Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[HTC One X+] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over alles wat te maken heeft met rooten, custom roms en het unlocken van de bootloader voor de HTC One X+. TS wordt uiteraard aangepast indien meer info aanwezig is. Voor ervaringen met het toestel moeten we hier zijn: [HTC One X+] Ervaringen & Discussie

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 17-11-2012 14:18 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 19:53
Zojuist custom recovery geinstalleerd met behulp van de roottool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1994961. Direct even een nandroid backup gemaakt en zometeen even de Maximus Rom flashen. Zodra de Revolution Rom uitkomt, die maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
thecompany schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:39:
Zojuist custom recovery geinstalleerd met behulp van de roottool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1994961. Direct even een nandroid backup gemaakt en zometeen even de Maximus Rom flashen. Zodra de Revolution Rom uitkomt, die maar even proberen.
Welke softwareversie heeft jouw HOX+, v1.14.401.18 of v1.14.401.16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 16:17

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hakkie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:14:
[...]
Welke softwareversie heeft jouw HOX+, v1.14.401.18 of v1.14.401.16?
thecompany schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:00:
[...]

Ik heb de .16 rom geïnstalleerd omdat ik er ook .18 op had staan.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Dank. Ik wacht nog even tot iemand de recovery op v18 probeert. Na enkele horror stories op XDA durf ik het zelf niet aan. ;) Terug naar v16 kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Dat was toch nog even zweten. Ik had de boot.img handmatig geflashed en vervolgens Maximus proberen te installeren. Dit ging helaas fout, het vendor id was blijkbaar niet geschikt. Vervolgens heb ik mijn gebackupte rom weer teruggeflasht maar nu had ik geen service meer. Het eerste wat ik geprobeerd heb is het extracten van de boot.img van de stock rom maar de zip was corrupt dus dit faalde helaas.

Daarna geprobeerd om de stock rom weer terug te flashen maar deze gaf na 5 minuten error 155 aan, tweede keer proberen gaf dezelfde fout. Na wat googlen kwam ik erachter dat je de bootloader moet relocken voordat een RUU geinstalleerd kan worden. Zo gedaan en gelukkig lukte het nu om de stock rom te installeren en de service was ook weer hersteld.

Op dit moment wordt de Revolution rom geupload dus zometeen maar even proberen of het daarmee wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
YouTube: Sweep2Wake - HTC One X - Bricked-Kernel

Ik hoop dat deze functie ook snel even naar de plus komt. Komende vanaf een Samsung erger ik me behoorlijk aan het niet aan kunnen zetten van m'n toestel met mijn duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 00:04
Hakkie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:33:
Dank. Ik wacht nog even tot iemand de recovery op v18 probeert. Na enkele horror stories op XDA durf ik het zelf niet aan. ;) Terug naar v16 kan altijd nog.
Heb zojuist mijn One X+ ontvangen - eerste android toestel dus ik ben nog niet zo thuis in het Rooten e.d. - maar ik heb zojuist met dat tooltje (One X+ AIO Kit) die Recovery (CWM) er op gezet en even geprobeerd of ik die kon bereiken, en dat ging bij mij iig prima. En ik heb die .18 versie :)

Ben nu aan wachten op deze mod. Komt als het goed is binnen 30 min uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

thecompany schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:49:

Ik hoop dat deze functie ook snel even naar de plus komt. Komende vanaf een Samsung erger ik me behoorlijk aan het niet aan kunnen zetten van m'n toestel met mijn duim.
Zo dit is super handig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dAVEc.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 20:40
thecompany schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:49:

Dit zou wel fijn zijn :) Heb zelf niet al te grote handen dus dit zou denk ik wel makkelijk zijn haha.

Verder echt een topper van een telefoon, kom van een DHD af die ook zeker fijn was, maar dit is allemaal net ene stuk groter sneller en beter :) ben blij dat ik deze keus gemaakt heb. Nu gewoon de standaard rom ff gebruiken en als ik het zat ben weer verder kijken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
wizkid_niels schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:03:
[...]

