HTPC/Basis-PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 19:02
Hallo Tweakers,

Op dit moment gebruik ik een AC Ryan Playon!HD Mini. Doet in principe zijn werk goed, maar ik wil meer.

Ik wil graag een HTPC in elkaar gaan zetten, alleen ben ik nogal een leek met computers. Daarom graag jullie inzicht en hulp.

De HTPC zal eigenlijk altijd aanstaan, aangezien deze ook zal worden gebruikt om te downloaden.

Om het geheel te bedienen zat ik aan de iPad (die ik al heb) te denken. Eventueel zal er later nog een Blu-rayspeler inkomen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gebruiken als mediaspeler.
- Gebruiken om te downloaden.
- Gebruiken om te internetten.
- Gebruiken om te videochatten.

Welke programma's wil je gebruiken?
- XBMC
- SABnzbd
- Sick Beard
- CouchPotato
- Headphones

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500,- met webcam.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x 2tb externe harde schijven voor het opslaan van media.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Behuizing
- Processor
- Processorkoeling
- Moederbord
- Intern geheugen
- SSD
- Webcam

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Niet te groot (maximaal: breedte 500mm, diepte maakt niet zo heel veel uit, hoogte 130mm).
- Lage geluidsproductie.
- Lage energieverbruik.
- Alles moet snel zijn. Dus het opstarten van de pc, het opstarten van programma's.
- Alle video's moeten vloeiend afspelen (over het algemeen 1080p mkv's, maar ook Blu-ray).

Graag jullie mening over deze opstelling.

Alvast bedankt! :)

Wat ik tot nu toe heb gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Boxed€ 112,95€ 112,95
1Asus F2A85-M LE€ 71,-€ 71,-
1Techsolo TC-2200€ 76,60€ 76,60
1Logitech HD Pro Webcam C910€ 104,75€ 104,75
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 34,50€ 34,50
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 64,70€ 64,70
1Kingston SSDNow V200 128GB€ 73,21€ 73,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 537,71

UPDATE 1 (SSD):

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Boxed€ 112,95€ 112,95
1Asus F2A85-M LE€ 71,-€ 71,-
1Techsolo TC-2200€ 75,30€ 75,30
1Logitech HD Pro Webcam C910€ 104,75€ 104,75
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 33,28€ 33,28
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 66,50€ 66,50
1Samsung 830 series 128GB€ 86,99€ 86,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 550,77

[ Voor 26% gewijzigd door ScarAce1989 op 17-11-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Een A10 is een tikkeltje overkill imho. Je kan prima met een A6-5300K af, en eventueel zelfs met een A4 (maar dan ga je wel naar de onder-rand toe). Daarnaast zou ik de SSD vervangen voor een Samsung 830 mits je de HDD's (die volgens mij niet alle2 in deze behuizing passen; ik dacht dat er maar 1x 3,5" beschikbaar was...) dan niet in de case plaatst maar in een NAS oid. Anders is de meerwaarde van een SSD in een dergelijke omgeving niet groot genoeg om de aanschaf te rechtvaardigen imho.. De voordelen die je eraan beleeft zijn met name een kortere boot-tijd en het sneller parren/unrarren van downloads, maar veel meer dan dat ook niet. Om daar nu 90,- voor uit te trekken gaat me meestal toch iets te ver, maar als je het kan missen is het een leuke extra; geen must...
Naar mijn mening ga je meer plezier beleven als je dat geld in een wat luxere case steekt.
Tot slot zie ik dat je voor maar liefst 16GB geheugen hebt gekozen. Nu weet ik niet wat je van plan bent, maar je kan prima met 4 of zelfs minder af. Gegeven de kosten snap ik de aanschaf van 8GB nog wel, maar 16GB ga je geen extra plezier aan beleven t.o.v. 8GB. Alles bij elkaar (samsung 830 128GB a 90,- en 8GB ipv 16GB a 30,-) levert je dus een besparing op van 120,-
Als je dat optelt bij wat je nu voor je case uitgeeft, kan je een case tot ongeveer 200,- uitzoeken. In dat segment heb je hele mooie cases, zoals bijvoorbeeld een pricewatch: Silverstone Grandia GD01S-MXR (Zilver), een pricewatch: Silverstone Lascala LC16S-MR of een pricewatch: Lian Li PC-C50 (Zilver) wat kwalitatief veel betere cases zijn, en in ieder geval voor mij persoonlijk ook veel beter ogende cases zijn. Ik denk dat je dan alles bij elkaar een veel betere en gebalanceerdere setup krijgt.

Tot slot wil je ook graag skype gebruiken. Leuk project, waar ik zelf ook al de nodige uren in heb gestopt, maar helaas dat Skype (nog) niet wil integreren met XBMC. Nu er een nieuwe skype is die als app op windows 8 draait, en nu skype onderdeel is van microsoft, komen er wel weer nieuwe mogelijkheden aan om dat alsnog gerealiseerd te krijgen, maar voor alsnog lijkt het erop dat cams die je via HDMI direct op je TV aansluit (o.a. beschikbaar voor Sony) de betere keuze is voor skype in plaats van via de HTPC. daar zal nog wel verandering in komen, maar voor alsnog helaas nog niet.

Qua bediening opteer je voor de iPad. Zelf vind ik dat niet prettig werken voor video. Audio werkt er heerlijk mee, maar bij video wil ik althans graag naar het scherm blijven kijken en op gevoel de remote gebruiken. De case die je nu hebt gekozen (en in ieder geval de 2 silverstones die ik noemde) beschikken over een remote. Dat is imho al een betere oplossing, maar je zou ook een PulseEight CEC-adapter kunnen gebruiken. DAn bedien je de HTPC met de remote en de IR-receiver van je TV. Daarmee kan je én de case zelfs helemaal uit het zicht krijgen, én je hebt een remote die qua functionaliteit vaak beter is dan wat er wordt meegeleverd. Misschien iets om eens te overwegen??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 19:02
Bedankt voor je reactie.

Ik heb 2 externe harde schijven. Die wil ik dus via de usb-aansluitingen aansluiten. Downloaden zelf wil ik via de SSD doen en laten wegschrijven naar de externe harde schijven. Het is fijn als dat allemaal snel kan. Dus die SSD wil ik er wel inhouden. Waarom zou je de SSD wijzigen voor een Samsung 830 series 128GB?
Het volgende wat ik wil is een NAS, maar dat zal ik later aanschaffen.

De AMD A10-5800K Boxed is misschien wat 'overkill', maar liever dat dan dat ik te laag ga. Misschien is een A8 dan inderdaad een betere keuze.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het interne geheugen, maar 8GB ga ik nog over nadenken.

Ik vind de behuizing die ik heb uitgezocht prima en de behuizingen die jij voorstelt zijn allemaal hoger dan 130mm. Dit gaat niet passen, zoals ik al aangaf. Ook hoef ik geen LED-schermpje.
Waarom is de behuizing niet kwalitatief goed genoeg? Heb je de behuizing zelf gehad?

Als OS wil ik Windows 8 erop zetten met daarnaast dus XBMC en Skype als applicatie. Dus niet vanuit XBMC zelf. Is de webcam dan goed genoeg?

Bediening ga ik ook nog over nadenken.

Ik heb nog wel een vraag wat de geluidsproductie van de voeding is die bij deze behuizing er standaard inzit? Zal dit storend zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door ScarAce1989 op 16-11-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 17:31

player-x

Disruptive by design

ScarAce1989 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:22:
Waarom zou je de SSD wijzigen voor een Samsung 830 series 128GB?
De 830 word op op het moment gezien als een van de snelste en ook betrouwbaarste SSD, op de voet gevolgd door de Crucial m4
De AMD A10-5800K Boxed is misschien wat 'overkill', maar liever dat dan dat ik te laag ga. Misschien is een A8 dan inderdaad een betere keuze.
Nee hoor de A10 is een prima keuze, stroom verbruik is het zelfde voor normaal HTPC gebruik, en als je ''ooit'' eens een spelletje wild spellen zijn de 50% extra shaders welkom, en het prijs verschil is niet echt bijzonder probleem.

En imho is het beter om er mee, dan om verlegen te zitten.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het interne geheugen, maar 8GB ga ik nog over nadenken.
De keuze voor de hoeveelheid geheugen ligt aan hoe je download, gebruik je newsgroups dan is 8GB voldoende, gebruik je (ook) torrents, kan het aan te bevelen zijn om 16GB te nemen.

Ik gebruik beide, en heb in mijn server 16GB zitten, en in µTorrent heb ik een 12GB grote HD cache gemaakt, zodat er minder naar de disk word geschreven, en zo de levensduur er van verlengt, en er ook ietsjes minder fragmentatie gebeurt.

Of het ook echt een voordeel is voor SSDs, dat weet ik niet, daar ik me nooit heb verdiept hoe µTorrent zijn data opslaat.
Ik vind de behuizing die ik heb uitgezocht prima en de behuizingen die jij voorstelt zijn allemaal hoger dan 130mm. Dit gaat niet passen, zoals ik al aangaf.
De behuizing is goedkoop maar niks echt mis mee, neem aan dat de 13cm de ruimte onder de kast of zo is waar hij komt te staan?

Zelf vind ik de Lian Li C37 en zijn broertje de C39 met een AB, beide zijn hele mooie behuizinging, maar daar zit ook wel een minder mooi prijskaartje aan.

ps. als je geen 3.5'' HDD plaats wild op offeren voor je SSD, 3M heeft een 1mm dikke dubbelzijdig tape waar mee je makkelijk een 2.5'' SSD of HDD vast kan plakken in je kast, heb het in een HTPC gedaan van een vriend, en daar zit al 5 jaar een oude 80GB 2.5'' HDD vast.
Waarom is de behuizing niet kwalitatief goed genoeg? Heb je de behuizing zelf gehad?
Er zijn betere behuizingen zo als de C37, maar is dat belangrijk, niet echt, zolang je de voorkant mooi vind, en de koeling voldoende is, maakt dat na dat hij gebouwd is niks meer uit.

Wel zou ik alles netjes uitpakken, is hij te luidruchtig kan je hem altijd binnen een week terugsturen.

Review
Als OS wil ik Windows 8 erop zetten met daarnaast dus XBMC en Skype als applicatie. Dus niet vanuit XBMC zelf. Is de webcam dan goed genoeg?
Je hebt het over een van de beste webcams die er op de markt is, dus ja die is prima. ;)
Bediening ga ik ook nog over nadenken.
Gebruik in mijn huiskamer een Harmony One, en in de slaapkamer een originele WMC ab, en heb ook apps op verschillende tablets, maar nog steeds is een gewone ab de beste bediening voor een mediacenter.
Ik heb nog wel een vraag wat de geluidsproductie van de voeding is die bij deze behuizing er standaard inzit? Zal dit storend zijn?
Kans is zeer zeker aanwezig, ziet er niet uit als een stille voeding, let wel op het is geen ATX maar een kleinere SFX voeding die gebruikt word, maar zou zeggen kijk eerst even de kat uit de boom, misschien valt het mee. :D

Alternatieve voeding zou deze kunnen zijn: pricewatch: be quiet! SFX Power 300 Watt

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 15:45
player-x schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:08:

Kans is zeer zeker aanwezig, ziet er niet uit als een stille voeding, let wel op het is geen ATX maar een kleinere SFX voeding die gebruikt word, maar zou zeggen kijk eerst even de kat uit de boom, misschien valt het mee. :D

Alternatieve voeding zou deze kunnen zijn: pricewatch: be quiet! SFX Power 300 Watt
Ik heb de kast sinds een paar dagen staan en heb inmiddels de be quiet! besteld :) . Verder is de luchtcirculatie in de kast niet geweldig en wil je misschien nog een extra inlet/outlet fan plaatsen, zoals in de review van iDont productreview: MS-Tech MC-1200 review door iDont

[ Voor 18% gewijzigd door Mrko op 19-11-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Er zijn betere behuizingen zo als de C37, maar is dat belangrijk, niet echt, zolang je de voorkant mooi vind, en de koeling voldoende is, maakt dat na dat hij gebouwd is niks meer uit.
Niet helemaal... Echte cheap-ass cases willen nog wel eens de irritante eigenschap hebben niet helemaal lekker aan elkaar genageld te zijn. De metalen platen gaan dan tegen elkaar aan liggen rammelen, tot je er helemaal gek van wordt.
Of dat bij deze case ook het geval is weet ik niet (en kan zelfs per stuk verschillen is de ervaring), maar bij de kwalitatief betere cases heb je dat soort zaken niet. Daarnaast is het metaal van de goedkopere cases net effe wat dunner en minder stevig, en merk je aan alles dat er wat op bezuinigd is.
Let wel, er hoeft helemaal niets mis te zijn met een case van een paar tientjes natuurlijk. Het belangrijkste is de looks. Ook rammelende cases zijn uiteindelijk wel stil te krijgen, maar kost even wat meer moeite en een makita ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
Zelf heb ik laatst een setup gebouwd met een zwarte techsolo en ik was zeker voor die prijs aangenaam verrast. De nadelen van die kast zijn redelijk duidelijk, namelijk slechte kwaliteit voeding met veel geluidsproductie en krap qua inhoud (lage kast). Hou je hier echter rekening mee dan heb je een prima kast. De buitenkant van de kast is prima afgewerkt (op de voorkant na 1 plaat) en resoneert helemaal niet. De voorkant is afgewerkt als geborsteld aluminium wat ik persoonlijk erg stijlvol vind. De binnenruimte van de kast is niet geweldig, maar dat heeft vooral te maken met de omvang van de kast, maar met een beetje handigheid kun je kabels wel wegwerken.

Qua koeling heb ik nog een nexus 92mm fan bijgeplaats als intake en samen met de stock koeler bleef de A4-3400 aardig stil. Met een Big shuriken erbij zal dit geen probleem opleveren.

player-x geeft aan dat hij een A10 een prima optie vindt voor een HTPC, maar ik weet niet of je discussie hebt gevolgd in de andere HTPC topics, maar in dit geval kan ik het daar niet mee eens zijn. Wanneer je wilt gaan gamen is een A8 of A10 een goede optie door de sterkere GPU, maar wanneer de zwaarste taak van de HTPC het afspelen van video is, is een A10 de meerprijs totaal niet waard. Ik zou in jouw geval twijfelen tussen een A4 of een A6 APU, kroegtijger geeft aan dat de A4 de ondergrens is, maar dit soort taken kun je prima doen met een Brazos setup alleen een stuk langzamer, dus dat is wat mij betreft de ondergrens. Echter is qua prijs prestatie een A4 of A6 heb beste. Je kan natuurlijk gaan voor een A10, maar naar mijn mening doe je dat in jouw geval alleen wanneer je niet precies weet wat je doet. Je zal in jouw geval (obv de TS) geen verschil in performance merken tussen een A4/6 of een A10. En qua prijs is er zeker een verschil.

Zelfde gaat op met RAM geheugen, voor standaard HTPC taken is 2GB al genoeg (ondergrens). Maar met de huidige prijzen is 4GB beter. De meerprijs van 8GB tov 4 is zelfs een reden om voor 8 te gaan (kun je een keer een dimm gebuiken voor testen in een ander systeem). Maar 16GB? Een RAM disk maken is leuk als hobby, maar bij een SSD niet nuttig (voordat je die 3000 write cycles hebt doorlopen ben je 10/15 jaar verder).

Heb je geld over en wil je er graag van af dan is het wel een goed idee om een A10 te gebruiken en 16GB ram te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 17:31

player-x

Disruptive by design

jaapsander schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:48:
player-x geeft aan dat hij een A10 een prima optie vindt voor een HTPC, maar ik weet niet of je discussie hebt gevolgd in de andere HTPC topics, maar in dit geval kan ik het daar niet mee eens zijn. Wanneer je wilt gaan gamen is een A8 of A10 een goede optie door de sterkere GPU, maar wanneer de zwaarste taak van de HTPC het afspelen van video is, is een A10 de meerprijs totaal niet waard. Ik zou in jouw geval twijfelen tussen een A4 of een A6 APU,
Ben het eens dat een A4 maar voorkeur A6 voldoende is, ben echter van mening als het binnen het budget valt de A8 of A10 een beter keuze is, voor twee voorname reden, en een mogelijke reden.
  • Krachtigere APU zal het gevoel geven systeem ''snappier'' is.
  • Systeem een langere levens duur heeft.
  • Meer fps tijdens spelletjes, als je ze wild spellen.
Daarnaast is het verbruik van alle APUs uit de lijn het zelfde.

En ik heb de filosofie, dat als het in het budget zit, is het beter om, met de extra CPU/GPU pk's te zitten, dan er om verlegen te zitten.

Uiteraard is het aan iedere koper zijn eigen afwegingen te maken. :+

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
player-x schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:06:
[...]

Ben het eens dat een A4 maar voorkeur A6 voldoende is, ben echter van mening als het binnen het budget valt de A8 of A10 een beter keuze is, voor twee voorname reden, en een mogelijke reden.
  • Krachtigere APU zal het gevoel geven systeem ''snappier'' is.
  • Systeem een langere levens duur heeft.
  • Meer fps tijdens spelletjes, als je ze wild spellen.
Daarnaast is het verbruik van alle APUs uit de lijn het zelfde.

En ik heb de filosofie, dat als het in het budget zit, is het beter om, met de extra CPU/GPU pk's te zitten, dan er om verlegen te zitten.

Uiteraard is het aan iedere koper zijn eigen afwegingen te maken. :+
Ben het helemaal eens met de conclusie, alleen de redenatie eronder wil ik nog wel even in perspectief zetten:
- Het systeem is met een krachtigere APU alleen "snappier" wanneer er ook daadwerkelijk een tekort aan CPU kracht is op dat moment. In mijn ervaring bij normaal HTPC gebruik is er geen CPU bottleneck
- Het systeem kan een langere levensduur hebben, maar in de toekomst kijken is moeilijk. Soms pakt het goed uit, soms kun je de 50 euro die je nu in je zak steekt beter bewaren voor een kleine upgrade over 2 jaar. Vooral bij HTPC gebruik gaan CPU's lang mee, aangezien eisen voor lange tijd constant blijven (afspelen HD video) alleen bij verandering van vaste standaarden (bijvoorbeeld van 1080p naar 4k) gaat er pas echt wat veranderen. Een toekomstige nieuwe codec als H265 neem ik dan niet eens mee aangezien H264 gedurende de gehele levensduur van de HTPC goed beschikbaar zal blijven (zie beschikbaarheid Xvid/DivX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 15:45
jaapsander schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:06:
[...]

Ben het helemaal eens met de conclusie, alleen de redenatie eronder wil ik nog wel even in perspectief zetten:
- Het systeem is met een krachtigere APU alleen "snappier" wanneer er ook daadwerkelijk een tekort aan CPU kracht is op dat moment. In mijn ervaring bij normaal HTPC gebruik is er geen CPU bottleneck
- Het systeem kan een langere levensduur hebben, maar in de toekomst kijken is moeilijk. Soms pakt het goed uit, soms kun je de 50 euro die je nu in je zak steekt beter bewaren voor een kleine upgrade over 2 jaar. Vooral bij HTPC gebruik gaan CPU's lang mee, aangezien eisen voor lange tijd constant blijven (afspelen HD video) alleen bij verandering van vaste standaarden (bijvoorbeeld van 1080p naar 4k) gaat er pas echt wat veranderen. Een toekomstige nieuwe codec als H265 neem ik dan niet eens mee aangezien H264 gedurende de gehele levensduur van de HTPC goed beschikbaar zal blijven (zie beschikbaarheid Xvid/DivX).
Indien 3D vanaf bluray gewenst is: Het hardware decoden van MVC (bluray 3D) wordt pas ondersteund vanaf de A8 (trinity). De A4/A6 schijnen te weinig cpu power te hebben om dit op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mrko schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:16:
[...]

Indien 3D vanaf bluray gewenst is: Het hardware decoden van MVC (bluray 3D) wordt pas ondersteund vanaf de A8 (trinity). De A4/A6 schijnen te weinig cpu power te hebben om dit op te vangen.
MVC-decoding wordt er inderdaad niet op ondersteund, maar wel weer frame packing 3D. Dan zou een Llano A4-3400 (of A6-3500) wel weer mogelijk zijn; die ondersteunen dat wel, maar zit je op een FM1-socket en hoort daar dus weer een ander bord bij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
kroegtijger schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:48:
[...]

MVC-decoding wordt er inderdaad niet op ondersteund, maar wel weer frame packing 3D. Dan zou een Llano A4-3400 (of A6-3500) wel weer mogelijk zijn; die ondersteunen dat wel, maar zit je op een FM1-socket en hoort daar dus weer een ander bord bij.
Hey interessant, hoe zit dit precies? Hebben ze dit in de Trinity A4 en A6 eruit gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
jaapsander schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:01:
[...]

Hey interessant, hoe zit dit precies? Hebben ze dit in de Trinity A4 en A6 eruit gesloopt?
Helaas wel ja.. Maar je zou altijd nog op het moment dat het gaat spelen kunnen overwegen een lossen videokaart erbij te nemen. Een HD6570 kost een paar tientjes, en kan dit wel goed afhandelen voor je. Niet de meest nette oplossing, maar er is dus een work-around mocht je er tegenaan lopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Das wel een behoorlijk nadeel. Als je ook maar de optie tot 3d wil overhouden is een Llano dus misschien wel de betere keuze... Vreemde beslissing van AMD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
jaapsander schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:00:
Das wel een behoorlijk nadeel. Als je ook maar de optie tot 3d wil overhouden is een Llano dus misschien wel de betere keuze... Vreemde beslissing van AMD..
Ik vermoed dat het te maken heeft met licenties, en dat AMD het laag houden van de kosten zwaarder heeft laten wegen. De GPU zou het namelijk makkelijk moeten kunnen verwerken, maar toch wordt de hele decoding over de CPU heen gedaan (en daar is de CPU inderdaad niet krachtig genoeg voor).

iRacing Profiel

Pagina: 1