Vraag Onboard netwerkaart of Losse netwerkkaart en waarom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonhartman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Beste mede tweakers,

Ik heb een vraag wat zou sneller zijn een 1gb onboard netwerkkaartje van bijv een intel of broadcom chipset
Of een losse PCI of PCI-E Netwerkkaart van intel.

Waarom vraag ik dit om het volgende ik kom niet boven een snelheid van 8 a 9 mb versturen uit terwijl ik wel een gbit switch heb van hp en cat 6e bekabeling en outlets kabel gedeelte komt door de fluke test heen en is gbit en voip certified.

Ook blijf ik tegen problemen aanlopen met het streamen naar mijn media player dvds gaan prima blu-ray gaat stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat staat er bij de eigenschappen van je netwerkkaart? 100Mbps of 1000Mbps? Als er 100Mbps staat, dan moet je je bekabeling eens gaan checken.
Het lijkt er namelijk op dat je netwerkverbinding maar op 100Mbps staat ingesteld.

Wat betreft je netwerkkaart, er zal niet veel verschil in zitten of deze onboard of op een pci-kaart zit, je zou de desbetreffende NIC kunnen uitzoeken en bij onze grote vriend wat reviews zoeken over verschillende NIC's.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjezz op 16-11-2012 16:19 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vroeger maakte onboard of los nog wel eens uit, maar dat had te maken met het feit dat bij een onboard soms nog wel eens de CPU gebruikte, waardoor je ook afhankelijk was van andere acties van je PC. Maar met een hedendaagse PC zou dat niet het geval meer moeten zijn, dus als jij met Gbit niet boven de 8 a 9 megabyte/sec komt klopt er volgens mij iets niet helemaal, want die snelheid is meer relevant bij een 100Mbit aansluiting.

Vraag: wat voor netwerkkaart gebruik je nu? Indien onboard: welke chipset, zijn je drivers goed geinstalleerd, en heb je gecontroleerd of de boel niet geforceerd op 100Mbit staat ipv op autosensing of geforceerd Gbit?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 15:00
Onboard Intel of Broadcom zou gewoon volle snelheid moeten halen. Als je onboard een Realtek had of zo dan was een PCIe Intel waarschijnlijk wel sneller, maar nog steeds geneuzel in de marge eigenlijk.

8 a 9 mb, strict genomen zijn dat millibit (9 duizendste van een bit) maar aangenomen dat je megabyte bedoelt: Weet je zeker dat je niet ergens op 100mbit zit? Dan is 9 MB namelijk erg OK.

Bluray is ongeveeer 50mbit lees ik her en der, als dat al gaat haperen is er wel wat mis als de rest van de apparatuur lekker nieuw is. Waar stream je vandaan en waar stream je naartoe?

Je kunt ook met http://sourceforge.net/projects/iperf/ testen waar het probleem zit, eerst beginnen met één kabel en dan steeds meer factoren (zoals je switch) toevoegen totdat je een beter beeld hebt van de situatie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 16-11-2012 16:21 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Wat voor "kleur" of indicatie geeft de switch? Vaak bij Gb switch betekent een groen ledje, dat ie op 1 Gb draait, en oranje op 100 Mbps. Of een andere combinatie....

Dit geldt ook voor de NIC op de PC.

Lees even de manual door (RTFM). Daar moet het in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonhartman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Nou het bleek niet aan de kabel of netwerk kaart te liggen,
Heb de intel tools er test op laten uitvoeren allemaal ok.
Maar toen ik de hardware test had uitgevoerd deed mijn nic het niet meer.
Wil niet meer installeren ook. Na herinstal pc en nieuwe drivers installeerd hij maar krijgt ie geen verbinding meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Trek tijdelijk een UTP kabel, puur om te testen. en kijk wat het resultaat is.

9 van de 10 keer is je huidige kabel of stekkers brak.
Pagina: 1