[NBBG] budgetnotebook december 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter

[NBBG] budgetnotebook december 2012

Het budget voor een basisnotebook ligt zoals altijd op €400. Hiervoor kunnen we een mooie budgetlaptop kiezen. Iets snellers dan een atom of AMD fusion is gewenst, voor de rest liggen de eisen open.

suggesties

Dell heeft de inspiron 15 voor de lage prijs van €320 met B820 (1.7Ghz sandy bridge. De rest van het dell aanbod overstijgt het budget. Komt bovendien met windows 8.

Waar is de NOT optie in de pricewatch gebleven?

snelle PW filter

De pricewatch: Lenovo Thinkpad B570E2 (N2F27MH) viel mij meteen op. Die komt met een sandy bridge op 2.3Ghz, en notebookcheck is erg tevreden over het toetsenbord. Ik zie eigenlijk geen minpunten. Een unicum voor de prijs. In de pricewatch staan ook varianten met een B820 of B815, maar dat zijn celerons op 1.7Ghz. Daarmee besparen we overigens 55 euro en 2GB RAM. een nadeel is de leverbaarheid, die is slechts acceptabel.

Verder hebben we pricewatch: Acer Travelmate TM5760Z-B9504G32MNSK. Die is, bij de leverbare shops, niet veel goedkoper dan de lenovo en komt met een marginaal tragere dualcore op 2.1Ghz in plaats van 2.3Ghz (zelfde architectuur).

Asus heeft de pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX034V. Vrijwel identiek aan de specificaties van de acer, maar met 2 jaar garantie. Ik hoor zelf mindere dingen over o.a. het toetsenbord.

ten slotte hebben we ook nog de pricewatch: HP Pavilion g6 1310ed (A9W39EA) met i3 De kloksnelheid is echter hetzelfde als de lenovo, en HP heeft in et segment geen beste reputatie, maar is wel eventueel een optie vanwege de grotere harde schijf: 500GB waar de rest van de modellen het moet doen met 320GB.

Heb je nog suggesties of weet je de pricewatch beter te hanteren dan ik? Meld het in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Veel verder dan de Thinkpad (ja, weer een Lenovo...) kom ik ook niet. Ik vrees met grote vrezen voor de bouwkwaliteit van de andere laptops. Veel kun je niet verwachten in het budgetsegment uiteraard, maar van de opties die je voorstelt is de Thinkpad de enige die er in bouwkwaliteit bovenuit springt.

P.S.

Dit topic is nog niet een sticky.

P.P.S.

Ook staat hij niet eveneens op LAA.

[ Voor 13% gewijzigd door Omni op 17-11-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar heb ik al een topicreport voor aangemaakt. Ik heb geen modrechten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Had laatst de X54 in handen gehad, behuizing voelt zeer solide aan en alles is lekker mat. Dus krassen en dergelijke zul je bijna niet tegenkomen.

Voor €430 ,- met sandy bridge i3 vind ik het een mooie notebookje.

En ja, de toetsenbord, het is geen chiclet, maar het moet te doen zijn. Er zat veel keyboard flex in volgens mij.
pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX447V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En boven het budget.

En verder is de i3 2310M welliswaar een i3, hij presteert op hetzelfde niveau als de B820-jes die in bijna elke laptop in de topicstart zit.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een Lenovo B570e2 is sowieso de beste keuze in het budget segment. Zijn vrij stevige laptops met een heerlijk toetsenbord, lekker touchpad, aardig scherm en goed geprijst.

pricewatch: Lenovo Thinkpad B570E2 (N2F27MH) of pricewatch: Lenovo Thinkpad B570e2 (N2F23MH) dus.

De genoemde pricewatch: Lenovo Thinkpad B570E2 is ook leuk.

Als laatste is de pricewatch: Acer Travelmate TM5760Z-B9504G32MNSK ook wel leuk.

