Access Point of Range Extender?

Pagina: 1
Acties:

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58
In het midden van mijn woning staat een Sitecom WL-350 Wireless Media Router 300N.

Nu wil ik een desktop computer aansluiten op mijn netwerk. Een kabel leggen naar de router is geen optie. De desktop pc wil ik met een ethernetkabel aansluiten op een kastje. Dit kastje dient altijd draadloos verbonden te zijn met mijn router.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/3449jz7.jpg

Nu zullen jullie wel denken, waarom gebruik je geen usb dongle? Ik heb daar teveel problemen mee. De dongle zit aan de achterkant van mijn pc, een grote lian-li aluminium kast en ook nog eens in een hoek. Het bereik is slecht. Als de desktop aangesloten is met een kabel kan ik het kastje makkelijker verplaatsen.

Wat ik wil is dat mijn desktop via een kabel is aangesloten op een kastje, dit kastje staat draadloos in verbinding met mijn router. De draadloze mogelijkheden van dat kastje zal ik niet gebruiken, alleen één desktop met kabel.

Ik twijfel tussen een van de producten op deze pagina. Wat is in mijn situatie de beste en makkelijkste keuze?

Verwijderd

Je moet een client hebben. De meeste routers of AP's die DD-WRT of Tomato software kunnen draaien, hebben dat aan boord.

En is het ECHT ECHT..... ECHT!!! niet mogelijk om een kabel te trekken? Het geeft zoveel performance, betrwoubaarheid, snelheid etc... met name voor een "krachtpatser" als een vaste PC.

Echt, trek een kabel.

Leg desnoods mooie dunne plakplinten en daar de kabel erin. Afhankelijk van de afstand kan het nog goedkoper zijn of even duur als een WiFi oplossing (met alle voordelen van dien).

• Resinman
Bedankt voor jouw reactie. Helaas, een kabel trekken is niet mogelijk. Mijn "krachtpatser" pc staat in een andere kamer en deze is wel bedraad :). Deze pc is voor surf, youtube, mail en office werk.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:03
Access point, ben er zelf namelijk ook aan het kijken, zie: Desktop via draadloos netwerk -> PCI-e kaart of Access Point .

Maar wat ik zelf nu heb kunnen concluderen is dat een Range extender alleen het signaal doorzet, dit is niet altijd via kabel. Een access point bied meerdere configuratie mogelijkheden, tevens kan een access point ook als Extender dienen.

Bijvoorbeeld de access point die ik heb bekeken als optie (http://www.edimax.com/en/..._id=326&pl1_id=1&pl2_id=2) , heeft de volgende configureer mogelijk heden volgens de handleiding van het apparaat:
6 operating modes available:

AP
Range extender/access point mode, allows wireless clients to connect to range
extender/access point and exchange data with the devices connected to the wired network. Station Infrastructure Enable the Ethernet device such us TV and Gameplayer connected to the range extender/access point to a wireless client.

AP Bridge-Point to Point
Establish wireless connection with another wireless range extender/access point using the same mode, and link the wired network which these two wireless range extender/access points connected to together. Only one range extender/access point can be connected in this mode.

AP Bridge-Point to Multi-Point
Establish wireless connection with other wireless range extender/access points using the same 23 mode, and link the wired network which these wireless range extender/access points connected to together. Up to 4 range extender/access points can be connected in this mode.

AP Bridge-WDS
This mode is similar to ‘AP Bridge to Multi-Point’, but range extender/access point is not work in bridge-dedicated mode, and will be able to accept wireless clients while the range extender/access point is working as a wireless bridge.

Universal Repeater
This product can act as a wireless range extender that will help you to extend the networking wirelessly. The range extender/access point can act as Station and AP at the same time. It can use Station function to connect to a Root AP and use AP function to service all wireless clients within its coverage.

Bron
Terwijl de wifi extender alleen het wifi singaal doorzend, en niet via kabel doorstuurt. (http://www.edimax.com/en/...id=404&pl1_id=1&pl2_id=99)

Uit eindelijk ben je dan beter af met een access point, deze kan namelijk beide. :)

Verwijderd

waarom bouw je geen PCI kaart in met een losse antenne?
Dan sluit je die antenne aan op de pci kaart en kun je hem vrij verplaatsen.

Anders moet je een accespoint hebben en deze in bridge modus zetten :)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je moet een AP hebben wat in client/repeater mode kan draaien. Ik weet dat de bekende tp link wr104nd dit kan met ddwrt firmware (misschien ook met standaard firmware?) maar heb geen idee welke van de sitecoms die jij noemt het ondersteund.

