeren ervan dus blijft LCD over. Nu vraag ik me alleen af welke tv tot ongeveer € 750 de beste beeldkwaliteit levert. Een IPS paneel van Panasonic of een MVA paneel van Samsung/Chin Li?

In toko's als een mediamarkt is dat heel lastig te testen naar mijn ervaring aangezien de beeldinstellingen vrijwel altijd fout zijn en je daar ook niet de gelegenheid krijgt om dat op meerdere tv's goed te zetten ter vergelijking.

Waar ik naar zoek zijn goede technische revieuws van tv's binnen deze maatstaven, een beetje zoals Tweakers reviews van smartphonedisplays, lapotops of duurdere tv's maakt.

Iemand tips, waarschijnlijk ook waardig voor Murat27 :-)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Bvelleko schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:05:
Een plasma is voor mij geen optie aangezien ik me stoor aan het flikkeren ervan dus blijft LCD over.
Wanneer heb jij daar last van? Wanneer je het in de winkel kijkt of wanneer je het bij iemand thuis ziet? In de winkel met slechte verlichting is de flikkering van plasma veel sneller op te merk terwijl je in een thuissituatie daar veel minder last van hebt. Ik zal niet zeggen dat je er dan totaal geen last van hebt, maar bij gewoon kijken zal het waarschijnlijk niet eens opvallen. Of je bent net een van die personen die niet naar plasma kan kijken en het in alle gevallen opvalt, dan moet je inderdaad een LCD televisie nemen.

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dimens schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:26:
[...]

Of je bent net een van die personen die niet naar plasma kan kijken en het in alle gevallen opvalt, dan moet je inderdaad een LCD televisie nemen.
Dat inderdaad. Ik heb last van nystagmus en zie zowel in een winkel als bij mensen thuis plasma's als een malle flikkeren. Dat zelfde heb ik overigens bij crt-tv's van onder de 100hz en crt-monitoren. Een coole waarneming als je in een Mediamarkt van grote afstand de plasma's van LCD's kan onderscheiden, een slechte eigenschap als je zelf werkelijk zo een plasma in huis haalt. :-)
Pagina: 1