Hallo,
Sinds kort heb ik een raar probleem met mijn Sapphire 6870 1GB-versie. Tijdens gamen of gewoon webbrowsen valt het beeld spontaan weg en begint vaak de videokaart-fan maximaal te blazen. Het was vandaag zelfs zo extreem dat na nog geen 1 seconde in windows het beeld al weer wegviel, en ik de pc uit moest doen en herstarten. Nog geen half uur geleden startte de videokaart niet eens meer bij het opstarten van mijn computer. Ik was ten einde raad en besloot hem maar een tijdje aan te laten, en kijken of dit hielp. En ja, hij deed weer net zo plots als hij ermee ophield. Ik heb nog steeds geen enkel idee wat het probleem zou kunnen zijn, en vraag dus ook om hulp hier op tweakers.
Hier nog wat verder informatie over mijn systeem:
Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor (6 CPUs), ~2.8GHz + Antec H2O 620 Watercooler
RAM: 8192MB RAM
Harde Schijf: Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB
Video kaart: Sapphire HD 6870
Monitor: BenQ G2220HD (22" Full HD)
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate 64-bit Service Pack 1
Moederbord: ASrock 970 extreme4
Computer kast: Cooler Master Storm Scout
Ik hoop dat er snel iemand met een oplossing voor dit probleem komt.
Sinds kort heb ik een raar probleem met mijn Sapphire 6870 1GB-versie. Tijdens gamen of gewoon webbrowsen valt het beeld spontaan weg en begint vaak de videokaart-fan maximaal te blazen. Het was vandaag zelfs zo extreem dat na nog geen 1 seconde in windows het beeld al weer wegviel, en ik de pc uit moest doen en herstarten. Nog geen half uur geleden startte de videokaart niet eens meer bij het opstarten van mijn computer. Ik was ten einde raad en besloot hem maar een tijdje aan te laten, en kijken of dit hielp. En ja, hij deed weer net zo plots als hij ermee ophield. Ik heb nog steeds geen enkel idee wat het probleem zou kunnen zijn, en vraag dus ook om hulp hier op tweakers.
Hier nog wat verder informatie over mijn systeem:
Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor (6 CPUs), ~2.8GHz + Antec H2O 620 Watercooler
RAM: 8192MB RAM
Harde Schijf: Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB
Video kaart: Sapphire HD 6870
Monitor: BenQ G2220HD (22" Full HD)
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate 64-bit Service Pack 1
Moederbord: ASrock 970 extreme4
Computer kast: Cooler Master Storm Scout
Ik hoop dat er snel iemand met een oplossing voor dit probleem komt.