De rest zou ik laten voor wat het is. De kwaliteit van de goedkope HP's en Asus laptops vallen mij tegenwoordig nogal tegen. Overigens heb ik alle genoemde laptops in dit topic wel getest (veel ook meerdere keren) en de Lenovo's zijn echt beter dan de rest. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _se_bas
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 19:04
OK, dat overtuigd me wel dat Lenovo OK is.

Ik vind alleen de lapops uit jullie budget categorie (tot 400) net even iets te simpel. Het is misschen te overwegen een categorie tot 600 euro toe te voegen om de losse vragen als deze te beperken. Ik miste die categorie. :)

Eerst nu eens dat kortingsverhaal checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 23:40
_se_bas schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:18:
OK, dat overtuigd me wel dat Lenovo OK is.

Ik vind alleen de lapops uit jullie budget categorie (tot 400) net even iets te simpel. Het is misschen te overwegen een categorie tot 600 euro toe te voegen om de losse vragen als deze te beperken. Ik miste die categorie. :)

Eerst nu eens dat kortingsverhaal checken.
Ik ben het geheel met je eens over de categorie. Bij een budget van 600 euro valt er nog iets te kiezen. Bij een budget van 400 euro is een beter advies om nog even door te sparen, zodat je daarna ook langer plezier van je laptop kan hebben.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Na het lezen van dit topic en een tal van reviewsites (met vrij weinig over deze lenovo specifiek) toch maar even de :

pricewatch: Lenovo Thinkpad B570E2 (N2F27MH)

gehaald. Ik het verleden ben ik grotendeels bij Asus (k series, n series en onlangs voor schoonvader een x54) of toshiba's gebleven. Maar nu ik deze Lenovo een paar dagen heb zou ik hem zeker aanraden, de cover opent wellicht wat licht, wat kwetsbaar aanvoelt maar dat niet direct betekend, en de asus moet je toch wel met 2 handen openen, de hele laptop voelt verder meer solide aan dan de Asus. Touchpad ben ik niet heel erg weg van (in het algemeen niet), hij iswel super gevoelig t.o.v. de Asus welke ik altijd een beetje traag aan vind voelen (ja, zelfs met sensitivity settings aanpassen) maar toetsenbord is echt perfect voor deze paar centen dat de laptop kost, duidelijk, solide, comfortabel.. Ik moet wel toegeven dat de support website van Lenovo (welke ik nodig had voor drivers omdat er meteen een SSD in ging) echt een drama is, duurde ongeveer een uur voordat ik alle drivers binnen kreeg.

Nog nooit een review geschreven, heb er nu wel even tijd voor, maar ik was niet van plan allemaal benchmarks te gaan draaien. Maar een beknopte samenvatting wil ik wel doen, tips zijn welkom. Wou alleen even achter laten dat voor office taken en <400 euro ik erg blij ben met de genoemde laptop. SSD wel aan te raden als eerste upgrade, ipv een snellere processor o.i.d. (Trouwens diablo 3 draait ook net aan met mindere settings, had ik niet verwacht, dus ook een casual spelletje moet wel gaan op die HD3000 ;) )

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik ben heel erg benieuwd naar de batterij duur, want ik denk dat het voor een budget laptop een ondergeschoven kindje is omdat het niet heel erg zichtbaar in de specificaties. Maar het is erg belangrijk, want deze budget laptops zullen ook juist als extra laptop voor onderweg gebruikt worden (ik wil een budget laptop gaan gebruiken op school, dus dan heb ik juist een goede batterij duur nodig).
Ik denk zelfs dat je liever zou moeten willen inleveren op hardware voor een betere batterij duur, want je laptop is redelijk nutteloos als je niet een lange trein reis uit kan zitten met je laptop.
Dus ik zou graag van Foritain horen hoe die batterij duur is :)

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Vandaag wat zaken geinstalleerd, updates, beetje rondgesnuffeld, denk een uurtje of 3 zo niet meer voordat ik de lader erbij pakte. Eerste indruk goed. Is er echter een specifiek benchmark programma aan te raden welke resultaten je precies wilt zien? Zou ik met alle plezier willen doen voor je.