Heb zojuist mijn One X+ ontvangen - eerste android toestel dus ik ben nog niet zo thuis in het Rooten e.d. - maar ik heb zojuist met dat tooltje (One X+ AIO Kit) die Recovery (CWM) er op gezet en even geprobeerd of ik die kon bereiken, en dat ging bij mij iig prima. En ik heb die .18 versie :)

Ik heb de Revolution rom zojuist geinstalleerd, nu weer druk bezig om alles te herstellen. Tot nu toe werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
thecompany schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:51:
[...]

Ik heb de Revolution rom zojuist geinstalleerd, nu weer druk bezig om alles te herstellen. Tot nu toe werkt het perfect.
Ik kon dat Super Wipe script niet vinden - dus het is hier nog niet gelukt. Het schijnt ook met Aroma Installer te kunnen, die heb ik gedownload, maar het schijnt dat ik in een soort "Demo Installer" zit waarbij ik de "Full-Wipe" optie helaas niet kan vinden :(

Hoe heb jij dat aangepakt? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door wizkid_niels op 16-11-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
wizkid_niels schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:53:
[...]

Ik kon dat Super Wipe script niet vinden - dus het is hier nog niet gelukt. Het schijnt ook met Aroma Installer te kunnen, die heb ik gedownload, maar het schijnt dat ik in een soort "Demo Installer" zit waarbij ik de "Full-Wipe" optie helaas niet kan vinden :(

Hoe heb jij dat aangepakt? 8)7
Ik had hem (de dev) al gevraagd waar ik Super Wipe kon vinden maar hij antwoorde dat SW nog niet beschikbaar is en dat de wipe optie in Aroma gebruikt moest worden. Dat heb ik dus ook gedaan, ik kreeg nl. 2 opties te zien, "no wipe" en "wipe", waar bij de laatste nog wel bij stond dat de virtual sdcard niet gewiped zou worden (lijkt me ook logisch anders zou de rom.zip verwijderd worden).

Zag jij die 2 opties niet staan nadat je hebt geconfigureerd welke applicaties geinstalleerd moeten worden (google plus, youtube etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
thecompany schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:12:
[...]

Ik had hem (de dev) al gevraagd waar ik Super Wipe kon vinden maar hij antwoorde dat SW nog niet beschikbaar is en dat de wipe optie in Aroma gebruikt moest worden. Dat heb ik dus ook gedaan, ik kreeg nl. 2 opties te zien, "no wipe" en "wipe", waar bij de laatste nog wel bij stond dat de virtual sdcard niet gewiped zou worden (lijkt me ook logisch anders zou de rom.zip verwijderd worden).

Zag jij die 2 opties niet staan nadat je hebt geconfigureerd welke applicaties geinstalleerd moeten worden (google plus, youtube etc.)?
Het is inmiddels gelukt. Blijkt dat die rom Aroma opstart. Ik had de Aroma installer zelf gedownload, daar zag ik de optie niet. In de Aroma die bij de ROM zelf zat had ik de optie inderdaad wel. Eerste keer dat ik zoiets doe, dus het was even zoeken en klunsen, maar het is gelukt zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
wizkid_niels schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:03:
[...]

Heb nu ook de ARHD 3.0 ROM draaien, komende van een .v18 stock. In CMW recovery probeert m'n pc een USB MTP driver te installeren, maar dat gaat steeds fout omdat het apparaat 'niet gestart' kan worden. Heb de drivers verwijderd en weer toegevoegd, geen ander resultaat. Hebben jullie in recovery mode wel toegang tot de opslag vanaf de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ligt het nou aan mij, of staat de openingspost onderaan :P ?

