Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Cp57412a
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 11:36
Hallo allemaal,

Mijn moeder wordt binnenkort 50 en voor haar verjaardag willen we haar een tablet geven.
Nu ben ik een leek op het gebied van tablets, vandaar mijn vraag naar hulp op dit forum.

Mijn moeder heeft nu een laptop ter beschikking waar zij voornamelijk op aan het browsen is.
Daarnaast gebruikt ze Skype om met haar vrienden en vriendinnen te communiceren.
Vanwege haar handicap communiceert ze op Skype voornamelijk met handgebaren.
Naast Skype gebruikt ze nog een soortgelijk chatprogramma waarmee ze groepsvideo gesprekken houdt.

We zijn op zoek naar een tablet met een geschikt scherm en een goede webcam om via Skype etc te kunnen communiceren. De tablet zal voornamelijk binnenshuis gebruikt worden en voor simpele spelletjes. Qua besturingssysteem is er geen voorkeur. We hopen met een budget van 400 euro de klus te kunnen klaren.

Met de pricewatch kwam ik uit op de volgende tablets:

Galaxy tab 2
pricewatch: Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Zwart

Asus transformer 300T
pricewatch: Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB Wit

Voorkeur gaat uit naar de Galaxy tab 2, vanwege de prijs.
Als iemand me weet te helpen dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet, Robin

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Geef 't mens alsjeblieft een iPad.

Die alternatieven werken gewoon niet zo fijn en makkelijk en alle goede apps zijn voor iOS.

[ Voor 58% gewijzigd door CyBeR op 16-11-2012 23:14 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Dit valt volgens mij inderdaad ook nog in het budget: pricewatch: Apple iPad 2 Wi-Fi 16GB Zwart

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:59
Ik heb zelf een 300T en het is echt een ideaal apparaat. Zit een prima frontcamera in en met het dock werkt het perfect. Ik ben het dan juist niet met CyBeR eens, vind het een vervelend, omslachtig rotapparaat :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een iPad mini ook.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:14:

Die alternatieven werken gewoon niet zo fijn en makkelijk en alle goede apps zijn voor iOS.
Ben het hier toch ook wel mee eens.

Ik zou zelf nooit een iPad kopen en ben ook geen fan van Apple. Maar voor mensen die minder handig met zulke dingen zijn vind ik het een veel beter geschikt product dan een Android tablet.

Verwijderd

Ja en de Ipad mini heeft zeer goede specs mbt scherm en front cam.. -.-

ontopic: Je moeder gebruikt veel skype, dus is het geen idee om een windows 8 rt tablet aan te schaffen? Kan er geen momenteel noemen, want moeten nog in nederland komen. Het heeft zeer overduidelijke tiles en skype geïntegreerd.

Anders is de samsung galaxy tab 10.1 een goede keuze. Heeft een betere frontcam dan de asus transformer 300t.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:24:
[...]
Anders is de samsung galaxy tab 10.1 een goede keuze. Heeft een betere frontcam dan de asus transformer 300t.
Weet niet hoe ze hem wil gaan gebruiken, maar een groot voordeel van de 300t is dat je hem neer kan zetten in z'n dock en dan blijft 'ie staan. Ook met touchpad werkt het fijn. Ik neem trouwens aan dat ze hem neer wil zetten, gezien ze met gebaren wil werken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:24:
[...]

Ja en de Ipad mini heeft zeer goede specs mbt scherm en front cam.. -.-
Prima scherm ja. 1024 weliswaar maar 't ziet er prima uit hoor.

En front cam kwaliteit, who cares. Dat ding is voor skype, niet om de volgende world press photo-winnaar mee te maken :| De front cam is trouwens 720p en da's meer dan prima.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 16-11-2012 23:48 ]

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:47:
[...]

Prima scherm ja. 1024 weliswaar maar 't ziet er prima uit hoor.

En front cam kwaliteit, who cares. Dat ding is voor skype, niet om de volgende world press photo-winnaar mee te maken :| De front cam is trouwens 720p en da's meer dan prima.
Het lijkt me beter dat bewegingen niet met lag in beeld komen.

Waarom geen Android? Er zijn genoeg tablets te vinden met een goede front-camera.
Tip: geen VGA :P

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HollowGamer schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 01:06:
[...]

