Toon posts:

USB scanner sharen op thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
How are you gentlemen!!

Ik heb een HP5300C scanner aangesloten op m'n USB-poort, werkt perfect.
Maar ik wil 'm graag delen op het netwerk.

Mijn vraag: Kan dat, zoja hoe?

Verwijderd

nee dat kan niet
altans niet standaard in windows

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan een bepaald protocol installeren
of aparte hardware aanschaffen. Maar het is dus wel mogelijk?

Verwijderd

tja meschien dat er speciale software voor is maar ik kan hem niet

Verwijderd

TWAIN-drivers hebben geen sharing functionaliteit.
Enigste mogelijkheid is een USB-Switchbox, maar volgens mij bestaan die (nog) niet

Verwijderd

Topicstarter
En als ik em aansluit op de LPT1-poort dan kan het nog niet?

Verwijderd

hoezo wil je een scanner delen op je netwerk? Je moet dan toch nog steeds naar dat ding lopen om er stuff onder te leggen?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je PrecisionScan Pro erbij hebt zitten => met de bijgeleverde software.

Anders heb je pech.

Meest gebruikte oplossing voor sharen over netwerk: omdat je toch het origineel eronder moet leggen, scan je gelijk ff op de PC die er naast staat, en die file transfer je dan naar je netwerk client.

Verwijderd

Via de LPT poort kun je gewoon een standaard LPT-switchbox gebruiken.
Kosten iets van 30 piek dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PrecisionScan versie 3.02.
heb ik dan pech of niet.....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 12:58 schreef oppertweaker het volgende:
Via de LPT poort kun je gewoon een standaard LPT-switchbox gebruiken.
Kosten iets van 30 piek dacht ik
Maar dan moet je zeker weer Xtra kabel trekken. Dat is niet de bedoeling. Als het kan via het netwerk.

• Jake
  • Niet online
Ja, is PrecisionScan LT denk ik.

Edit:
PrecisionScan Pro ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.techextreme.com/articlepics/pic.gif

(of kijk hier voor een ander plaatje)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de LT versie

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

dijkmane

biertje ?

ik denk dat het wel zal lukken via zo'n jetdirect kastje.
daarmee kan je een LPT poort aaan een netwerk koppelen en deze daarna ook delen in windows.
die dingen zijn wel aardig aan de prijs dus dat moet je er wel voor over hebben.
ik weet niet zeker of het werkt, vantevoren even checken.
HP heeft ze. o.a.

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 12:55 schreef awraeven het volgende:
hoezo wil je een scanner delen op je netwerk? Je moet dan toch nog steeds naar dat ding lopen om er stuff onder te leggen?
en als je een printer deelt moet je er naar toe lopen om het blaadje te halen :P

Verwijderd

als ie nou toevallig ondersteund wordt door SANE kan je m aan jet linux doos hangen (als je die hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 12:55 schreef Jake het volgende:
Als je PrecisionScan Pro erbij hebt zitten => met de bijgeleverde software.

Anders heb je pech.

Meest gebruikte oplossing voor sharen over netwerk: omdat je toch het origineel eronder moet leggen, scan je gelijk ff op de PC die er naast staat, en die file transfer je dan naar je netwerk client.
Het gaat erom dat ik ff rustig kan scannen zonder dat degene die achter de pc met scanner zit hoef te 'storen'.

Maar het kan dus wel met PrecisionScan Pro? :?

Verwijderd

Jongens, een scanner sharen gaat dus NIET. Als je bij je printertje kijkt dat zie je een optie sharing, of delen staan. Dat heb je bij een scanner niet.

[Ik heb mijn muis op een seriele poort hangen, kan ik hem nu ook delen?] |:(

Verwijderd

LOL...

Dit is typisch zo'n geval waarin Linux geadvanceerder is dan Windows.

TWAIN (Technology Without An Intersting Name), de het scanner-protocol van Windows, is niet ontworpen voor shared netwerk gebruik.

SANE daarentegen (Scanner Access Now Easy), het scanner-protocol van Linux (en andere POSIX OS'en), is juist ontworpen met shared netwerk gebruik in het acherhoofd.

Of er SANE drivers voor Windows zijn of SANE->TWAIN gateways of wrappers? Dat weet ik niet, maar het zou wel een gat in de markt zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 15:30 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Jongens, een scanner sharen gaat dus NIET.
Het kan WEL.
De vraag is alleen hoe?

Verwijderd

Een mogelijkheid is om via VNC de computer waarop de scanner is aangesloten te besturen vanaf je eigen computer. Probleem is dan alleen dat je niet tegelijk op beide computers kan werken omdat je de ander computer overneemt.

