Scherm flikkert overclock gpu.

Pagina: 1
Acties:

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hallo,

Heb sinds kort een vreemd probleem.

Als ik mijn GPU (Sapphire 6950 unlocked) probeer over te clocken met Trixxx of Afterburner en de settings save, begint mijn scherm raar te flikkeren als ik scroll. En extreem te flikkeren als ik een bijv filmpje kijk.
Start ik opnieuw op of ga ik in slaapstand en terug is het weg en is er niks aan de hand.

Doe ik het zelfde met in ''driver'' AMD overdrive gebeurt dit niet. Alleen ik kan dan maar helaas tot 840/1325.

Ik heb geprobeerd om GPU overdrive uit te schakelen dit helpt voor even alleen bij rebooten krijg ik weer het zelfde probleem.

Dit was het geval met AMD Catalyst 12.10 en nu ook met de 12.11 (beta)

Ik denk dat dit een software matig probleem is alleen waar ik moet zoeken of wat ik moet doen geen idee.
Iemand een idee?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

Ja, dan doe je blijkbaar iets waardoor de GPU driver dr mee ophoud, want dat flikkeren in 2d is de software-rendering van windows, en die is CRAP ja.. Ik schat dat ie dan ook geen 3d dingen meer wil weergeven.. :P

dusja.. alles dr af qua software en drivers gerelateerd aan de GPU, en overnieuw beginnen..

Verwijderd

Het is een redelijk bekend issue. heb het toen toevallig gevonden. Iemand had een tweakje gepost met een profile en toen werkte het prima hier. Icm een HD7950.

Waar het topic is en op welke site weet ik helaas niet meer.

• benbaba
  • Niet online
Heb alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar zonder succes.

Enige wat een ''oplossing'' is - resolutie wijzigen en weer terug na gewone dit stopt bij mij het probleem...

Mocht iemand een permanente oplossing weten hoor ik dat graag. Tot die tijd ga ik het maar zo doen.

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
hmm ik heb hetzelfde ik dacht dat het aan de receiver lag. (h4ze in "Het Marantz Receiver/Home Cinemaervaringen/discussie Topic")
gebruik jij een receiver?
ik gebruik ook een 6950 unlocked msi
en ik gebruik ook die oplossing.. erg irritant

edit: heb dit gevonden en ga het eens proberen.
http://www.overclock.net/...w-to-thread#post_17399313

Desktop flicker

It's due to the way the driver or AB is handling being pushed into 3D clocks on the desktop. You can avoid this by choosing option 2 at the unlock AB process thereby disabling Powerplay(PP). Note, this only works for those using Unofficial Overclock Method.

Quote:
open MSIAfterburner.cfg in notepad.

Scroll to bottom and change this:

[ATIADLHAL]
UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 2

What's happening is while a game login screen is on, AB kicks it into 3D mode cuz the game is technically on. However PP see's 3D clocks on the desktop and is like nice try and tries to drop clocks. bam, you get flickering. If you open AB's graph monitoring you'll see the core/memory clocks fluctuating, which causes the flicker. This should be visible on the desktop, like on your way to logging into whatever multiplayer game. Also if you're using unofficial method like me, you don't need Powerplay at all.

[ Voor 71% gewijzigd door h4ze op 17-11-2012 23:28 ]

• benbaba
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk het volgende gedaan wat tot nu toe perfect werkt.

Heb alles nu geclockt met de bij de driver bij behorende AMD Graphics Overdrive. Normaal gesproken zit hier in limiet op kwa max clocks die heb ik kunnen aanpassen.

Download hier (RacerX.zip)
http://www.techpowerup.com/forums/attachment.php?attachmentid=41022&d=1299711550
Start het programma geef aan wat je wilt aan max clocks en klik op create file.
Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/2q9jmhc.jpg
Klik hierna op de zojuist gemaakte regfile en voeg deze toe.

En om je voltage aan te passen kun je het volgende doen:
1. Sluit ccc.exe en mom.exe (controlcenter) volledig via taakbeheer.
2. Ga via explorer naar 'C:\Users\Jounaam\AppData\Local\ATI\ACE
3. Rechtermuisknop op ''profiles'' en klik op bewerken.
4. Je ziet nu een tekstveld zoek het volgende op:
<Feature name="CoreVoltageTarget_0">
<Property name="Want_0" value="900" />
<Property name="Want_1" value="1020" />
<Property name="Want_2" value="1100" />
</Feature>

5. De laatste regel bij mij standaard op 1100 is de max voltage waar die nu op staat. Wijzig deze in de voltage die jij wilt bijvoorbeeld: <Property name="Want_2" value="1175" />
6. Sla het bestand op. (start ccc nog niet)
7. Start Windows opnieuw kijk of ccc normaal is gestart en kijk met een progamma zoals MSI Kombustor of furemark of je voltage daadwerlijk gewijzigd is. Er moet in dit geval dus 1175 staan ipv 1100.