Het lijkt me beter dat handgebaren niet traaaaaaaaaag in beeld komen. :/
eh?
Tip: geen VGA :P
VGA is prima voor handgebaren. Kom nou zeg, niet voor alles is een 23 megapixel DSLR sensor nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 17-11-2012 03:28 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Als je voor een 7 inch gaat: De nexus 7.
Net iets beter dan de Mini ipad, maar een stuk beter geprijsd.

Voor de 10" is er een hoop meer keuze.
Ipad2: Betaalbaar, maar oud en geen HD camera.
nieuwe ipad: Mooi scherm, maar duur
En de apples hebben het voordeel dat ze qua software wat noob vriendelijker zijn (en tweaker onvriendelijk). Er zijn ook meer apps die speciaal voor tablets gemaakt zijn in de apple store.

Tab 10.1: De android tablet die het niet helemaal is geworden. Maar wel goed verkrijgbaar.
Asus transformer / prime: Handige docking opties
Nexus 10: eerste echte ipad alternatief op 10". Een beter scherm en betere cam. en front speakers. Maar in de Benelux nog niet te koop, en in de landen waar hij wel te koop is uitverkocht.

TheS4ndm4n#1919

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bedoelde het niet verkeerd. Ik had het over de lag die wel eens optreed bij slechtere camera's.

Excuses als dat wel zo overkwam, ik zal mijn post aanpassen.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou geen Samsung tablet nemen. Daar waar ze qua telefoons nog wel willen heersen, falen ze (naar mijn mening) ontzettend als het op tablets aankomt.

Mijn advies: die Asus (vanwege de uitstekende hardware voor z'n prijs) of de iPad mini van €329 vanwege uitstekende software-ondersteuning, maar vooral omdat het apparaat ook heel makkelijk in gebruik is voor ouderen. De iPad mini, heeft in tegenstelling tot de duurdere iPad 2, een HD front facing camera.

Qua pixeldichtheid zit je bij alle drie de tablets goed: Samsung en Asus hebben 149 pixels per inch en de iPad mini 163 pixels per inch. Dit is niet een heel groot verschil en zou je keuze niet hoeven te beinvloeden.

De iPad 2 of de Nexus 7 zou ik niet nemen: deze bieden beide maar VGA-kwaliteit aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 17-11-2012 19:05 ]

• RocketKoen
Uniciteit schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:03:
Ik zou geen Samsung tablet nemen. Daar waar ze qua telefoons nog wel willen heersen, falen ze (naar mijn mening) ontzettend als het op tablets aankomt.

Mijn advies: die Asus (vanwege de uitstekende hardware voor z'n prijs) of de iPad mini van €329 vanwege uitstekende software-ondersteuning, maar vooral omdat het apparaat ook heel makkelijk in gebruik is voor ouderen. De iPad mini, heeft in tegenstelling tot de duurdere iPad 2, een HD front facing camera.

Qua pixeldichtheid zit je bij alle drie de tablets goed: Samsung en Asus hebben 149 pixels per inch en de iPad mini 163 pixels per inch. Dit is niet een heel groot verschil en zou je keuze niet hoeven te beinvloeden.

De iPad 2 of de Nexus 7 zou ik niet nemen: deze bieden beide maar VGA-kwaliteit aan.
De Nexus 7 kan wel 720p video opnemen. Moet je alleen een software mod voor installeren.
En in tegenstelling tot de iPad mini, heeft de nexus een scherm dat 720p kan afspelen.

TheS4ndm4n#1919

• Cp57412a
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 11:36
Bedankt voor alle reacties!
Voorkeur ligt bij een tablet met een 10inch scherm zodat videogesprekken makkelijker te volgen zijn.
De Ipad mini en de Nexus zijn vallen daardoor af.

Zoals ik het nu begrijp zijn de volgende tablets (binnen het budget) een mogelijke optie:

- Ipad 2
- Asus transformer 300T

Ik heb er zelf niet aan gedacht maar een dock zal inderdaad nodig zijn zodat er gecommuniceerd kan worden met de handgebaren. Vrees dat hierdoor minder geld over is voor de tablet zelf.