Is inmiddels opgelost :)

[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 17-11-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 21:46
Hakkie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:56:
[...]
Heb nu ook de ARHD 3.0 ROM draaien, komende van een .v18 stock. In CMW recovery probeert m'n pc een USB MTP driver te installeren, maar dat gaat steeds fout omdat het apparaat 'niet gestart' kan worden. Heb de drivers verwijderd en weer toegevoegd, geen ander resultaat. Hebben jullie in recovery mode wel toegang tot de opslag vanaf de pc?
Hoe bevalt de ARHD 3.0 ROM je? Is het een verbetering ten op zichte van stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Nog even een paar vragen/opmerkingen met de ARHD mod:

- De sleep as Android app lijkt niet goed te werken. Ergens gedurende de nacht lijkt deze zich automatisch af te sluiten, met als gevolg dat er totaal geen graphs worden opgenomen. De wekker gaat ook niet af.
- 's Ochtends (maar ergens gedurende de ochtend, niet gelijk als ik kijk in de ochtend) gaat de brightness helemaal naar zo minimaal mogelijk. Ik heb auto-brightness uit staan. Erg apart, ik wil deze namelijk gewoon hoog hebben.

Nog een paar schoonheidsfoutjes:
Ik maak gebruik van de Apex Launcher en widget locker:
- Als de tel. gaat zie ik nog de "oude" locker (met dat ringetje). Ik wil gewoon op "answer" klikken en niet met dat ringetje slepen. Kan dat?
- Als ik een whatsapp bericht krijg zie ik dat als een popup. Soms als ik op View/Close klik wordt niet whatsapp geopend maar gewoon het homescreen weergegeven. En soms de oude homescreen, dus niet die van Apex. Bugje? Instelling?
- Is het ook mogelijk een lijstje te krijgen van de laatste emails (gmail app), smsjes, en whatsapp-berichten en gemiste oproepen? Bij de iphone kreeg je dat in het lockscreen te zien, maar bij Android moet ik eerst unlocken. Ik zou dit graag willen zien zonder te unlocken. Kan dat ook?

Ik weet niet hoeveel er specifiek is voor de ROM en hoeveel android algemeen, vandaar dat ik het in dit topic plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat laatste kan als je nog Sense had gehad met het productivity homescreen:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-static.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/mobiles/htc-sense-4-productivity-widget.jpg
(WhatsApp berichten helaas niet, dat zit niet geïntegreerd in Sense :()

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
L0we schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:09:
[...]

Hoe bevalt de ARHD 3.0 ROM je? Is het een verbetering ten op zichte van stock?
Verbetering, nee. Vergelijkbaar, ja. Er zijn wat HTC reporting zaken verwijderd, voor zover ik kan zien. Grootste bug is momenteel de force close in de HTC camera app bij videoopnames. Foto's gaan goed. Vind de ARHD ook niet sneller aanvoelen of zo. De ARHD 3.0 is gebaseerd op v1.14.401.16. Mijn toestel kwam met v1.14.401.18. Heb die ge-root en dan werkt de videopname goed. De devs op XDA zijn er volop mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Hakkie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:26:
[...]
Verbetering, nee. Vergelijkbaar, ja. Er zijn wat HTC reporting zaken verwijderd, voor zover ik kan zien. Grootste bug is momenteel de force close in de HTC camera app bij videoopnames. Foto's gaan goed. Vind de ARHD ook niet sneller aanvoelen of zo. De ARHD 3.0 is gebaseerd op v1.14.401.16. Mijn toestel kwam met v1.14.401.18. Heb die ge-root en dan werkt de videopname goed. De devs op XDA zijn er volop mee bezig.
Oke, dan vind ik het niet de moeite om die te gaan flashen. Ik wacht wel op Cyanogenmod, dat vind ik toch altijd nog de prettigste roms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
wizkid_niels schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:19:
- Is het ook mogelijk een lijstje te krijgen van de laatste emails (gmail app), smsjes, en whatsapp-berichten en gemiste oproepen? Bij de iphone kreeg je dat in het lockscreen te zien, maar bij Android moet ik eerst unlocken. Ik zou dit graag willen zien zonder te unlocken. Kan dat ook?

Ik weet niet hoeveel er specifiek is voor de ROM en hoeveel android algemeen, vandaar dat ik het in dit topic plaats.
Niet standaard dus, maar wel als je WidgetLocker + Missed It installeert:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9605890/pics/lockscreenhtc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Voor mensen die ook graag de verlichting van de capacitive toetsen eerder aan willen: zie HIER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2012320

EliteKernel is geupdate en ondersteuning voor Slide2Wake is toegevoegd!