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Zou je eventueel de test van Tweakers (geen .net meer toch?) kunnen imiteren? Die herladen een bepaalde website de hele tijd en spelen wat muziek af totdat de batterij leeg is. Maar als je gewoon aan het werk bent totdat de batterij leeg is zou ook geweldig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Niet echt overtuigend wetenschappelijk onderzoek, maar hopelijk wel een handige toevoeging...

3 uur 40 minuten na het opstarten geeft hij aan dat de stekker er in moet, nog 7%/15m te gaan op de batterij. Hiervan was ~1h30 minuten een 720p youtube film en ~1h30m beetje tikken in office en wat zoeken op chrome. De overige 40 minuten was ik met eea anders bezig en had ik de standby stand uit gezet. ongeveer 10 van de 40 minuten zal het scherm uit geweest zijn, voor de rest was de laptop idle. Dit is met een wireless USB muis en een almost-max helder scherm (Oftewel, gewoon comfortabel licht). Ik vermoed dat ruim 4 uur met officegebruik op een energie-profiel geen enkel probleem mag zijn, en ik vermoed dat ik daar in de komende dagen wel wat meer resultaten van zal noteren, ik ga gewoon een paar dagen het gebruik en batterijduur noteren. Ik zal verder wat foto'tjes nemen en het geheel dan netjes in een beknopte review plaatsen, maar deze komt misschien te laat voor de BBG.

Ik hoop echter dat je hier alvast wat aan hebt, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bij de batterijduur een prettige eerste indruk heb gekregen, en dat voorlopig die Lenovo mijn voorkeur boven de X54 blift.

(edit: Ter info, dit betreft dus de Lenovo B570e2 N2F27MH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 11:07
Bij Dell zag ik een mooie laptop. De Inspirion voor 449 euro.

De belangrijkste specs:
Intel® Core™ i3-2370M
6GB2 DDR3 SDRAM @ 1600MHz
SATA 1 TB (5.400 rpm) HDD

Geen slechte prijs al zeg ik het zelf. Mijn vraag: Hoeveel sneller is de i3 van Dell t.o.z.v. de B970 van Lenovo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een procent of 4 sneller. Dat is echt de moeite niet waard. Pak gewoon de lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Budget is t/m 400 euro dus valt er buiten., dan zou de Asus Vivobook er ook binnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt nu al 10 posts niets anders gedaan dan roepen dat de asus vivobook geweldig is. Wordt het niet tijd om die bewering te staken met argumenten? De reviews zijn iig niet positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Is de B590 niet ook een leuke optie?

Vind het bij de B570 erg jammer dat er geen USB 3.0 op zit, bij de B590 zijn die wel aanwezig..
Er is ook nog een i3 en i5 uitvoering van de 590, zijn die het extra geld waard of beter stop je voor dat geld een SSD in de B980 variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die is niet leverbaar. Vind het het geld voor die paar mhz ook niet waard...

Je geld steek je sowieso beter in een SSD dan een snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Ah, was met niet opgevallen..

Vind het toch erg jammer van de USB 2.0 op de B570
Nou vond ik ook nog de B580 (M94A8MH), staat niet in de PW

Intel Pentium B980 (2.40 GHz)
4GB DDR3 RAM
320GB SATA HDD
Intel HD Graphics 4000
2x USB3.0, 2x USB2.0

net iets boven de 400 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485063

