ik wil op mijn Aopen AX6BC een PII400 gaan vervangen door een PIII600... de rest van de componenten laat ik allemaal hetzelfde. heeft iemand een idee hoeveel sneller mijn pc gaat lopen (bv: aantal fps in QuakeIII of opstarttijd win2000)
Verwijderd
Scheelt je 200 MHz :-) Ik ben bang dat je er niet veel van merkt: de PIII architectuur scheelt niet erg veel van de PII architectuur.
Als het puur om de FPS gaat moet je eerst effe checken of de videokaart geen bottleneck is. Anders zou het wel een redelijk voordeel kunnen opleveren.
Gaat het meer om kantoortoepassingen dan zou ik gaan nadenken over een snellere harddisk. Zo'n harddisk kun je namelijk ook 'meenemen' naar je nieuwe Athlon :->
Als het puur om de FPS gaat moet je eerst effe checken of de videokaart geen bottleneck is. Anders zou het wel een redelijk voordeel kunnen opleveren.
Gaat het meer om kantoortoepassingen dan zou ik gaan nadenken over een snellere harddisk. Zo'n harddisk kun je namelijk ook 'meenemen' naar je nieuwe Athlon :->
harddisk meenemen naar je nieuwe athlon? Wat is dat nou weer voor een advies dan....als die jongen toch een p3 600 wil kopen, dan gaat hij dan toch niet alsnog een athlon kopen...
Maargoed. Ik weet niet wat jou moederbord allemaal kan hebben, maar wordt het een p3 coppermine of moet het toch een katmai worden?
Je merkt wel wat snelheidsverschil natuurlijk, koetjes gaan sneller, ietsje meer frames per seconde in quake..misschien ietsje sneller opstarten, dat merk je allemaal vast wel.
En daar komt bij dat die coppermine heel goed te overklokken is...dan heb je helemaal een lekker snel systeem (800 mhz moet geloof ik lukken zonder al te veel problemen..moet je moederbord wel 133 mhz fsb aankunnen..)
Maargoed. Ik weet niet wat jou moederbord allemaal kan hebben, maar wordt het een p3 coppermine of moet het toch een katmai worden?
Je merkt wel wat snelheidsverschil natuurlijk, koetjes gaan sneller, ietsje meer frames per seconde in quake..misschien ietsje sneller opstarten, dat merk je allemaal vast wel.
En daar komt bij dat die coppermine heel goed te overklokken is...dan heb je helemaal een lekker snel systeem (800 mhz moet geloof ik lukken zonder al te veel problemen..moet je moederbord wel 133 mhz fsb aankunnen..)
Verwijderd
Mijn 550ECoppermine slot loopt op 825MHz, dus het is wel veel belovend, probeer een slot 1 te nemen, is iets beter te koelen vooral met ALPHA(OC-shop) en er hoeft geen Converter tussen.
ik ben met een 450 naar 600 gegaan, gaat best (wat) sneller maar de HD is de bottle-neck geworden, zal bij jou vermoedelijk ook zo zijn, een PII 400 is toch niet echt een slak vergeleken bij een PIII600. Bij zware office apps zou je een behoorlijke winst mogen verwachten, maar wie en hoe vaak gebruik je je cpu daar nou voor.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