Geinstalleerd op m'n X met InsertCoin 1.0 en het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:30
Vanochtend heb ik contact gehad met de HTC Helpdesk mbt het wifi probleem wat ik op mijn werk heb.

Ben vriendelijk te woord gestaan en de medewerker kwam met een aantal suggestie's
De telefoon in veilige modus opstarten, toestel uitzetten, uitknop ingedrukt houden je krijgt een pop up
hou de uitknop 3 seconden ingedrukt om opnieuw te starten.
Zodra de ONE X+ opnieuw start volume down indrukken en ingedrukt houden.
Je krijgt een scherm en kies dan voor veilige modus.

Als dat niet werkt naar een servicepunt gaan en de laatste software opnieuw flashen.

Ik wilde niet wachten dus heb ik zelf maar de sofware geflashed :)

Inmiddels had ik deze uitleg gevonden en de stappen gevolgd.
In mijn geval stap 1 en stap 6.

Download CID Getter uit de market en kijk of jou CID bij stap 1 staat Ja? je kan verder.
Download de stock firmware hier of hier (versie 1.16.401.6)

Zet je telefoon uit en start deze in usb fastboot mode.
Uitknop + volume down indrukken en ingedrukt houden.
Je komt in de bootloader terecht, ga met de volume toetsen naar fasboot mode en druk op de powerknop
verbind de telefoon met de pc. Driver wordt geinstalleerd. ( je ziet fastboot usb staan.)

Vervolgens start het RUU bestand en volg de stappen.

Batterij moet minimaal 90% en de htc syncsoftware moet al op je pc staan.

Nu is de laatste firmware compleet opnieuw geflashed.

Morgen kijken of ik op mijn werk wel verbinding kan maken.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55
Daarom heb ik dus een MD5-checker op m'n telefoon :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

De update van vandaag kan ik, net zoals de laatste niet installeren. Dit komt waarschijnlijk omdat ik hem geroot heb via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1994325 ? Hij reboot wel maar geeft een foutmelding, heb hem even niet bij de hand, maar lijkt iets met het CID te maken te hebben.

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
heeft iemand CM10 al eens geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2027304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekoss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:59
Ik gebruik nu CM10. Werkt dikke prima, alleen lijkt de animatie van het naar beneden scrollen van de status bar lichtelijk te haperen en daar erger ik me aan :')

Wat ik zelf geniaal vind is dat je hardware keys zelf kan assignen, hoef je niet in iedere app die irritante menu bar te zien. Weet overigens niet of dit met andere ROM's ook zo is maar vond het wel mooi :+

[ Voor 22% gewijzigd door niekoss op 16-12-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Inmidels, net zoals op mijn HTC Sensation, geflashed naar Android Revolution HD 6.1. Heerlijk, snel en batterij gaat richting twee dagen mee :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1987885

Even wat gepruts met bootloader, S-On/S-Off en firmware, maar het draait. Backup je interne SD kaart, heel belangrijk!

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 13:38
Hey,

Hebben jullie ook last van Lag bij Vice City?
Ik gebruik zelf de stock rom en zit te denken om hem te rooten en te flashen.. Echter vindt ik dit zonde als hij ook lagt bij custom roms.

Gr,

Kevinwalter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
  • Laatst online: 18-05 11:16
Mijn doel was om de telefoon te rooten, met behoud van de HTC looks. Omdat het me het toch een beetje tegenviel, wil je ik je mijn ervaringen delen.

Volgens HTC vervalt je garantie zodra je gaat rooten. Volgens Nederlands recht heb je wel altijd recht dat een product aan redelijke verwachtingen voldoet (nbw); na een half jaar zul je toch zelf wel dienen te bewijzen dat jij niet de oorzaak bent dat je batterij het zo snel heeft begeven. Dus mocht er iets stuk gaan, ff terugzetten in originele stand (zie mijn punt 3)

Let er wel op dat al je gegevens die op je sd kaartje verloren gaan (denk aan: sms, pop-email, foto's, contacten, betaalde apps, ...).

