Toon posts:

Processor gedraagt zich vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweaker,

Ik zit met het volgende. Ik gebruik vaak muziekproductie software Hiervoor gebruik ik cpu vretende soft synths en hardware synths waaronder een virus TI op USB. Dit apparaat verzorgt MIDI en realtime audio door de USB 2.0 poort.

Nu gebeurt er bij spontane CPU load (dwz starten bij stukken in mijn werk waar veel rekenkracht voor nodig is) heel af en toe dat mijn systeem op hol slaat. De CPU springt opeens naar 80-100 % load, kan niks meer berekenen, alles stottert en hangt waarna na een minuut of 2 alles weer redelijk normaal wordt. Echter blijft de CPU load bij het afsluiten van alle programmas om de minuut opeens naar ~25% springen tot aan een reboot. Het vreemde is ook dat mijn draadloze netwerkkaart een rood kruis geeft in het WIFI icoon in windows waar zelfs uit/inschakelen van de kaart geen effect geeft; slechts een reboot verhelpt dit probleem.

Nu vermoed ik zelf sterk dat mijn PSU het niet aan kan. Vreemde is wel dat ik alle games prima aankan (echter is dat natuurlijk met mn synth unpowered op USB) op full load. Maar waarom klapt mijn netwerkkaart er dan uit? Andere PCI kaarten blijven wel normaal functioneren.

Heeft iemand andere suggesties? Alvast enorm bedankt!

PC specs;

AMD X4 955
4 GB RAM
HD 6850
460 Watt PSU (ongeveer 2/3 jaar oud nu)

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:50
460 watt is meer dan genoeg voor jouw spec in ieder geval dus dat is het probleem niet

That's it, I'm done.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Ik weet niet wat je maximaal uit een USB poort kunt trekken aan vermogen als je wilt?

Ik begin nu toch ook steeds meer te vermoeden dat het een lek is in een driver.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
Als je usb apparaat geen eigen voeding heeft, dan zet er een usb hub met voeding tussen.

Heb je dit altijd gehad?
Bij een schone installatie, heb je dit dan ook?
Zoek op je usb apparaat of meer mensen hier problemen mee hebben, misschien heeft je usb apparaat een eigen forum.

[ Voor 56% gewijzigd door jan99999 op 17-11-2012 04:51 ]

Verwijderd

Mijn broer hobby't met Cubase en een half miljard softsynths. Ook bij hem gebeuren soms vreemde dingen. Sommige synths kunnen niet met elkaar overweg en sommige synths kun je niet dubbel gebruiken want dan loopt het ook mis. Ik zal eens navragen wat hij voor "vreemde" dingen meemaakt.
Welke software gebruik je het meest?