Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop aanschaffen; Wie helpt mij?

Pagina: 1
Acties:

• AmazingDreams
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11 14:00
Hallo iedereen,

Afgelopen dinsdag is mijn 2-jaar oude HP min of meer buiten gebruik gesteld (Dit was een HP Pavilion dv6ed, een entertainment pc). Er moet een nieuw pinnetje in voor de stroomaanvoer en de reparatie ervan is 250,- of meer bij mycom. Ook heb ik al 2x mijn stroomtoevoer kabel moeten vervangen (2x 70,- aan verpest) en heb ik ook al een nieuw scherm van mijn vriend gekregen omdat het scherm stoorde met lijnen. Kortom, ik kreeg het advies om een nieuwe te kopen, ook omdat er meerdere kapjes los zitten op mn hp en in 1 jaar al 2x ge-herinstalleerd is.

Goed... Ik ging dus op zoek naar een nieuwe laptop. Ik wil geen hp meer, omdat deze dus niet lang mee gaat + staat als een van de snelst kappot gaande laptops op tweakers. Ik wil nu een Asus of een Acer (Aspire). Deze stonden op tweakers beschreven als minst snel kappot gaande laptops. Mijn vriend heeft een acer aspire en die voelt erg goed aan. Robuust zeg maar. Hij heeft een Acer Aspire V3-571G-53218G75Makk. Ik vind dat een heel mooi ding. Er zit een Intel Core i5 in, NVIDIA GeForce GT630M en 750 GB HDD.

Ik zoek ook iets in die richting! Het enige nadeel is mijn budget. Mijn budget ligt tussen de 400-530 euro. Ik ben op zoek naar minimaal Intel Core I3, het liefst een NVIDIAof AMD die redelijk up to date is. Absoluut GEEN Intel HD Graphics en ook niets vna die sersie (3000-4000) want ik heb gehoord dat die bagger zijn. Ik wil minimaal 250 gb harde schijf, usb aansluiting, hdmi aansluiting, dingetje waar ik mn dvd'tjes in kan doen, minimaal een 2.4 Ghz (tenzij de processor sterker is dus een AMD A600... etc.).

Wat wil ik ermee doen?
Word, internet, de sims3 (en de mogelijk aankomende 4), rome (spel), left 4 dead 2, films kunnen kijken op goede kwaliteit, publisher goed gebruiken (programma om kaarten etc. mee te maken), downloaden.

Kortom, naast de gebruikelijke dingen wil ik een klein tandje extra om te gamen. Ik hoef geen super goede videokaart, omdat ik dat gewoon niet gebruik, maar ik wil wel dat ie over 1 a 2 jaartjes nog redelijk uptodate is zodat ik spellen die dan uitkomen eventueel ook kan spelen.

Ik zit nu overigens op mijn vriend zijn account, omdat ik er zelf nog geen heb, maar reacties hieronder kunnen gewoon :) Hij vind het vast niet erg.

[ Voor 9% gewijzigd door AmazingDreams op 16-11-2012 12:26 ]

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 10:07
Als je voor intel gaat, dan krijg je automatisch de intel hd graphics erbij ;)

• AmazingDreams
Ik heb geen idee... Ik had er wel eentje gezien geloof ik.

[ Voor 57% gewijzigd door AmazingDreams op 16-11-2012 12:29 ]

• AmazingDreams
pricewatch: Asus A55DR-SX091V
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350521,490427.html

Wat is jullie advies over deze twee laptops?
Ik kreeg deze links via de mail gestuurd.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 10:07
Klopt, maar op de processor zit ook nog die integrated graphics ingebakken.

Ik weet het fijne er niet vanaf, maar op mijn laptop met een i5 en gt520M wordt het hdmi signaal gegenereerd door de integrated graphics ;)

Wat ga je nog meer doen met de laptop? Neem je m veel mee, of is hij voor thuis op de bank?