Stappen 2 en 3 hoef je dus niet te doen

1. Eerst dien je de bootloader te unlocken. Wordt door HTC officieel ondersteud.
a. Ga naar http://www.htcdev.com en registreer je
b. download fastboot via http://www.mediafire.com/?50baad8rykng2j0 (of download de complete SDK bij htcdev)
c. volg de instructies bij htcdev (kies als telefoon All Other Supported Models). Komt eigelijk op het volgende neer: rebooten in fastboot mode (knop volume zachter en AanUit-knop tegelijk ingedrukt houden; vervolgens fastboot mode kiezen), een command prompt opstarten, “fastboot oem get_identifier_token”, kopieren van telefoon informatie naar je clipboard, pasten op de htcdev website, en je krijgt je unlock bestand geemailed. Vervolgens zet je dit bestand bij je fastboot exe en geeft het commando “fastboot flash unlocktoken Unlock_code.bin”. Op je telefoon moet je nog een bevestiging geven via VolumeOmhoog en AanUit.

2. Daarna wilde ik rootboot installeren om root toegang te krijgen. Nou dit was een grote faal. Ik gebruikte rootbootv5. En mijn software was al v1.17. Het leek allemaal goed te gaan, alleen mijn SIM-kaart werd niet gestart (geen vodafone), WiFi werkte niet en hij zat in een eindeloze vliegtuigmode-lus.

3. Dus terug naar de fabrieksinstellingen. Zorg dat je bootloader weer gelocked wordt en dan kun je de RUU runnen. De bestanden heb ik gedownload bij http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1818
a. telefoon in fastboot mode opstarten, en vervolgens je usb kabel erin
b. fastboot flash unlocktoken Unlock_code.bin
c. fastboot flash recovery recovery.img
d. fastboot oem lock
e. Daarna de RUU runnen als admin. Ik heb "RUU_ENRC2B_U_JB_45_HTC_Europe_1.17.401.1_Radio_3.1204.168.32_release_299688_signed.exe" gebruikt.

4. Tja, nu was ik weer bij het vertrekpunt. Dan toch maar een custom rom. Ik koos de Android Revolution HD. De basis is de HTC firmware, met nog wat extra's en root toegang. En deze werkt prima! Je kunt 'm downloaden via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1987885
Daar staat prima beschreven hoe je 'm moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb hiervoor een one x gehad, en heb nu een paar weken de one x+. Deze draai ik met de insertcoin-rom.

Maar wat een verademing. Ik doe zonder problemen drie dagen met mijn batterij. Pushmail, facebooken, navigeren, muziek streamen, dat zijn dingen die ik regelmatig doe met mijn telefoon. Ben erg tevreden over de telefoon, maar vooral over de batterijduur. InsertCoin draait dus ook erg stabiel en is echt een verbetering voor je batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Zojuist AOKP 4.2 geinstalleerd. Was wel even schrikken toen ik mijn bestanden niet terug kon vinden. Met 4.2 worden nieuwe bestanden namelijk in sdcard/0 geplaatst en de originele bestanden was ik kwijt. Gelukkig vond ik ze na een tijdje zoeken onder data/media.

Ik kwam vanaf AOKP 4.1 en deze beviel zeer goed. Heel erg snel, geen Sense en vele leuke opties (Rom Control) om de ROM aan te kunnen passen (toggles aan notificatiescherm, hardware knoppen aanpassen, lockscreen aanpassen etc.)

Nu maar is even kijken of 4.2 een beetje stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 16:30
Heb mij HOX+ nog volledig origineel maar voel nog niet echt de noodzaak om een custom rom te flashen. Terwijl ik met mijn htc desire haast wekelijks een nieuwe rom erop zette. Zijn er op dit moment toch voldoende vernieuwingen in de custom roms om de stap te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 11:08
ruudbosch83 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:07:
Heb mij HOX+ nog volledig origineel maar voel nog niet echt de noodzaak om een custom rom te flashen. Terwijl ik met mijn htc desire haast wekelijks een nieuwe rom erop zette. Zijn er op dit moment toch voldoende vernieuwingen in de custom roms om de stap te zetten?
Ik heb precies hetzelfde, ik vermoed dat de custom rom drift er pas op komt op het moment dat er betrouwbare nieuwe versies van Android en/of Sense nodig zijn, bij de Desire was het ook een noodzaak vanwege het probleem van te weinig opslagruimte, dat is ook hier geen noodzaak. Daarnaast zijn er op maar een paar roms beschikbaar die alleen zelf aangeven dat ze de originele rom was hebben gefinetuned.