De genoemde tablets zal ik nader bestuderen. Mocht iemand nog een alternatief weten tegen een schappelijke prijs dan houd ik me aanbevolen. Het hoeft uiteraard geen high-end tablet te zijn. Hoofdtaken zijn browsen op internet en programma's als Skype en misschien om foto's te laten zien aan vrienden.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Wat een gelul zeg... ik ga niet eens uitleggen waarom want dat weet je best :)

• RocketKoen
Cp57412a schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:00:
Bedankt voor alle reacties!
Voorkeur ligt bij een tablet met een 10inch scherm zodat videogesprekken makkelijker te volgen zijn.
De Ipad mini en de Nexus zijn vallen daardoor af.

Zoals ik het nu begrijp zijn de volgende tablets (binnen het budget) een mogelijke optie:

- Ipad 2
- Asus transformer 300T

Ik heb er zelf niet aan gedacht maar een dock zal inderdaad nodig zijn zodat er gecommuniceerd kan worden met de handgebaren. Vrees dat hierdoor minder geld over is voor de tablet zelf.

De genoemde tablets zal ik nader bestuderen. Mocht iemand nog een alternatief weten tegen een schappelijke prijs dan houd ik me aanbevolen. Het hoeft uiteraard geen high-end tablet te zijn. Hoofdtaken zijn browsen op internet en programma's als Skype en misschien om foto's te laten zien aan vrienden.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Een dock is handig, maar geen vereiste hoor.
Heel veel tablet hoesjes zijn ook te gebruiken als standaard.

TheS4ndm4n#1919

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Brummetje schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:04:
[...]

Wat een gelul zeg... ik ga niet eens uitleggen waarom want dat weet je best :)
Ik spreek uit ervaring.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Noem 1 goede App voor de iPad die ik goed vind. Moet niet zo moeilijk zijn denk ik omdat alle goede apps alleen voor de iPad zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Wim-Bart op 18-11-2012 18:25 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

iOS is heel makkelijk en heel belangrijk de apps zijn ook daadwerkelijk voor tablets gemaakt :). Verder kun je ook makkelijk apps kopen door een iTunes kaart aan te schaffen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:24:
iOS is heel makkelijk en heel belangrijk de apps zijn ook daadwerkelijk voor tablets gemaakt :). Verder kun je ook makkelijk apps kopen door een iTunes kaart aan te schaffen.
Ik vind dat iOs zwaar wordt overdreven in dit topic. Ik begrijp het is misschien iets beter maar de miles ahead zijn we allang voorbij. Android is op zich een volwassen platform en zeker even gebruiksvriendelijk.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
pricewatch: Google Nexus 10 16GB Zwart

Wellicht? Weet niet in welk tijdsvlak hij gekocht moet worden (50ste verjaardag; is dat volgende week of over 2 maanden?)

In de USA is hij al uit, neem aan binnenkort toch ook wel in Europa.. zo met de feestdagen..

Verwijderd

Nexus 10 komt vooralsnog helemaal niet naar Nederland.

• RocketKoen
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 00:20:
Nexus 10 komt vooralsnog helemaal niet naar Nederland.
Er zijn al een aantal tweakers die hem heeft. Maar dat is via contacten in Frankrijk, Duitsland, UK of VS. Waar hij in de play store te koop is.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

RocketKoen schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 01:18:
[...]

Er zijn al een aantal tweakers die hem heeft. Maar dat is via contacten in Frankrijk, Duitsland, UK of VS. Waar hij in de play store te koop is.
TS wil het voor zijn moeder hebben. Denk je nu echt dat hij al die moeite gaat doen om het product aan te schaffen zodat je vervolgens bij eventuele garantie ook weer problemen hebt met claimen?

Sowieso vind ik een Apple iPad een veel betere keus. De store is echt gemaakt voor tablets, je hebt meer nuttige apps en de apps kun je makkelijk kopen met een iTunes kaart.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27

Helemaal eens!

Wil je wat te tweaken: koop die asus
Maar gun je moeder gewoon een apparaat wat ze niet zo snel moedwillig kapot krijgt (softwarematig)

Het licht ook aan jezelf, wil je je ma vaak moeten komen helpen met dr tablet of niet ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1