Ik ben ook op zoek in dit prijssegment. Ik kwam zelf op deze uit (iéts boven de 400 eu):
pricewatch: Asus F501A-XX118V
Leek me eigenlijk ideaal, en ook nog eens een mooie ingetogen look, in tegenstelling tot de vele oerlelijk modellen die er zijn. Ik kan alleen werkelijk niks over deze laptop vinden. Geen reviews, geen filmpjes e.d. Hij staat niet eens op de Asus site.
Ik ga zo trouwens even naar de computerwinkel om te kijken hoe ie aanvoelt. Maar weet iemand iets te vertellen over deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 13:34
Inmiddels zijn de prijzen weer net even iets gezakt, en is het speelveld weer net even anders. Vandaar de volgende vraag: Ik ben op zoek, voor mijn vriendin, naar een laptop van rond de 400 euro. Doel is Internet + Office, belangrijkste is dat het een degelijk product is. Liefst stevig, en lange levensduur. En voor de rest natuurlijk het meeste waar voor het geld.
Ik lees hier goede ervaringen met met de Lenovo laptops. De B570e2 bijvoorbeeld, maar deze is inmiddels minder goed leverbaar. Zou een B580 of B590 ook een goed alternatief zijn? Ze lijken qua specs allemaal erg op elkaar. De ene een grotere HDD, een net ietsje snelle CPU. Volgens mij voor de rest vrij gelijkwaardig? Zijn ze qua bouwkwaliteit bijvoorbeeld ook gelijk? Ook lovende woorden voor het toetsenbord. Is dat ook op deze types gelijk?

Bedankt alvast voor eventueel nuttige tips ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 13:34
Oja, en het liefst glanzend... hoor ik net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

mad_dog schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:55:
Inmiddels zijn de prijzen weer net even iets gezakt, en is het speelveld weer net even anders. Vandaar de volgende vraag: Ik ben op zoek, voor mijn vriendin, naar een laptop van rond de 400 euro. Doel is Internet + Office, belangrijkste is dat het een degelijk product is. Liefst stevig, en lange levensduur. En voor de rest natuurlijk het meeste waar voor het geld.
Ik lees hier goede ervaringen met met de Lenovo laptops. De B570e2 bijvoorbeeld, maar deze is inmiddels minder goed leverbaar. Zou een B580 of B590 ook een goed alternatief zijn? Ze lijken qua specs allemaal erg op elkaar. De ene een grotere HDD, een net ietsje snelle CPU. Volgens mij voor de rest vrij gelijkwaardig? Zijn ze qua bouwkwaliteit bijvoorbeeld ook gelijk? Ook lovende woorden voor het toetsenbord. Is dat ook op deze types gelijk?

Bedankt alvast voor eventueel nuttige tips ;-)
Ik denk dat de modelserie gewoon hetzelfde is, dus qua design zal het niet veel verschillen, of helemaal niet. Dus het is meer intern. Volgens mij lijkt de B580 gewoon een goede keuze, qua model, prijs en specs.

CPU (B980) is gebaseerd op de Sandy bridge architectuur dus zeker voldoende voor dagelijkse gebruik. :)

edit: En wat bedoel je met glanzend? De behuizingcover of het scherm? Gloss of mat?

En oh, een review, + wat real life foto's van de modelserie(want dit is de i5 versie). http://www.reboot.ro/2012...tial-b580-intel-i5-3210m/

De bovenkant van de laptop is mat als het goed is.

En een videoreview in het Pools volgens mij haha, er staat 3-4H, dus dat betekent dat die rond de 3-4 uur meegaat in normaal gebruik, normaale accuduur dus. :

Ik denk dus dat je echt voor deze moet gaan, kijk wat je allemaal krijgt voor dat bedrag.

[ Voor 18% gewijzigd door iPodKiller op 24-12-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik kijk ff stiekem mee Darkstone, altijd weer een uitdaging met een beperkt budget.
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:07:

Het budget voor een basisnotebook ligt zoals altijd op €400. Hiervoor kunnen we een mooie budgetlaptop kiezen. Iets snellers dan een atom of AMD fusion is gewenst, voor de rest liggen de eisen open.
snelle PW filter

Heb je nog suggesties of weet je de pricewatch beter te hanteren dan ik? Meld het in dit topic.
Meteen maar een vraag voor je PW-filter:

vind je een optische drive een must? ik vind namelijk modellen met én zonder in de resultaten.
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:07:
Dell heeft de inspiron 15 voor de lage prijs van €320 met B820 (1.7Ghz sandy bridge. De rest van het dell aanbod overstijgt het budget. Komt bovendien met windows 8.
owja....kleine aanvulling......W8?....

ik lees niet dat je W7 uitsluit maar bied W8 zoveel meer op een €400 euro kostende Über-instap-budget-klapjap?

