Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koopadviezen nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 20:32
Hallo,

Mijn huidige Macbook is ondertussen aan vervaging toe omdat deze niet meer aan mijn wensen kan voldoen.
Ik heb besloten geen Mac's meer te kopen en heb daarom wat hulp nodig. Waar ik bij Apple keuze had tussen een handje vol laptops zit ik nu met 100e verschillende soorten en maten.
Mijn budget is rond de €1,000, iets meer of minder is geen probleem.

Hieronder een lijstje met dingen die ik sowieso graag had gehad.

- Intel I7;
- Goede grafische kaart waar ik voorlopig mee door kan, de nieuwste games (CoD2, GTA V) moeten moeiteloos kunnen draaien;
- Als het even kan een SSD, hoeveelheid geheugen is minder belangrijk, met 250GB ben ik tevreden;
- Bij voorkeur een 17" maar een eventueel betere 15" is ook prima;

Zelf ben ik niet zo thuis in computer hardware dus ik hoop een aantal goede suggesties te krijgen.

Bedankt!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 11:57
Gaming notebook max. €1.000 Dell of Lenovo?

Volgens mij zitten we in hetzelfde schuitje, ik kom ook van jaren Apple af ;)

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Zoals wel vaker wordt hier perfect de Lenovo Y580-M772CMH omschreven. Heeft alles wat je hartje verlangt. Haal hem nog uit Duitsland zolang het kan.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• william89
Omni schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:39:
Zoals wel vaker wordt hier perfect de Lenovo Y580-M772CMH omschreven. Heeft alles wat je hartje verlangt. Haal hem nog uit Duitsland zolang het kan.
Of de Dell 17R SE? Ik zit zelf te twijfelen tussen 17R SE en Y500/580

Verwijderd

Er zit niet zo veel verschil tussen de inspiron en de Y580. De inspiron heeft een mat scherm en is grotrer/logger/goedkoper. De Y580 heeft gigabit ethernet en is een stuk duurder.

De lenovo is vooral de keus als je mobiel wilt blijven. Anders zie ik geen motivatie om €300 meer uit te geven voor de lenovo. (of in te boeten in CPU kracht).

• Omni
  • Niet online

Omni

Lenovo:

Lager gewicht.
Veel langere accuduur.
Betere GPU (Y580)
Handzamer formaat.
Betere bouwkwaliteit.
Bluray-speler.
niet-gesoldeerd mSATA-slot.
SLI-opstelling mogelijk (Y500 only)
1 jaar langer garantie

:+

[ Voor 5% gewijzigd door Omni op 16-11-2012 19:47 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• DennisUniOn
De Dell 15 SE heeft wel beter specs dan de Lenovo als ik het goed heb. Of zijn er andere redenen dat de Lenovo meer wordt aangeraden?

• william89
DennisUniOn schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:00:
De Dell 15 SE heeft wel beter specs dan de Lenovo als ik het goed heb. Of zijn er andere redenen dat de Lenovo meer wordt aangeraden?
Wat is beter dan?

• Omni
  • Niet online

Omni

DennisUniOn schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:00:
De Lenovo is specs-wise juist de meerdere van Dell. De Dell's zijn voornamelijk erg goedkoop te verkrijgen.

• DennisUniOn
Dus Lenovo is de beste keuze? Wat heb ik nog meer voor opties, Toshiba misschien? Samsung?.

• Omni
  • Niet online

Omni

Allemaal niet de moeite waard. De N76VZ is wel goed, maar voor 1199 enorm veel te duur.

• DennisUniOn
Aan de ASUS N76VZ-V2G-T1142H zat ik ook even de denken, specs zien er mooi uit en er zitten zelfs Bang & Olufsen luidsprekers in en een losse subwoofer erbij. Geen SSD helaas dus die zal ik moeten bijkopen.
Het uiterlijk van deze laptop spreek me ook erg aan, ben Macbooks gewend dus kijk ook naar het design. :D
Wel aan de dure kant idd.

[ Voor 6% gewijzigd door DennisUniOn op 16-11-2012 21:52 ]

Verwijderd

Het probleem met de N76 is dat de inspiron 17R SE met exact dezelfde specificaties €400 minder kost, en de M17x met een 2x zo snelle grafische kaart €300 minder.

Vergeleken met beide laptops bied de N76 wel erg weinig waar voor je geld.

• DennisUniOn
Een Alienware wordt het zowiso niet, totaal niet naar mijn smaak en dan vooral het uiterlijk.
Dan gaat mijn keuze toch uit naar de Inspiron 17R Special Edition-laptop van € 1279 waar ik dan hopelijk wat van af kan krijgen met die kortingsbonnen en EPP codes. Eventueel een prijsklasse lager kan ook nog alleen dan zit er geen SSD bij en is de videokaart weer wat minder.

Zou dat dan een goede keuze zijn op een schaal van 1/10?

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/pd

• william89
Wil je 3D? Zo nee kun je die van 949 nemen, met korting 800 euro ongeveer...SSD erin van 90 euro en klaar...

Zit ook geen verschil in qua videokaart hoor!

[ Voor 18% gewijzigd door william89 op 16-11-2012 23:45 ]

• DennisUniOn
william89 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:43:
Wil je 3D? Zo nee kun je die van 949 nemen, met korting 800 euro ongeveer...SSD erin van 90 euro en klaar...

Zit ook geen verschil in qua videokaart hoor!
Is dat het enigste verschil? De 3D optie? En de opslag dan.

• william89
3D, SSD, en 8GB i.p.v. 6GB RAM...

3D = niet nodig
SSD = after market voor 90 euro klaar
RAM = after market goedkoper

Sorry vergat wel BD ... :+

[ Voor 11% gewijzigd door william89 op 16-11-2012 23:47 ]

Verwijderd

Dat dus.

De N56 is wel beter gebouwd, maar €400 betalen voor wat betere bouwkwaliteit.. dat is ook een beetje overdreven.

• DennisUniOn
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:48:
Dat dus.

De N56 is wel beter gebouwd, maar €400 betalen voor wat betere bouwkwaliteit.. dat is ook een beetje overdreven.
Dat vind ik toch ook wel belangrijk, wat kan ik verwachten van de Dell? Is het bagger bouw kwaliteit?
Niet dat het toetsenbord helemaal mee inbuigt enz.

Verder is deze Dell wel een krachtpatser opzich? Ik ben toch wel van plan zware apps en games te spelen.

Misschien toch nog even verder kijken voor een andere laptop met een wat betere behuizing.

EDIT: Inspiron 15z Ultrabook, misschien is dat wat? Is al wat dunner en wat beter uiterlijk lijkt het en het heeft touchscreen.

[ Voor 17% gewijzigd door DennisUniOn op 17-11-2012 00:08 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Ultrabooks zijn niet gemaakt om op te gamen.

• DennisUniOn
Omni schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:23:
Ultrabooks zijn niet gemaakt om op te gamen.
Klopt wel ja, nog andere suggesties?

• Omni
  • Niet online

Omni

DennisUniOn schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:26:
[...]

Klopt wel ja, nog andere suggesties?
Nee :+

Alle redelijke opties zijn m.i. al vermeld.

Pagina: 1