Budget game PC, 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479026

Topicstarter
Hallo!

Een vriend van mij is van plan om een computer te gaan bouwen, maar met een gelimitieerd budget, namenlijk 500 euro (wat niet veel is) Hierbij rekent hij niet het besturingsysteem, muis, toetsenbord en monitor. Hij wil de PC voornamenlijk gaan gebruiken voor gamen, en het is ook een beetje een vereiste dat hij wel elke game die op dit moment op de markt is zou kunnen draaien (zij het op lage settings).

Ik heb hieronder een Idee van wat ik zou doen gezet, Maar wat raden jullie aan? Of hebben jullie nog geniale systemen bedacht die voor 500 euro kunnen worden gebouwd? Laat het me weten! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 83,40€ 83,40
1Asrock 970 Extreme3€ 68,90€ 68,90
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 155,50€ 155,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,90€ 65,90
1Cooler Master Elite 310€ 29,99€ 29,99
1TP-Link TL-WN851ND€ 12,87€ 12,87
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,74€ 35,74
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 20,-€ 20,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 42,95€ 42,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 515,25

Hij hoeft de PC niet te overclocken, wel wil hij nog de mogelijkheid hebben tot uitbreiding van het RAM, extra hdd's of ssd's en mischien ooit nog een keer een betere videokaart. (vandaar de 430 watt voeding, of is dit nog teveel?)

Groetjes boy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Niet verkeerd lijkt mij zo. Je zou gezien Phenom 2, voor 1333mhz ram kunnen gaan, die zijn met verder gelijk specs 4 euro (yay) goedkoper. (maar je kunt het ook laten)

De keuze voor Phenom2 - 970 kom je inderdaad niet zo onder uit met dit budget, bij AMD zit je voor de videokaarten inderdaad het beste.

De behuizing is wel erg "kantoor PC", maar als je niet overclockt moet het wel goed gaan. Jammer dat er geen plaats is voor een SSD, maar goed, budget enzo.

Gamen met een wireless kaartje is wel jammerlijk trouwens. 1Gbit LAN heeft zeer zeker de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsjaa, SSD's het is wel mooi om er in te hebben maar niet echt een vereiste, zeker niet voor een budget systeem. Behuizing kan ik nog wat aan veranderen. Mischien dat deze beter is? pricewatch: Xigmatek Asgard II

Denken jullie dat deze PC assassins creed brotherhood aankan op medium settings? (dan heb ik een beetje een indicatie van de kracht van deze PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traequon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02 11:13
Dat moet makkelijk lukken om AC brotherhood te spelen.

Met dezelfde units erin maar een HD6850 kaart heb ik brotherhood en revelations tot ik weet niet hoever gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh mooi! :) dat zal hij leuk vinden om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 16:44

djunicron

*click-swoosh-thud*

Die Asgard heb ik nooit gebouwd geloof ik, enkel een ik gok (kijkt in PW) Utgard. Die was naar mijn idee vrij gelijk in kwaliteit met de CM590/690 van toen.

De CM Elite 3xx zijn niet slecht hoor, alleen simpelweg bedoeld voor "kantoor PC's". Wat betekend dat met zware coolers erin je er gewoon meer geluid uit gaat horen. Daarnaast kan je beter geen dual-vga setup in zetten, maar dat gaat toch niet op dit budget.

Lees even wat reviews over dergelijke kasten, maar ik denk dat je indien je het mooi vind, prima naar zo'n Asgard kast toe kan. Het is in ieder geval een behoorlijk populaire kast hier op t.net volgens de PW.
Volgens mij heb ik trouwens wel eens zo'n kast zien staan bij dimension in R'dam, de window versie heeft nogal veel blauw licht erin (één lange heldere CFL), maar die kast was zo goed als helemaal open volgens mij. Zal vast wel helpen voor de koeling, maar reken er ook op dat je dan wel continue de fans hoort draaien!
Pagina: 1