[ Voor 31% gewijzigd door Fraggert op 28-12-2012 19:28 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:58:
Je geld steek je sowieso beter in een SSD dan een snellere processor.
en is dat voor dit topic ook toegestaan?.....want dan zou ik kiezen voor voor, bijvoorbeeld, de volgende combi:

pricewatch: Compaq Presario CQ57-401SD
+
pricewatch: Samsung 830 series SSD 128GB

De Compaq bied alles wat ik voor dit geld op een laptop wil zien, incl optische drive, natuurlijk is het zeker niet de snelste CPU maar dat lossen we op met de Samsung SSD _/-\o_

Ik begrijp dat niet iedereen zomaar de 320gb HDD inlevert voor een SSD van 128gb maar kijk nou eens kritisch naar de eindgebruiker. Mijn vader typt nog driftig hele avonden op zijn antieke Acert met 80gb HDD en 512mb intern 8)7

Als je in zulke gevallen een upgrade zoekt.......en je gaat niet nachtenlang FullHD iso's leechen van de nieuwste BD-blockbusters op PirateBay&Consorten......of je matties afslachten op CoD......maar je mailt eens wat, zoekt een testje op Consumentenbond.nl of je boekt online een huisje op één of andere suffe camping.....dan is zoiets een supersnelle, stille en zuinige stap naar een laptop waar je weer jaren mee vooruit kan _/-\o_

Right? :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De NBBG december is al enige tijd op de frontpage te vinden ;)
Fraggert schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:13:
Meteen maar een vraag voor je PW-filter:

vind je een optische drive een must? ik vind namelijk modellen met én zonder in de resultaten.
De optische drive vervang ik meteen door een hdd caddy, die er om gewicht te besparen op dit moment niet eens in zit (in mn E6520). dus nee, ik vind een optische drive geen must :P . Als de pricewatch aangeeft dat er geen optische drive in zit kan dat ook een fout van de pricewatch zijn.
owja....kleine aanvulling......W8?....

ik lees niet dat je W7 uitsluit maar bied W8 zoveel meer op een €400 euro kostende Über-instap-budget-klapjap?
Het heeft meerwaarde, maar meer dan een paar euro ook niet wat mij betreft.
Fraggert schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:10:
pricewatch: Compaq Presario CQ57-401SD
+
pricewatch: Samsung 830 series SSD 128GB

De Compaq bied alles wat ik voor dit geld op een laptop wil zien, incl optische drive, natuurlijk is het zeker niet de snelste CPU maar dat lossen we op met de Samsung SSD _/-\o_
Daar zit een AMD fusion in. Een B950 kost niet zo gek veel meer, maar is wel 2, zo niet 3x zo snel op alle fronten.
Ik begrijp dat niet iedereen zomaar de 320gb HDD inlevert voor een SSD van 128gb maar kijk nou eens kritisch naar de eindgebruiker. Mijn vader typt nog driftig hele avonden op zijn antieke Acert met 80gb HDD en 512mb intern 8)7
En ik doe alles met een 80GB intel SSD waarvan 20GB wordt ingenomen door een linux install die al maanden niet is aangeraakt...
Als je in zulke gevallen een upgrade zoekt.......en je gaat niet nachtenlang FullHD iso's leechen van de nieuwste BD-blockbusters op PirateBay&Consorten......of je matties afslachten op CoD......maar je mailt eens wat, zoekt een testje op Consumentenbond.nl of je boekt online een huisje op één of andere suffe camping.....dan is zoiets een supersnelle, stille en zuinige stap naar een laptop waar je weer jaren mee vooruit kan _/-\o_
HP en stille en zuinige in dezelfde zin. De afgelopen 2 jaar heb ik weinig anders gehoord dan 'luiduchtig', 'heet', 'slechte koeling' in combinatie met de HP budgetmerken. Met een E-300 zal het vast wel meevallen, veel vertrouwen heb ik echter niet in HP in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313953

Ik heb NAV de BBG dit budget rekenwondertje zojuist (zo goed als nieuw) van marktplaats getrokken (een online verkoopboer is zijn magazijn aan het opruimen) voor slechts 270 euro. Nu maar hopen dat het verder een OK ding is, want hij is dus al door een klant terug gestuurd (ik hoop dat ie alleen teleurgesteld was omdat ie geen call of duty or whatever op bleek te kunnen spelen).