Ik blijf wachten op nieuwere versies met echte toegevoegde waarde tot ik ga flashen :)

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
thecompany schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:34:
Zojuist AOKP 4.2 geinstalleerd. Was wel even schrikken toen ik mijn bestanden niet terug kon vinden. Met 4.2 worden nieuwe bestanden namelijk in sdcard/0 geplaatst en de originele bestanden was ik kwijt. Gelukkig vond ik ze na een tijdje zoeken onder data/media.

Ik kwam vanaf AOKP 4.1 en deze beviel zeer goed. Heel erg snel, geen Sense en vele leuke opties (Rom Control) om de ROM aan te kunnen passen (toggles aan notificatiescherm, hardware knoppen aanpassen, lockscreen aanpassen etc.)

Nu maar is even kijken of 4.2 een beetje stabiel draait.
En hoe draait ie? Heb zelf ook CM 10 een weekje gebruikt, maar heb het idee dat het allemaal toch nog niet optimaal is. Mindere kwaliteit foto's, vooral als het donker is. En zo nu en dan dat de telefoon echt helemaal vast zat: toetsen branden wel, scherm blijft hangen in zwarte stand zodra het aan gaat.

Draai nu Android Revolution HD, die is lekker stabiel. Batterij leek op CM10 zelfs sneller leeg te gaan dan een Sense rom.

Op mijn Desire draaide ik altijd Oxygen, dat werkte echt vlekkeloos. Heb het idee dat er nog niet zoveel ervaren ontwikkelaars zijn voor One X+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Heeft iemand ervaring met de custom rom Android Revolution HD 6.2 Jelly Bean Custom Rom? Ik wil deze er misschien opzetten maar twijfel nog omdat ik wel graag wil dat deze stabiel is en dat alles werkt.
Ik moet mijn telefoon nog rooten. Kan ik dat het beste via deze tool doen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1994961?
Misschien hou ik daarna wel mijn stock rom omdat ik er niet echt ontevreden over ben. Ik wil m'n telefoon graag rooten zodat ik onnodige apps kan verwijderen en bepaalde apps (titanium backup, superuser) kan draaien die root vereisen,
Bedankt alvast voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het registreren op HTCDev.com?
Ik heb nu al met drie emaildadressen getracht een account aan te maken , maar op alle adressen geen activatie email van HTCDev gekregen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:05
Net met de all-in-one toolkit van hasoon mijn one x+ unlocked. Na herstart en opnieuw instellen wilde ik hem ook graag rooten en dat heb ik met de nodige herstarts geprobeerd. Via de toolkit su geprobeerd te pushen en su uit de play store geprobeerd maar die gaf aan dat hij een "binary niet kon installeren" (?)
Na de zoveelste herstart blijft hij nu in vliegtuigmodus en die blijft aangeven "bezig te zijn met uitschakelen"
Gossie, heb ik 'm nou gebricked?

\update: Gerelocked en nu boot ie enkel nog naar de bootloader met eerst de boodschap "this build is for development purposes only"... yay! |:(

\update II: Weer unlocked gekregen en nu zien dat ik de stock er terug op krijg...ik krijg er alleen niks op uit de store of van sd omdat de vliegtuigmodus niet uit gaat en (daardoor?) de wifi niet aan. Feestje voor de die hard-tweaker ;) (ik wist niet dat ik zo nijdig op mezelf kon wezen...)

