"Premium advertentie netwerken"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:39
Momenteel loop ik met het idee rond om een gratis simpele webservice op te zetten, welke ik gratis en zonder registratie wil aanbieden. Om de kosten (hosting / tijd die ik er in steek) er wat uit te halen wil ik een advertentie op de pagina plaatsen.

Nu wil ik niet dat de advertentie 'in de weg' zit van de gebruikerservaring van het product. Iets als een popup is dus zeker al een no go. Daarnaast zijn de Google Advertenties vaak 'lelijk' in afwerking (ik weet dat je ze kan stijlen, maar de gebruikte teksten / plaatjes bijvoorbeeld kan je al niet aanpassen) omdat er geen controle is op de kwaliteit van de advertentie.

Het gaat mij zeker niet zo zeer om een hoge 'click2pay' ratio oid, ook al krijg je er minder inkomsten mee dan via Google Ads zou ik het niet erg vinden. Ik zoek gewoon 'mooie' advertenties met diensten waarvan je denkt als je die ziet "nou dat zou ik nou ook gebruiken." En dat zie ik zelden bij Google Ads.

Ik heb twee voorbeelden gevonden van advertentie netwerken die meer passen bij wat ik zoek, maar deze hebben beiden het probleem dat het "invite" only is.

Voorbeelden:

The Deck
Nu vind ik de advertenties van The Deck bijvoorbeeld wel een mooi voorbeeld van wat ik graag zou willen plaatsen op mijn service. Deze wordt o.a gebruikt bij Daring Fireball.

De advertenties van the deck enkel toegelaten als ze zelf het product ook goed vinden en de advertenties "van hoge kwaliteit" zijn. (Deze zijn vaak advertenties in de trend van 'webservices / development' e.d. wat vind ik ook een pluspunt is.)

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/Kx0i/deck.png

Maar The Deck is 'invite' only, daar kom je dus niet zo makkelijk binnen, ook zal mijn projectje waarschijnlijk nooit de views halen om ook maar opgemerkt te worden door "The Deck" dus dat is sowieso al iets wat afvalt.

Influads
Een andere die ik had gevonden is Influads (vroeger gebruikt door SparrowApp) ook deze advertenties zijn mooi clean en van hoge kwaliteit. Maar ook hier is normaal een 'invite only' systeem. Je kan jezelf aanmelden, maar je moet al 'bekend' zijn wil je hier toegang tot krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/Kwy8/influads.png

Nu is mijn vraag, zijn er andere advertentie netwerken met 'kwaliteits advertenties'. Waar je wel als 'kleine webservice' gebruik van kunt maken?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
In Belgie zie je veel blogs met reclame via Enchante (ad-netwerk van Adhese uit Gent). Momenteel is hun website blijkbaar vervangen door een landing-page met de melding dat er binnenkort een nieuwe site komt, maar je zou hen eens een mailtje kunnen sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:21

samo

yo/wassup

Ik denk dat dit soort banners het vooral goed doen in niche's. (Maar dat is een niet-onderbouwd vermoeden). Misschien eens rondkijken naar wat zijdelings relevante onderwerpen voor banner-netwerken opleveren en aan de hand daarvan proberen uit te vogelen welke nuttig zijn.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Wat je zoekt ga je niet vinden vrees ik. Totdat je dermate veel traffic genereert dat je de banners zelf kunt kiezen of zogenaamde 'preferred seats' kunt maken of zelfs specifieke campagnes voor jouw site/app kunt laten maken door de adverteerders.

Er zijn best veel banner-netwerken, er zijn natuurlijk ook veel RTB (of in jouw geval DSP) partijen bovendien. Hier kan je je op aansluiten, maar het zijn de netwerken die bepalen welke banners wel en niet bij jou uitkomen, andersom gebeurt eenvoudigweg nagenoeg nooit. Jij bent een publisher, jij hebt inventory te koop, maar jij hebt erg weinig invloed wat er in je inventory geplaatst wordt totdat je echt serieus groot bent. (En dan heeft het alsnog serieuze nadelen: kost heel veel tijd!)