Maar nu on topic:

Ik overweeg om de HDD te switchen met een SSD. Sinds ik een desktop met SSD heb ben van mening dat tegenwoordig de HDD de grootste vertragende factor is van een PC. Een 128 GB SATA drve kost tegenwoordig minder dan 100 euro, al wat je dan nog nodig hebt is een losse case, (kun je meteen de interne HDD gaan gebruiken als externe HDD) en een clone programmaatje. totale kosten: ong 120 euro. Dan kom je totaal op 390 euro voor een Lenovo BB budget laptop met 128 GB SSD :)

Mij lijkt het wel een zinvolle besteding, maar ik ben toch ook benieuwd naar jullie gedachten hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426248

Foritain schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:03:
Niet echt overtuigend wetenschappelijk onderzoek, maar hopelijk wel een handige toevoeging...

3 uur 40 minuten na het opstarten geeft hij aan dat de stekker er in moet, nog 7%/15m te gaan op de batterij. Hiervan was ~1h30 minuten een 720p youtube film en ~1h30m beetje tikken in office en wat zoeken op chrome. De overige 40 minuten was ik met eea anders bezig en had ik de standby stand uit gezet. ongeveer 10 van de 40 minuten zal het scherm uit geweest zijn, voor de rest (...)
(edit: Ter info, dit betreft dus de Lenovo B570e2 N2F27MH)
Misschien veel te laat, maar gezien je op Chrome zit heb je denk ik pepperflash gebruikt? Pepperflash biedt naar mijn weten geen goede hardware acceleratie. Chrome://plugins, details, pepperflash uitschakelen, flash player van Adobe installeren en kijken of dat met de accu prestaties helpt?
Het lijkt mij dat het grafische deel een stuk energiezuiniger is met video decoden dan de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458728

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vriendin. Hij moet klein zijn en er ook "goed" uitzien. Het budget is maximaal 400 euro.

13,3 inch zou ideaal zijn. 11,6 is misschien te klein. een klein ogende 15,6 inch zou nog kunnen.

Hebben jullie aanraders voor me?

Bij voorbaat dank! _/-\o_

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 14:15
Ik ben op zoek naar een laptop die voornamelijk moet dienen om mkv, isos en dergelijk vlot af te spelen op men samsung led tv via hdmi( ben echt beu het geknoei met files dat hij wel en niet wil afspelen).

Hij moet krachtig genoeg zijn voor deze taken dus geen choppy beeld of geluid problemen.
Het budget is maximaal 500 euro en het moet een azerty toestenbord zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een model dat nie te groot is liefst 13.3 inch.Voorkeur gaat ook uit naar een mat scherm maar ik denk zelf dat dit een probleem gaat zijn om te vinden.

http://www.komplett.be/ko...0m_4gb_500gb/details.aspx

Voorkeur qua merk en afwerking

http://www.komplett.be/ko...0m_4gb_500gb/details.aspx

Merk niet favoriet ma wel betere gpu en mogelijkheid tot inbouw caddy( bestaat dit voor deze laptop?)

http://www.hpstudentoffer...t-d3f49eauug-num-1233424/

Prijs beste maar krachtig genoeg? En afwerking koeling en etc?

Wat denken jullie ? :?

Verder ook graag usb 3.0

Bij voorbaat dank!

[ Voor 13% gewijzigd door 427 SOHC op 28-02-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 14:15
Uiteindelijk is het iets anders geworden een 5 serie van samsung :) aan een mooi prijsje

pricewatch: Samsung NP540U3C-A01NL
:)

[ Voor 98% gewijzigd door 427 SOHC op 02-03-2013 15:21 ]

Pagina: 1