\update III: Dynafix haalt 'm op in opdracht van HTC. Het is officiëel: Ik ben geen tweaker, maar een n00b en ga dus een iPhone nemen... _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Doane op 20-03-2013 18:59 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopzpivo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04-2021
Weet iemand een goede rom list voor de one x+ te vinden, zoja welke rom raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-06 22:04
sopzpivo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:14:
Weet iemand een goede rom list voor de one x+ te vinden, zoja welke rom raden jullie mij aan?
Even rondkijken op XDA heeft jouw vraag kunnen doen antwoorden, maar goed, zie hier.
Persoonlijk draai ik Android Revolution HD 6.5 met Elitekernel (moet nog even kijken of die kernel goed zijn werk doet).
Overigens een tip voor iedereen eigenlijk, je kunt skins ook downloaden in de Play Store, gewoon zoeken naar sense 4 skin. Zelf gebruik ik de Beauteous Sense 4+/4.5 Skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:03
Heb er van het weekend de Elegancia rom opgezet icm elite kernel, werkt soepeler en ik merk dat tijdens het browsen hij veel zuiniger is en minder warm wordt. Sweep to wake is ook ideaal.

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

KaptKeefmenneke schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:36:
Heb er van het weekend de Elegancia rom opgezet icm elite kernel, werkt soepeler en ik merk dat tijdens het browsen hij veel zuiniger is en minder warm wordt. Sweep to wake is ook ideaal.
Ja, alleen jammer dat er cores worden uitgeschakeld met elite kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerijnders
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-07-2022
Mij lijkt de viperx+ wel een gave rom heeft iemand hier ervaring mee? Verder durf ik het niet te doen omdat ik bang ben dat de telefoon kapot gaat is hier veel kans op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
mikerijnders schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:22:
Mij lijkt de viperx+ wel een gave rom heeft iemand hier ervaring mee? Verder durf ik het niet te doen omdat ik bang ben dat de telefoon kapot gaat is hier veel kans op?
Het is een hele leuke rom omdat je enorm veel heel simpel kan veranderen, zoals de statusbar of de AOSP/Sense multitasker, maar elke keer dat ik de rom flashte had ik wel problemen. Ik weet niet of het aan de rom lag of aan de mods die ik flashte, maar de laatste keer dat ik hem gebruikte herstartte het toestel vaak plotseling terwijl ik met iets normaals bezig was (ik zat niet in de Viper settings ofzo, ik keek bijvoorbeeld gewoon een filmpje).

Ik gebruik zelf ARHD 7.0 met romcleaner. Daarna flash ik een aosp recent apps + battery % mod, Walkman mod en tenslotte de Stock Sense 5.0 Viper mod van Ghost in die volgorde.
Ik gebruik de Viper mod van Ghost omdat die ook de statusbar verandert, ik erger mij namelijk enorm aan de normale statusbar van Sense 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerijnders
Maar is er ook veel kans dat het misgaat het lijkt me namelijk ontzettend gaaf klinken allemaal ik heb ook veel filmpjes gekeken enzo maar ik ben bang dat hij stuk gaat. Er is ook wel een nieuwe versie uitgekomen voor viperx+ er staat dat die geen bugs heeft dus hij lijkt me oké

[ Voor 24% gewijzigd door mikerijnders op 05-08-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
mikerijnders schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:52:
Maar is er ook veel kans dat het misgaat het lijkt me namelijk ontzettend gaaf klinken allemaal ik heb ook veel filmpjes gekeken enzo maar ik ben bang dat hij stuk gaat. Er is ook wel een nieuwe versie uitgekomen voor viperx+ er staat dat die geen bugs heeft dus hij lijkt me oké
Als je je goed inleest, en alle stappen netjes volgt, kan er weinig misgaan. Zelfs als je het fout doet, kan je in een heleboel gevallen alsnog de boel herstellen.

Ik heb inmiddels een heel aantal telefoons geroot en geflasht, maar er is nog nooit wat echt fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerijnders
Oke wat zijn nog andere handige custos roms voor de HOX+ en wat zijn de features daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
Er is nu al een ROM met Sense 5.0 en Android 4.2.2! InsterCoin 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerijnders
Werkt de all in one toolkit ook voor htc one x+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de one x+ toolkit neemt wel.

• mikerijnders
waar is die te downloaden?

Gewoon in het One X+ gedeelte op xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1994961

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerijnders
welke roms hebben de sweep to wake tweak?

[ Voor 66% gewijzigd door mikerijnders op 03-10-2013 22:02 ]

Pagina: 1