HEt is een kromme oplossing, maar werkt wel

Verwijderd

Schattebout, op een netwerk kun je files en printers sharen. Modems, scanners, of whatever more dus niet. Maar ja, jij weet het beter. :r

Verwijderd

crosspost

Verwijderd

www.hadecom.nl Ik weet niet hoe je aan die wijsheid denkt te komen. Van een modem weet ik wel 100% zeker dat het te sharen is over een netwerk voor het inbellen naar internet via een programma zoals wingate. Niet voor programma's zoals girotel. Voor scanners zou ik geen 100% uitspraak durven te doen

Verwijderd

En de oplossing die slaapkop aandraagt klopt natuurlijk wel, maar dat was niet de vraag.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 16:01 schreef Slaapkop het volgende:
www.hadecom.nl Ik weet niet hoe je aan die wijsheid denkt te komen. Van een modem weet ik wel 100% zeker dat het te sharen is over een netwerk voor het inbellen naar internet via een programma zoals wingate. Niet voor programma's zoals girotel. Voor scanners zou ik geen 100% uitspraak durven te doen
Okee, ik zal mijn geduld nog even bewaren. Je deelt geen modem over een netwerk, je laat je modem bellen met internet, waarna je via je netwerk een gateway legt naar dat internet. Dat wil dus NIET zeggen dat je je modem kunt delen. Als je je modem wel kon delen dan zou girotel er ook gebruik van kunnen maken.
/Frustie mode
Nu eindelijk duidelijk? :(
/Frustie mode (zucht)

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 15:26 schreef Rummbler het volgende:
Het gaat erom dat ik ff rustig kan scannen zonder dat degene die achter de pc met scanner zit hoef te 'storen'.

Maar het kan dus wel met PrecisionScan Pro? :?
Ik weet precies wat je bedoelt, ik wil het ook wel, maar dat kan eenvoudig niet :(
misschien wel moeilijk ;)

Als je PrecisionScan Pro hebt, dan draai je een Scanner Share Proggie op de Scanner PC, zodat de clients remote gewoon met Software kunnen werken (heel simpel dus). Enige nadeel is dat je PrecisionScan Pro alleen aan de praat kunt krijgen met ondersteunde scanners (dezelfde scanners waar het ook bij zit).
Ik weet niet zeker dat jou scanner niet supported is, mijne (3300C) is het iig niet, maar je kan natuurlijk gewoon proberen.

Ik zoek ff die software voor je op.
op ftp site van HP, dus slotje kan achterwege blijven ;)

Edit: hier dus, maar dat is eigenlijk voor 6300C, 6350C series and 6390C

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 16:08 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Okee, ik zal mijn geduld nog even bewaren. Je deelt geen modem over een netwerk, je laat je modem bellen met internet, waarna je via je netwerk een gateway legt naar dat internet. Dat wil dus NIET zeggen dat je je modem kunt delen. Als je je modem wel kon delen dan zou girotel er ook gebruik van kunnen maken.
/Frustie mode
Nu eindelijk duidelijk? :(
/Frustie mode (zucht)
je kan je modem perfect delen.. hang m aan je linux doos en klooi een beetje in de /etc/inetd.conf en je hebt je modem met een soort telnet constructie op het net :P :9
voor de howto: http://ldp.nllgg.nl/HOWTO/mini/Linux-Modem-Sharing.html
programmaatje is slechts enkele regels

edit:
er bestaat zelfs een win client: dialout/ip

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

www.hadecom.nl ,

Bij deze zou ik je willen verzoeken of je je taalgebruik enigzins kunt matigen, en niet doen alsof je alle wijsheid in pacht hebt.

Je post met een zware flamerige toon, en daar worden we niet blij van.

Tevens is het wel degelijk mogelijk, alleen waarschijnlijk niet zo makkelijk als hij het in gedachten had.

Dus, matig je taalgebruik svp, of ik zal je een waarschuwing moeten geven.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

wat je ook gewoon kunt doen is een programma zoals PC Anywere of WinVNC installeren op beide pc's. Neem je gewoon remote die hele pc over. :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik helaas weinig aan Jake.
Toch bedankt in elk geval. :)

The Mistery Remains!!!

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 18:31 schreef Rummbler het volgende:
Daar heb ik helaas weinig aan Jake.
Toch bedankt in elk geval. :)

The Mistery Remains!!!
Nee, dat gaf ik al een beetje aan.

Nou ja, tenzij je die PrecisionScan Pro zo modified dat ie je scanner accepteerd, lijkt mij niet onmogelijk, al heb ik niet echt een idee hoe...
Ik kan mij indenken dat je de software ook zou kunnen laten denken dat je een 63x0 scanner hebt...

edit: geen idee hoe dat Http adress daar kwam :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De enige oplossing die ik tot nu toe heb kunnen bedenken is bij een lpt versie via JetDirect, maar dit nog niet geprobeerd.
Theorethisch moet dat lukken.
Van PrecisionScan heb ik nog nooit gehoor.

Het idee is goed, maar het is geen netwerk scannen ;)
Enne ... modems kun je dus wel sharen.
Gewoon via Netware en NtWare connect.
Geen vage internet sharing prog, gewoon keihard de COM poorten van je server laten mappen door de clients (clietn krijg gewoon 5 exrt compoort, welke je kunt capturen naar de server).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

edit:
foutje, d8 dat de bewaker hier het tegen mij had ;)
Pagina: 1