FYI: ik werk in online advertising. Mijn niche-vakgebied is ad-analytics, daardoor kom ik veel standaard ads, maar ook ruige rich-media tegen. Zowel mobile als desktop, maar ook adwords, google-display-network, RTB-partijen etc. etc.

edit:
Ik ben door samo op het bestaan van deze thread gewezen, ik hoop dat ZpAz dit dan ook wel daadwerkelijk leest :)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 20-11-2012 15:08 ]

Bericht hierboven

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:02
Ik gebruik zelf 2 advertentie netwerken op mijn website maar dit vooral omdat mijn site nogal een aardig kostenplaatje heeft kwa bandwidth (gemiddeld 500.000 bezoekers afgelopen maand). En om dit te compenseren draai ik met 2 advertentie netwerken.

Je merkt dan toch wel echt dat Google een hele erge "monopoly" heeft, als is monopoly niet het juiste woord. Maar wel de hoogste payout die er is, want dit heb ik nog niet kunnen evenaren bij een ander netwerk.

Ik gebruik naast Google Adsense ook www.CPMstar.com als advertentie netwerk. Maar heeft een lage payout. Bij gemiddelde van deze maand van 4530 clicks brengt je dat zo'n € 50 euro op bij hun. Deze adverteren meestal game gerelateerde advertenties en hebben vele formaten en variaties in advertenties.

Google daarintegen zit tegen een vele hogere payout, maar heeft dan wel minder "mooie" advertenties.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:39
Senaxx schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:03:
Ik gebruik zelf 2 advertentie netwerken op mijn website maar dit vooral omdat mijn site nogal een aardig kostenplaatje heeft kwa bandwidth (gemiddeld 500.000 bezoekers afgelopen maand). En om dit te compenseren draai ik met 2 advertentie netwerken.

Je merkt dan toch wel echt dat Google een hele erge "monopoly" heeft, als is monopoly niet het juiste woord. Maar wel de hoogste payout die er is, want dit heb ik nog niet kunnen evenaren bij een ander netwerk.

Ik gebruik naast Google Adsense ook www.CPMstar.com als advertentie netwerk. Maar heeft een lage payout. Bij gemiddelde van deze maand van 4530 clicks brengt je dat zo'n € 50 euro op bij hun. Deze adverteren meestal game gerelateerde advertenties en hebben vele formaten en variaties in advertenties.

Google daarintegen zit tegen een vele hogere payout, maar heeft dan wel minder "mooie" advertenties.
Is het dan niet zo dat er gemiddeld vaker geklikt wordt op 'mooie' advertenties? Of maakt dat weinig uit met de ervaring die jij hebt met beide netwerken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glendc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:21
[b][message=39298670,noline]
Nu wil ik niet dat de advertentie 'in de weg' zit van de gebruikerservaring van het product. Iets als een popup is dus zeker al een no go. Daarnaast zijn de Google Advertenties vaak 'lelijk' in afwerking (ik weet dat je ze kan stijlen, maar de gebruikte teksten / plaatjes bijvoorbeeld kan je al niet aanpassen) omdat er geen controle is op de kwaliteit van de advertentie.
Wat dacht je van advertentienetwerken zoals Daisycon, M4N, tradedoubler,...
Het zijn affiliate netwerken waarbij je zelf uitkiest welke reclame je plaatst op je website.

Clan/guild website hosting

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Senaxx schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:03:

€0.01 CPC? Holy crap, dat is weinig.
Grappig trouwens dat CPMstar je uitbetaald op basis van CPC ;)

500.000 bezoekers, kom je dan op 1.2-1.3 miljoen pageviews of hoger? En wat is de gemiddelde bezoekduur? Kan je in kaart (laten) brengen wat voor publiek op je site komt? Op basis hiervan kan je meer specifiek publiek aanbieden aan de netwerken, dat is muntjes waard :)

Bericht hierboven

Pagina: 1