Sinds de aankoop van een Epson Stylus SX430 heb ik al problemen met het wireless printen. Iedere keer als ik de printer instel op een bepaald SSID hier in mijn netwerk werkt het voor een dag of 1-2. Daarna is hij weer onvindbaar en bij het printen van een statusrapport krijg ik dan de melding:
Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, rustige kanalen, drukke kanalen, kanalen die er tussenin liggen, kanalen automatisch laten bepalen. Niets helpt met dit euvel. De router waar de printer mee verbindt is overigens een Cisco E2000.
Iemand die een idee heeft hoe ik dit kanalenprobleem oplos?
Alvast bedankt.
Aan de manual heb ik vrij weinig als ik eerlijk ben, daar staat bij deze foutmelding het volgende als 'oplossing':*A router/access point channel conflict has been detected. If you have problems printing or scanning, improve your wireless network environment.
Daar gaan we dus niet aan beginnen, het ding is wireless zodat ie overal kan staan, daarnaast is het maar zo'n 3 meter dat de printer en router uit elkaar staan.Signal interference can be caused by other wireless networks being used in nearby rooms or buildings. Placing the printer close to the access point may improve the environment.
Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, rustige kanalen, drukke kanalen, kanalen die er tussenin liggen, kanalen automatisch laten bepalen. Niets helpt met dit euvel. De router waar de printer mee verbindt is overigens een Cisco E2000.
Iemand die een idee heeft hoe ik dit kanalenprobleem oplos?
Alvast bedankt.