[ Voor 17% gewijzigd door Kypo op 16-11-2012 12:31 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 09:23

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik zou liever voor Asus dan voor Acer kiezen. Die Acer's gaan erg vaak stuk. Zie ook diverse uitzendingen van b.v. Kassa op tv. Met betrekking tot HP ben ik wel enigzins met je eens. Bepaalde series gaan vrij vaak stuk (niet alle series zoals bij Acer). Het lijkt periodegebonden want die oude HP's gaan vrijwel nooit stuk. Zelf persoonlijk ben ik trouwens een fan van Toshiba. Maar nogmaals Asus is ook een goede keus.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Is het niet een idee om even door te sparen? Voor 650 euro heb je bij Dell een 15R SE met full hd beeldscherm, 6GB RAM en een 7730M met een i5.

Als je nu een laptop nodig hebt zou ik dat niet doen, maar als je best even kan wachten zou ik even doorsparen voor iets veel beters. Let wel: Die Dell is met kortingsbonnen zo laag. Maar veel mensen hebben hem zo besteld en dat ging allemaal goed.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

In het huidige kortingsbonnenklimaat zelfs € 612
.

• AmazingDreams
Ik heb m best hard nodig voor mn studie, dus wat nu het beste is wil ik graag weten

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Iets doorsparen en met de 100 euro die je er meer aan uitgeeft krijg je, mits een goede keuze, véél meer waar voor je geld. Oftewel, heel erg eens met Lekozz!

• AmazingDreams
Ik heb dus geen mogelijkheid om te wachten. Ik heb m binnen nu en 7 dagen nodig.

• Tomino
  • Nu online
Als je in je TS klaagt over laptops die snel kapot gaan en er een hekel aan hebt dat er dingen "kapot" gaan die vervolgens wederom weer geld kosten aan reparatie vind ik je verlangen naar "kopen binnen nu en 7 dagen" simpelweg stom. Leer van je fouten en investeer in nét iets beters met meer vertrouwen op kwaliteit. ( :Y )

Óf koop tweedehands een perfecte laptop over van een medetweaker?

[ Voor 27% gewijzigd door Tomino op 16-11-2012 14:00 ]

• AmazingDreams
Mn vorige laptop heb ik 2 maanden over gedaan om te beslissen. Omdat ik zelf er niet superveel verstand van heb en wel een laptop wil vor goede kwaliteit en prijs, plaats ik hier een bericht. Niet omdat ik niet weet dat alles een keer kappot gaat, maar ik mag verwachten van een laptop dat het niet binnen 2 jaar is, aangezien de levensduur minimaal 4 jaar is.

• AmazingDreams
Het probleem is ook dat er gewoon geen 600,- is. Ik krijg het van me moeder en die komt moeilijk rond. Zelf kan ik hem niet bekostigen.

Verwijderd

Als je nu een laptop wil kopen die het gegarandeerd 4 jaar doet, dan mag je je budget verviervoudigen.

Los daarvan, je eisen zijn sowieso vreemd. Ten eerste wil je minimaal een core i3 en geen HD 3000/4000. Vervolgens kom je aan met een AMD A8-4500M. Maar wist je dat zelfs een i3 al 50-80% sneller is op CPU gebied? En op GPU gebied is het verschil ook niet wereldschokkend: de intel 4000 zet gemiddeld 12% lagere scores neer.

• AmazingDreams
AMD A8 is toch quad core....

Verwijderd

Dat klopt. Maar laat het feit dat het een quadcore is nu niets te maken hebben met de snelheid van het beestje in de praktijk. De lijst op http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html is aardig om een idee te krijgen hoe snel alles is.

• Iekozz
pricewatch: Sony Vaio SVE1511J1E

Sony Vaio SVE1511J1E

- i3 @ 2,4 Ghz
- 4GB RAM
- HD 7650M
- 640GB HDD
- 1366 x 768 resolutie
- Windows 7 Home Premium 64-bit
- 2.7 kg

Vanaf € 539,- . Beter dan dit wordt hem niet denk ik zo.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Tomino schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:55:
Iets doorsparen en met de 100 euro die je er meer aan uitgeeft krijg je, mits een goede keuze, véél meer waar voor je geld. Oftewel, heel erg eens met Lekozz!
Wat Tomino schreef. Even wat van vriend/kennis lenen en dan kun je zo veel meer uit je laptop halen, aangezien je toch al aan het uitgeven bent -- doe het goed!

• AmazingDreams
Zoals ik al zei; we hebben t niet breed ook.... Dus die 100,- extra doorsparen is niet ideaal. Wat dan?
En wat nou als ik wel langer wacht, wat raden jullie dna aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:45:
In het huidige kortingsbonnenklimaat zelfs € 612
.
Is het huidige 'kortingsbonnenklimaat' interessant?

• AmazingDreams
Ja het is nog steeds teveel geld :P Liever niet dus

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:32:
[...]

Wat Tomino schreef. Even wat van vriend/kennis lenen en dan kun je zo veel meer uit je laptop halen, aangezien je toch al aan het uitgeven bent -- doe het goed!
Jezelf in de schulden zetten, goed idee ;)

Je kan heus wel voor een laag bedrag iets leuks vinden, al dan niet 2e hands. Maar stel dan geen eisen als minimaal een i3, beetje games, 4 jaar mee gaan. Want dat vind je voor dit prijssegment gewoon niet. Of je moet wel erg veel geluk hebben.

• Iekozz
AmazingDreams schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:34:
Zoals ik al zei; we hebben t niet breed ook.... Dus die 100,- extra doorsparen is niet ideaal. Wat dan?
Zie de post van mij hierboven als je nu wat wilt kopen. Maar als je langer wacht kun je voor ongeveer 610-650 een Dell laptop kopen met full hd beeldscherm, i5 en 7730M. Veel meer waar voor je geld dan de Sony hierboven.

• AmazingDreams
Heb net met mn moeder gebeld en ze is boos xD Ik heb gezegd; als ik nu een laptop koop voor 600,- dan gaat ie langer mee vanwege de hardware. Als ik er nu een koop tussen de 400-500 euro dan kan ik over 2,5 jaar weer een nieuwe kopen vanwege de oude hardware.

Ze zegt; doe maar wat je moet doen, het geld groeit me niet op me rug, ik moet ook je zus nog laten studeren.

• Iekozz
@Amazindreams: Die heeft inderdaad een i5, maar de grafische kaart is niet goed. Die uit de Sony is een stuk beter. Wellicht een idee om eventueel met behulp van een baantje door te sparen? Weet natuurlijk niet hoe jullie situatie is.

Oh en als je iets toe wilt voegen aan je post edit hem dan even in plaats van dubbelposten ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Iekozz op 16-11-2012 14:43 ]

• AmazingDreams
Ik ben al bijna half jaar bezig een baan te krijgen. Ik ben student, dus kan niet fulltime werken. En ik ben voor alles afgewezen....

• Iekozz
Dat is jammer. vandaar dat ik ook zei dat ik niet wist wat jullie situatie is. De Sony is denk ik de beste optie als je nu wat wilt. Of doorsparen met studiefinanciering. (Als je dat krijgt).

En over die Asus, ook met een mindere videokaart dan de Sony. Hier een handig overzicht: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

• AmazingDreams
Ik word niet heel erg wijs va die benchmark. Ik heb de info allemaal van mn vriend gekregen wat ik minimaal moest hebben.

• Iekozz
Ja dat maakt niet uit. Welke info heb je dan allemaal gekregen?

• AmazingDreams
De info die ik bescheef in mijn topic. De "eisen" die ik zeg maar gesteld heb.

• Tomino
  • Nu online
Ben alsjeblieft wel consequent in je argumenten. Op basis daarop doen mede tweakers hier in hun advies water bij de wijn ivm specificaties.
AmazingDreams schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:34:
AmazingDreams schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:55:
Ik heb dus geen mogelijkheid om te wachten. Ik heb m binnen nu en 7 dagen nodig.
Succes met het uitzoeken van je laptop :)

• AmazingDreams
Ja, het is toch heel duidelijk. Ik moet m binnen 400 - 500 euro hebben en het liefst z.s.m.
Ik heb dus net met mn moeder overlegd die dus niet snapt waarom ik 100,- extra nodig heb en daardoor nu boos op mij is. Ze geeft het wel, maar we hebben het niet breed en ik voel me nu ENORM schuldig dat ik dit van haar moet vragen.

• Iekozz
^ Dat ook dus. Nu iets hebben? De Sony kopen. Wachten? Doorsparen tot je de Dell kan kopen.

• AmazingDreams
Oke nieuwe update, hij mag 600,- kosten.

Wat is nu het advies?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Zeg eens, hoe oud ben jij?

[ Voor 28% gewijzigd door Omni op 16-11-2012 19:32 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Jullie kunnen ook gewoon normaal antwoord geven op deze jongen (of dame). Zijn (haar) budget is €600, respecteer dat dan ook. Niet iedereen heeft een goed/hoog inkomen.
Gozer, wat de fuck heeft dat ermee te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door cheesefrog op 17-11-2012 16:22 ]

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/29358984/autistischgedrag.jpg

Nog even een printscreen gemaakt voor je hoopte de uitspraak waar je spijt van had te verhullen met je edit.

Ik zal er op ingaan wanneer TS antwoord geeft op mijn vraag. Niet om iemand als jij te belonen met aandacht gezien je dat allesbehalve verdient, maar puur en alleen voor de TS om hem te helpen.

Aldus: AmazingDreams (of vriend ervan): hoe oud ben jij?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

De relevantie van de leeftijdsvraag ontgaat ondergetekende eveneens.

• cheesefrog
Omni schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:31:
[afbeelding]

Nog even een printscreen gemaakt voor je hoopte de uitspraak waar je spijt van had te verhullen met je edit.

Ik zal er op ingaan wanneer TS antwoord geeft op mijn vraag. Niet om iemand als jij te belonen met aandacht gezien je dat allesbehalve verdient, maar puur en alleen voor de TS om hem te helpen.

Ohnee, niet een printscreen. Mijn leven is voorbij. Neeeee. ;w

• AmazingDreams
A. Ik ben een meisje
B. mijn leeftijd doet er niet toe

• cheesefrog
Nou goed AmazingDreams, ik zou zelf voor dat geld idd opzoek gaan naar een hippe tweedehandse. Dan heb je gewoon véél meer waar voor je geld dan als je een nieuwe koopt.

Kijk eens op Tweakers V&A (Vraag en Aanbod) of op Marktplaats. Zelf zou ik V&A aanraden, gezien er nogal wat gesjoemelt wordt op Marktplaats (oa met licenties en ander vaag gedrag. iig niet aan te raden ;)) enzo.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je nieuwe budget 600 is dan zou ik dat echt oprekken naar 612 euro en de Dell 15r se kopen, dit ding is echt elke euro waard dan.

ps. misschien eenmalig wat lenen bij DUO, het is tenslotte voor je studie ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 17-11-2012 20:31 ]

• AmazingDreams
Ik heb nu deze gevonden:

pricewatch: Toshiba Satellite L855-122 (PSKACE-01N009DU)

pricewatch: Acer Aspire TimelineUltra M3-581TG-32364G52Mnkk

pricewatch: Asus A75DE-TY026V

Wat ik mij ook nog afvroeg is; als een laptop nog maar in 2 winkels te koop is, wat zegt dat dan precies?

@ Fable
Bedoel je deze? Deze valt namelijk tegen voor de prijs.
pricewatch: Dell Inspiron I15R-E111NL

[ Voor 15% gewijzigd door AmazingDreams op 17-11-2012 20:50 ]

• Ernemmer
  • Niet online
Ik bedoel deze.

http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&

Als je even alle kortingen toepast hebt je die voor 612 euro.

Kortingen zijn hier te vinden.
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 17-11-2012 23:49 ]

• AmazingDreams
@ Fable.
Ik kom maar tot 699,- met de kortingsbon. De rest (7% extra krting van shopkorting.nl, verloopt de 18e en dat is vandaag)

• Iekozz
699 met de bon op de site zelf, twee procent epp korting plus 7 procent shopkorting is nog eens 9% korting,. Dat maakt dus 699 * 0.91 = 636,91. Kan nog wel iets goedkoper dus ;)

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:36
Dan zou ik hier naar kijken. Valt mooi in je budget en voldoet aan al je eisen.
http://shop.asus.nl/shop/...--4GB-RAM--640GB-HDD.aspx

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De vraag in dit topic is niet zo moeilijk volgens mij.

Ten eerste TS, steek jezelf niet in de schulden of geef niet meer geld uit dan je betalen kan. Het is maar een laptop. Liever 50 euro onder je budget, dan 50 euro er boven.

Voor 500 euro heb je een prima laptop. Maar laat dan je eis ten aanzien van de videokaart varen. Ga voor een Intel i3 zodat je snelheid hebt. Rond de 500 euro heb je dan uiteraard integrated Intel grahics, maar voor wat spelletjes is dat geen enkel probleem. Je kunt alleen niet de nieuwste spellen draaien dat is alles. Een student met een beperkt budget moet volgens mij andere prioriteiten stellen, en serieus gebruik en budget op de 1e plaats zetten. En ook op laptops met eenvoudige graphics kun je prima gamen.

Een misverstand: Voor een laptop waar je lang plezier van hebt, moet je een hoog budget hebben. Onzin. Je moet kritisch kijken naar de garantievoorwaarden. Een product met 1 jaar garantie is voor mij een no-go, nog los van het feit dat je mag verwachten dat zo'n ding 2 jaar goed functioneert. Het verhaal over die HP in de openingspost verbaast mij. 2 jaar oud en dan zoveel reparaties? HP had dat kosteloos moeten doen.

Zelfs de duurste modellen van Apple en Lenovo hebben maar 1 of 2 jaar garantie. Garantie is niet evenredig aan prijs. Mijn EePC van 250 euro had zelfs 2 jaar garantie, en draait na 3 jaar nog steeds als een zonnetje ondanks dat de laptop het nodige heeft moeten doorstaan. Zelfs de accu is nog goed. Niet kapot te krijgen dat ding en hij kostte weinig. Prijs zegt helemaal niets over duurzaamheid en kwaliteit.

Ik heb ook een Thinkpad T43. Tweedehands gekocht toen de machine een half jaar oud was. Nieuw meer dan 1000 euro, en extra lange garantietermijn van 3 jaar. Toets laat los, blijkt het toetsenbord buiten de garantie te vallen. Accu doet inmiddels niets meer. En dat voor zo'n duur ding..

Prijs zegt helemaal niets over duurzaamheid en kwaliteit. Waar je beter naar kunt kijken is de combinatie van merk (zo lees je idd veel op Tweakers dat HPs stuk gaan) en garantievoorwaarden.

Tip: MyCom biedt gratis 3 jaar garantie op alle laptops die ze verkopen. Als je daar je laptop haalt, heb je dus 3 jaar plezier van. Deze bijvoorbeeld http://www.mycom.nl/Produ...SX447V2nd-i32310M/1364373

• AmazingDreams
Dank jullie wel vor het advies. Uiteindelijk ben ik gekomen op deze 3;
pricewatch: Asus A75DE-TY026V
pricewatch: Toshiba Satellite L855-122 (PSKACE-01N009DU)
pricewatch: Acer Aspire TimelineUltra M3-581TG-32364G52Mnkk

Ook vroeg ik mij nog af';
Als en latop nog maar op 2 plekke te krijgen is, wat zegt dat dan over de laptop?

• Ernemmer
  • Niet online
De asus is wel 17 inch, dus wel wat lomp om te vervoeren.
Ik zou van dit lijstje lekker die Acer kopen, dan heb je een leuke CPU met leuke GPU. Hier kan je wel een spelletje op spelen.

ps. als hij maar bij 2 shops verkocht wordt is het vaak een oud model.

• AmazingDreams
@ fable.
Thanks voor het uitzoeken.

Kan jij mij uitleggen hoe het zit met de processorsnelheid? Ik heb als ik die acer zou nemen een I3, maar wel op 1.6\Ghz geklokt....

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Omni schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:31:
[afbeelding]

Die vraag kun je net zo goed aan jezelf stellen, echt volwassen kom jij ook niet over... |:(

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Ernemmer
  • Niet online
Die 1.6 is eigenlijk 1.4, dus supersnel zal de laptop niet zijn. Maar voor dit budget een leuke keuze, de toshiba is een stuk sneller maar daar ben ik niet zo'n fan van en is niet leverbaar.

Je zou beter nog de laptop die eerder al genoemd werd kunnen nemen, lekker snel en met leuke grafische kaart.

Dan heb je leuke performance voor een leuke prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 18-11-2012 11:07 ]

• Vinand
AmazingDreams schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:28:
@ fable.
Thanks voor het uitzoeken.

Kan jij mij uitleggen hoe het zit met de processorsnelheid? Ik heb als ik die acer zou nemen een I3, maar wel op 1.6\Ghz geklokt....
Die Acer heeft een ULV energizuinige processor. Dat word meestal alleen gebruikt bij ultrabooks. Deze versie van een i3 is wel een stuk slapper dan een normale versie met een i3. Voor 599 vind ik dat wel behoorlijk onacceptabel.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Misschien is dit nog een optie is wel een HP. Voor 500 euro heb je dan een laptop die alle spellen van nu draait. Meningen over HP zijn verdeeld. Persoonlijk vind ik dit een goede laptop heb hem zelf aangeschaft.

http://www.dixons.nl/lapt...8-4500m.html#.UKqySK1gXmI

Grootste nadeel van deze laptop vind ik de fan deze maakt een zoemend geluid. O-)

• aron225
  • Laatst online: 03-05-2021
g6..... eerder de beroerde:
bouwkwaliteit.
gebruiktte matterialen.
touchpad (hopeloos ding)
koeling (geef je zelf al aan)

boven genoemde asus is mooi!

g6 is rommel... heb er zelf ook 1 (met sandy i5, en amd hd???)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:14

Quad

Doof

Iekozz schreef op zondag 18 november 2012 @ 00:50:
699 met de bon op de site zelf, twee procent epp korting plus 7 procent shopkorting is nog eens 9% korting,. Dat maakt dus 699 * 0.91 = 636,91. Kan nog wel iets goedkoper dus ;)
Niet verkeerd gaan rekenen hè :).
Als je onder de 700,- komt altijd ff een neophreen hoesje á 10,- meebestellen om erboven te komen, levert je 3% EPP meer op.

Shopkorting gaat via bedrag aan Dell exclusief BTW. De goedkoopste variant (incl. hoesje) kost dan €634,--

En @TS, je betaald aan Dell(.nl) dan wel €678,0 maar je krijgt via shopkorting.nl over een maand na ontvangst van bestelling (of eerste van maand erna) de cashback terug.

Verder, als je het geld niet kan missen, moet je gewoon zakken met je budget en besparen. Ik heb inmiddels geleerd dat dat veel beter is.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Vinand
Arjantje schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:40:
Misschien is dit nog een optie is wel een HP. Voor 500 euro heb je dan een laptop die alle spellen van nu draait. Meningen over HP zijn verdeeld. Persoonlijk vind ik dit een goede laptop heb hem zelf aangeschaft.

http://www.dixons.nl/lapt...8-4500m.html#.UKqySK1gXmI

Grootste nadeel van deze laptop vind ik de fan deze maakt een zoemend geluid. O-)
HP G series zou ik echt heel erg hard ontwijken... De levensduur van de gehele serie de afgelopen jaren is altijd heel erg beroerd geweest. En bij de nieuwe series is ook de behuizing heel erg slap gemaakt. Daarnaast nog altijd behoorlijk overpriced in verhouding tot bijvoorbeeld de Inspiron 15R SE...

• Quad

Quad

Doof

nggyu nglyd

• AmazingDreams
Nou wat jullie van die specs vinden en in verhouding met de prijs?
En eventueel ervaringen met acer, want hij stond wel hoog in de lijst van tweakers van laptops die binnen 2 jaar problemen kregen :)

• Quad

Quad

Doof

AmazingDreams schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:38:
Nou wat jullie van die specs vinden en in verhouding met de prijs?
En eventueel ervaringen met acer, want hij stond wel hoog in de lijst van tweakers van laptops die binnen 2 jaar problemen kregen :)
Oke dat is iets beter ;).

Maar nog kom ik dit tegen
Ja, het is toch heel duidelijk. Ik moet m binnen 400 - 500 euro hebben en het liefst z.s.m.
Ik heb dus net met mn moeder overlegd die dus niet snapt waarom ik 100,- extra nodig heb en daardoor nu boos op mij is. Ze geeft het wel, maar we hebben het niet breed en ik voel me nu ENORM schuldig dat ik dit van haar moet vragen.
Is het dan niet verstandig om een laptop van €600,- aan te schaffen? Kan je niet een maandje of twee doorsparen zodat je níet van je moeder hoeft te lenen?

Neem de stelling in, als je geen geld heb kan je het ook niet uitgeven. Dus je budget is feitelijk 500,-.

Ik ben van mening dat je gewoon even door moet sparen zodat je kan investeren voor een Dell Inspiron 15R SE

- i5 3210M
- 6GB DDR3
- 750GB HDD
- 2GB HD7730
- FullHD scherm (absoluut dé plus van notebooks)

Incl. 50€kortingsbon en EPP truuc betaal je €672,- aan Dell.
Krijg je shopkorting.nl er nog overheen á 7% over bedrag excl. BTW waardoor je op +- €633,- komt, maar voor die 4 tientjes meer als de Acer heb je wel een veel heel veel meer laptop :).

nggyu nglyd

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:51:

Is het dan niet verstandig om een laptop van €600,- aan te schaffen? Kan je niet een maandje of twee doorsparen zodat je níet van je moeder hoeft te lenen?
Ik heb TS een soortgelijke tip gegeven, maar ze heeft daar niet op gereageerd. Ze komt mij enigszins verwend over, met slecht oog voor prioriteit. Dat wordt nog wat later. Nofi, er zijn zat laptops binnen het budget beschikbaar, ik zie nog steeds het probleem niet.

• Quad

Quad

Doof

SvMp schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:08:
[...]

Ik heb TS een soortgelijke tip gegeven, maar ze heeft daar niet op gereageerd. Ze komt mij enigszins verwend over, met slecht oog voor prioriteit. Dat wordt nog wat later. Nofi, er zijn zat laptops binnen het budget beschikbaar, ik zie nog steeds het probleem niet.
Tsja ach, tijd leert het wel.

Vrouwenlaptopje: pricewatch: Sony Vaio SVE1511B1E

nggyu nglyd

• AmazingDreams
@ SvMP.
Ik vind het niet kunnen dat je mij verwend noemt en ik snap ook niet waarom. Daarbij ken je mij persoonlijk niet dus oordelen zou zowieso niet moeten.

Wat betreft de Dell 15R SE. Inderdaad mooi dingetje, maar als ik die bestel dan moet ik wachten tot 21 December. Die tijd heb ik niet zoals ik al eerder vermeldde in dit topic. .

• aron225
  • Laatst online: 03-05-2021
wat vind je van die sony die quad voorsteld?
met dat ding kan je zeker wel een spelletje sims op spelen..

oke, het heeft geen 1080p scherm.. maar ik denk dat dit (helemaal als je al aangeeft het niet breed te hebben) best een mooi alternatief is, en zeker te verkiezen boven die acer..

die intel B processor vind ik heel slecht nog niet.. amd 7650 kan zeker wel de sims 3 draaien

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

davevogel0 schreef op zondag 18 november 2012 @ 01:03:
Dan zou ik hier naar kijken. Valt mooi in je budget en voldoet aan al je eisen.
Snap niet dat hier niet meer op wordt ingegaan. I5 tweede generatie , een 540M was eigenlijk gewoon een 630m is waarmee je prima kan gamen en gewoon een 640gb HDD.

Dat alles voor slechts 429 euro , lijkt me echt een koopje.

• Quad

Quad

Doof

En volgens mij krijg je daar ook nog eens 10% korting als je je registreert.

nggyu nglyd

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

AmazingDreams schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:39:
@ SvMP.
Ik vind het niet kunnen dat je mij verwend noemt en ik snap ook niet waarom. Daarbij ken je mij persoonlijk niet dus oordelen zou zowieso niet moeten.
Hij zegt toch niet dat je het bent? Hij zegt alleen dat hij je zo vind overkomen en daarmee zegt hij dus niet dat je het bent. Los daarvan kan je je afvragen hoe netjes het is dat je iemand negeert die je probeert te helpen, doelend op een eerdere post die hij heeft gedaan.

Los van bovenstaande denk ik dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt door de GPU eis te laten vallen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1