[ Voor 40% gewijzigd door benbaba op 22-11-2012 15:51 . Reden: Makkelijkere methode ]

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
bij mij heeft de oplossing die ik poste ook gewerkt.
en kan nog steeds zonder limiet overklokken in ab, zonder flikkeren. dat 1'tje in de cfg naar 2 zou het al moeten zijn toch? jammer genoeg blijft wel de clock en voltage op volle bak dat is wel wat minder.
blijft met jouw methode powerplay nog wel werken?

• benbaba
  • Niet online
Nee met die methode werkt powerplay ook niet...

• canonchiel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-11 21:06
Je kan ook ergens 2 d uitzette ofzo dan gebruikt die 3.d ofzo met 2 d dat probleem gast ik eerst met mijn 7970..

I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
Het werkte voor mij ook op mijn unlockte 6950. Ik had alleen als probleem dat GPU-Z het als enige meestal goed weergaf, Afterburner had meestal niet door dat alles al overgeklokt was. Bedankt voor de korte tutorial.

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38
Het enige probleem dat ik nu heb is dat de AMD Overdrive de powerlimit niet wil onthouden. Als ik die namelijk niet naar +20% zet dan loopt de kaart nog steeds niet op z'n max. Ik heb al geprobeerd om de power limit in profiles.xml ook aan te passen, maar elke keer als ik ccc.exe en mom.exe gewoon laat afsluiten (samen met mijn computer) gaat dat toch terug naar 0%.

Is er iemand met hetzelfde probleem, google bood helaas ook geen uitkomst.

• benbaba
  • Niet online
Gebruik je MSI Afterburner om over te clocken? Dat icm met de recente AMD drivers gaat niet helemaal goed lees ik hier en daar.

Probeer anders alles te verwijderen. Driver opnieuw te installeren dan RacerX (zie hierboven) downloaden en gebruiken om je clocks in CCC te ''unclocken'''. Daarna alleen je voltage aanpassen in profiles. Dan moet het goed gaan zo heb ik het nu ook gedaan en alles werkt, ook de powercontrol.

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Toevallig dat ik hetzelfde "issue" heb en dit topic tegenkwam :)

Het idleprobleem heb ik zelf opgelost door met techpowerups RBE tooltje mijn rom van de videokaart te flashen, en de laagste stand van 157mhz clock en 300mhz memory te gooien naar 400-1000. Dit alleen fixte het tearen compleet, en had er verder geen last van. Als je hier verder geïnteresseerd in ben wil ik het wel helemaal uittypen voor je. Ik zat eerst ook mij rot te googlen en heel die zooi met profiles en MSI afterburner geprobeerd, vooralsnog is de BIOS aanpassen het beste wat ik kon doen.

Resterend probleem;
Maar! zodra mijn hoogste state aanslaat van 900 mhz clock en 1200 mhz memory, krijg ik alsnog screen tearing op scherm nr. 2 en 3. Dit vind ik wel heel vreemd, aangezien screen tearing werd veroorzaakt door het feit dat het scherm te weinig power krijgt van de videokaart, maar in dit geval zit hij in overgeclockte status en ik heb nog altijd screen tearing. Heeft er iemand een theoretisch idee wat dit nu dan veroorzaakt? Misschien dat ik dan een nieuwe fix vind daar dan weer voor.

Ik heb overigens de 5850, dus niet hetzelfde model, maar het probleem is precies hetzelfde ;)

Add: Teveel foezelen is nooit goed. Als je gewoon de originele rom neemt, en die state van 157/300 verandert naar 400/900 heb je geen tearing. Ik zit hier verder wat met voltages te spelen en verschillende snelheden om toch maar harder te kunnen gaan zonder screen tearing, maar zelfs wanneer ik hem nu op 725/1000 (stock) zet teart hij T.T

Morgen de originele rom er maar terug opzetten met die ene state veranderd, heb ik tenminste een compleet functionerend systeem zonder epilepsie te krijgen van mijn scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door Svardskampe op 01-12-2012 02:27 ]

Pagina: 1