Ik heb een hele grootte zak met M&M's met verschillende kleuren met een onbekende verdeling. Nu wil ik graag berekenen hoe groot mijn sample space moet zijn om iets te zeggen over de hoeveelheid rode M&M's. Nu moet deze sample space de juiste grootte hebben om representatief te zijn voor die hele zak.
Hoe bereken ik dat?
Ik heb de volgende link gevonden die een bepaalde waarde uitspuwt maar waarvan ik nog niet precies weet wat ik met de spreiding.
Foutmarge: Als ik het goed heb moet ik dit dus baseren op de hoeveelheid rode M&M's. Als ik dat wist dan deed ik dit onderzoek toch niet
Schatting is 1%
Betrouwbaarheid: Er zijn belangrijkere dingen in het leven, 95%
Spreiding: Bedoelen ze hier hoe de kleuren gespreid zijn? Beetje hetzelfde als de foutmarge dan, of snap ik dit niet
Bedankt
Uiteraard zijn de M&M's geheel fictief gekozen, andere voorbeelden zijn uiteraard ook welkom.
Hoe bereken ik dat?
Ik heb de volgende link gevonden die een bepaalde waarde uitspuwt maar waarvan ik nog niet precies weet wat ik met de spreiding.
Foutmarge: Als ik het goed heb moet ik dit dus baseren op de hoeveelheid rode M&M's. Als ik dat wist dan deed ik dit onderzoek toch niet
Betrouwbaarheid: Er zijn belangrijkere dingen in het leven, 95%
Spreiding: Bedoelen ze hier hoe de kleuren gespreid zijn? Beetje hetzelfde als de foutmarge dan, of snap ik dit niet
Bedankt
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl