Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

URL verlengt alsmaar

Pagina: 1
Acties:

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 16:38

electrom

Sapiens ars vivendi

Topicstarter
Mijn website is gehost met Versio en voor files e.d. werk ik met DirectAdmin. Hierin heb ik verschillende mappen aangemaakt en daarin files, voor de onderdelen van de website. Maar nu is het probleem dat telkens ik op een pagina op het linkje klik in de dropdown, de naam van dit onderdeel gewoon achter de huidige url verschijnt. Die pagina bestaat dan natuurlijk niet en zo krijg ik errors. Ik heb al geprobeerd de volledige url in de <ul></ul> te plaatsen en de ul niet meer af te sluiten maar voor de rest kan ik hier niet veel aan proberen denk ik?

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heeft een ul al dan niet afsluiten te maken met een url?

Als je relatieve paden in links gebruikt wil je misschien een / voor elke link zetten zodat hij vanuit de root werkt, of anders een base href instellen. Valt niet veel over te zeggen met de nogal spaarzame info die je hier geeft...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• electrom

electrom

Sapiens ars vivendi

Topicstarter
Dat de ul de onderverdeling geeft denk ik? Zal ik eens proberen en wat valt er nog over te zeggen?

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Verwijderd

Ik weet niet wat erover is te zeggen, want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:35
Als ik een gok mag wagen: laat de url eens beginnen met een / en het is waarschijnlijk opgelost.

[ Voor 1% gewijzigd door Low-Tech op 19-11-2012 10:49 . Reden: spuit 11 zie ik ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:29
Heb je niet een klein code voorbeeld van 1 à 2 regels? Je beschrijft iets over een ul, terwijl je het over links hebt? Je weet dat ul staat voor unordered list? Met links krijg je te maken met <a> elementen.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Gok zo dat de html zoiets is:

HTML:
1
2
3
4
5
<ul>
<li>
<a href="pagina.html">Pagina</a>
</li>
</ul>

Maak daar eens dit van:
HTML:
1
2
3
4
5
<ul>
<li>
<a href="/pagina.html">Pagina</a>
</li>
</ul>

Een / voor de pagina link dus.

• electrom

electrom

Sapiens ars vivendi

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoord allemaal! Ik heb jullie ideeën gevolgd en
HTML:
1
2
3
4
5
<ul>
<li>
<a href="/pagina.html">Pagina</a>
</li>
</ul>
dit gedaan. De url wordt telkens vernieuwd want ik heb de dropdown aangepast dus dat is het probleem niet maar de pagina's met de / ervoor bestaan niet omdat ze zo niet genoemd zijn in de DirectAdmin. Dit komt omdat ik een folder i.p.v. een file aanmaak voor de onderverdeling. En wanneer ik die folder wil benoemen met een slash, krijg ik een error te zien omdat de naam van de folder blijkbaar geen tekens mag bevatten?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Post nou in hemelsnaam eens gewoon een paar regels relevante(!) code die je hebt en beschrijf dan nog je probleem eens een keer duidelijk. Want hier kan niemand, klaarblijkelijk, een touw aan vastknopen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• electrom

electrom

Sapiens ars vivendi

Topicstarter
Maar ik mag hier toch geen echte regels met mijn codes geven?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
electrom schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:05:
Maar ik mag hier toch geen echte regels met mijn codes geven?
Waarom dat niet :? En als je geen gedonder over spam wil kun je toch gewoon mijnbedrijf.nl vervangen door example.com in je voorbeeld? Zolang je maar geen enorme lappen code post en 't beperkt houdt tot relevante(!) delen(!) code is er niets aan de hand. En als je een term X vervangt door een term Y, doe dat dan wel goed dus post hier niet /X/Y/Z.html terwijl je in werkelijkheid X/Y/Z.html hebt. Dat is namelijk nogal een verschil.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 19-11-2012 21:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• electrom

electrom

Sapiens ars vivendi

Topicstarter
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<ul id="nav">

<li><a href="/voorbeeld.html">Voorbeeld</a>

<ul>
<li><a href="/voorbeeld/1.html">Voorbeeld</a></li>
<li><a href="/voorbeeld/1.html">Voorbeeld</a></li>
</ul>

</li>

<li><a href="/voorbeeld/1.html">Voorbeeld</a>
</li>

<li><a href="/voorbeeld/1.html">Voorbeeld</a>

<ul>
<li><a href="/voorbeeld/1.html">Voorbeel</a>
<li><a href="/voorbeeld/1.html">Voorbeel</a>
</ul>
</li>

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-11 12:25

samo

yo/wassup

En nu even zorgen dat elke link begint met een /, en verwijst naar een bestaande pagina. Ofwel, open de pagina, kopiéer het deel na de extentie (dus vanaf de eerste slash). Dat moet in je href's staan.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En sluit ook netjes je LI's af. Grote kans dat je browser het wel vreet, maar het is een stuk netter als je het in code al goed neerzet, dan krijg je ook geen onverwachte dingen.

• Vennik
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 14:08
Je kan ook gewoon in de <head>
<base href="http://www.baseurl.nl/" /> zetten.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

TERW_DAN schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:30:
En sluit ook netjes je LI's af. Grote kans dat je browser het wel vreet, maar het is een stuk netter als je het in code al goed neerzet, dan krijg je ook geen onverwachte dingen.
LI's afsluiten is geenszins verplicht. Consequent zijn zou dat w.m.b. wel mogen zijn.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:38
Je mist nog een regel 22 met </ul> ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

8088 schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:43:
[...]

LI's afsluiten is geenszins verplicht. Consequent zijn zou dat w.m.b. wel mogen zijn.
Klopt, verplicht is het niet, maar als je de ene LI wel afsluit direct na de LI en de andere buiten de UL weer afsluit, dan kun je rare dingen verwachten.
Of het probleem daar precies aan ligt denk ik niet direct, maar het maakt het er niet veel duidelijker op natuurlijk.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
TERW_DAN schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:01:
[...]

Klopt, verplicht is het niet, maar als je de ene LI wel afsluit direct na de LI en de andere buiten de UL weer afsluit, dan kun je rare dingen verwachten.
Of het probleem daar precies aan ligt denk ik niet direct, maar het maakt het er niet veel duidelijker op natuurlijk.
Dat zijn geneste ul's. ;) Hij mist alleen nog een </ul>, zoals iemand al opgemerkt had. Dit heeft vrijwel niks met het probleem te maken.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1