Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb een VPS bij Tilaa, met 2 cores (2.4Ghz) en 1GB Ram. Nu gebruikt de server dit aan RAM(Dit is met een marge van +/- 5 MB stabiel):

Active: 356MB
Bufer: 10.5MB
Cache: 154MB
Totaal: 520.5MB

Als ik nu probeer die website te laden vanaf mijn eigen computer, duurt dat 1-1.3sec. Nu voer ik onderstaand commando uit:

ab -n 1000 -c 15 http://mijnurl.nl/

Terwijl ik dit doe stijgt het RAM gebruik naar dit:

Active: 777MB
Bufer: 6.56MB
Cache: 131MB
Totaal: 915MB

Ik vind het erg veel, maar dat is niet het grootste probleem. (Load stijgt tijdens die benchmark ook naar ongeveer 7).

Als ik nu 5-10 minuten wacht, is dit het RAM-gebruik van de vps(Op dit moment is de load 0.3):

Active: 777MB
Bufer: 6.61MB
Cache: 118MB
Totaal: 777MB

Nu is het geheugengebruik duidelijk gedaald ten opzichte van tijdens de benchmark, het geheugengebruik is véél hoger dan voor de benchmark. Iemand een idee hoe dit komt?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Installeer htop en sorteer op %MEM (via M, F6 of klik op de header), dan zie je welk process het meeste geheugen in gebruik heeft. Dit zal hoogstwaarschijnlijk Apache zijn, omdat je die net bent wezen benchmarken en om de site snel te kunnen serveren, zal het een hoop in geheugen gaan laden. Als je Apache zou stoppen en weer starten, zal je ook zien dat het geheugengebruik daalt.

Htop laat de informatie op een wat overzichtelijkere manier zien, waardoor je een beter beeld hebt wat er gebeurt, vergeleken met gewoon top. Ik gebruik het eigenlijk constant om te zien wat er op een systeem gebeurt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Sorry, ik ben niet helemaal volledig geweest in m'n TS. Ik draai (de meest recente versies van) Nginx i.c.m. php5-fpm.

Als ik fail2ban en php-fpm restart, dropt m'n memory use weer naar de niveau's waarmee ik begon. Ik weet dus waar de oorzaak ligt, maar hoe kan ik iets als dit in de toekomst voorkomen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoeken naar de echte oorzaak en een bugreport aanmaken voor het fenomeen. Dan wachten totdat je distro dit oplost en updaten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Pff, zo slim ben ik nou ook weer niet..... Ik ga zoeken!