[NBBG] budgetnotebook december 2012
Het budget voor een basisnotebook ligt zoals altijd op €400. Hiervoor kunnen we een mooie budgetlaptop kiezen. Iets snellers dan een atom of AMD fusion is gewenst, voor de rest liggen de eisen open.suggesties
Dell heeft de inspiron 15 voor de lage prijs van €320 met B820 (1.7Ghz sandy bridge. De rest van het dell aanbod overstijgt het budget. Komt bovendien met windows 8.Waar is de NOT optie in de pricewatch gebleven?
snelle PW filter
De pricewatch: Lenovo Thinkpad B570E2 (N2F27MH) viel mij meteen op. Die komt met een sandy bridge op 2.3Ghz, en notebookcheck is erg tevreden over het toetsenbord. Ik zie eigenlijk geen minpunten. Een unicum voor de prijs. In de pricewatch staan ook varianten met een B820 of B815, maar dat zijn celerons op 1.7Ghz. Daarmee besparen we overigens 55 euro en 2GB RAM. een nadeel is de leverbaarheid, die is slechts acceptabel.
Verder hebben we pricewatch: Acer Travelmate TM5760Z-B9504G32MNSK. Die is, bij de leverbare shops, niet veel goedkoper dan de lenovo en komt met een marginaal tragere dualcore op 2.1Ghz in plaats van 2.3Ghz (zelfde architectuur).
Asus heeft de pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX034V. Vrijwel identiek aan de specificaties van de acer, maar met 2 jaar garantie. Ik hoor zelf mindere dingen over o.a. het toetsenbord.
ten slotte hebben we ook nog de pricewatch: HP Pavilion g6 1310ed (A9W39EA) met i3 De kloksnelheid is echter hetzelfde als de lenovo, en HP heeft in et segment geen beste reputatie, maar is wel eventueel een optie vanwege de grotere harde schijf: 500GB waar de rest van de modellen het moet doen met 320GB.
Heb je nog suggesties of weet je de pricewatch beter te hanteren dan ik? Meld het in dit topic.