Ik heb dezelfde setup thuis met een Airport Express in client mode en dat werkt perfect :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Resinman
Bij deze Range Extender zie ik 5 LAN porten:

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/image/productimage/10263/wlx-2001-product.jpg

Via de geïntegreerde switch met vijf poorten kun je ook meerdere apparaten met een kabel op de Range Extender aansluiten. De switch heeft vijf Fast Ethernetpoorten die bekabelde overdrachtsnelheden tot 100 Mbps bieden.

Daar kan ik dan toch zonder problemen een desktop op aansluiten met kabel?

Mijn router is toch ook een access point? Waarom zou ik dan een tweede access point erbij nemen?

Edit 1:

Het lijkt erop dat je een access point met een kabel moet verbinden naar de router/modem. Als dat zo is heb ik er in mijn situatie niks aan.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:32:
waarom bouw je geen PCI kaart in met een losse antenne?
Zoiets dus? Is een pci kaart betrouwbaarder en krachtiger dan een usb dongle? Uitleg gevonden.

Edit 2:
MuVo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:29:
Terwijl de wifi extender alleen het wifi singaal doorzend, en niet via kabel doorstuurt. (http://www.edimax.com/en/...id=404&pl1_id=1&pl2_id=99)
Ik heb nog even de handleiding doorgelezen van deze extender en daarin staat het volgende:

There are two ways to connect to the Wi‐Fi extender.

The first is a wired connection, using an Ethernet cable (1). The second is to connect wirelessly (2).

1. To connect your computer to the extender with an Ethernet cable, plug one end of the cable into the Wi‐Fi extender’s Ethernet port. Plug the other end of the cable into your computer’s Ethernet port. Please proceed to step 4 when done.

2. To connect your computer to the extender through a wireless connection, search for the available Wi‐Fi networks in the area and......

Blijkbaar kun je dus ook op de extender 1 computer aansluiten met een ethernet kabel.

[ Voor 62% gewijzigd door Resinman op 16-11-2012 21:05 ]

• Resinman
Volgens mij heb ik toch echt een Range Extender nodig. De Range Extender en Access Point zien er hetzelfde uit, beide hebben een netwerk port.

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/image/productimage/10281/wlx-2002-product.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/image/productimage/10299/wlx-2003-product.jpg

De functionaliteit van deze port is echter anders:

Wi-Fi Wall Mount Access Point N300 WLX-2002
Network Port: You can use this port to connect to a wired modem or router to add wireless functionality.

Wi-Fi Wall Mount Range Extender N300 WLX-2003
Network Port: You can use this port to connect a wired device so it benefits from the repeated signal.

Zie ook de plaatsing van beide devices:

Access Point:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zrhzlz.jpg

Range Extender:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/24cgq6g.jpg

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:56

lier

MikroTik nerd

Het is hierboven al een paar keer gezegd...je bent op zoek naar een client bridge. Helaas zag ik deze niet op de Sitecom site staan, is een ander merk een optie voor je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Resinman
Vandaag de Range Extender gekocht. In het stopcontact gestopt. In de software van de extender aangeven welk wifi signaal hij moet kiezen. Vervolgens kabel van de extender naar de pc en het werkt als een trein. Veel beter en stabieler dan mijn usb dongle :)

Bedankt voor alle tips!

Edit: en ook geen drivers meer nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Resinman op 17-11-2012 16:15 ]

Verwijderd

Het KAN wel. Maar verwacht niet dat het 100 Mbps of whatever op de doos staat. Voor echte snelheden (waaronder 1 Gbps) moet je een CAT 5e kabel trekken en een Gb switch kopen (rond de 40 euro)...

• Resinman
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:21:
Het KAN wel. Maar verwacht niet dat het 100 Mbps of whatever op de doos staat. Voor echte snelheden (waaronder 1 Gbps) moet je een CAT 5e kabel trekken en een Gb switch kopen (rond de 40 euro)...
Resinman schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:33:
Deze pc is voor surf, youtube, mail en office werk.
Ik was niet op zoek naar 100Mbps en wist ook dat ik dat niet zou halen. De snelheid die ik nu haal is meer dan genoeg voor deze taken :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12 15:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je hebt teveel problemen met een USB dongle, maar heb je al gedacht aan een PCI(-e) insteekkaart met eventueel een verlengkabel en goede antenne? Dat is namelijk 10x beter dan een USB dongle maar geen gedoe met range extenders, andere APs en is ook nog eens goedkoop.

je hebt al een goedwerkende andere oplossing :D

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 21-11-2012 09:31 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IMHO worden PCI-kaarten overrated. USB-verlengkabel icm dongle werkt vaak even goed. Kosten EUR 1 ofzo voor 1m verlengkabel.

Het gaat dan om twee dingen:
1) niet meer de antenne tussen kabels direct achter PC hebben
2) orientatie van antenne kunnen wijzigen door hele dongle te draaien

Kan tot factor tien in snelheid schelen.

Overigens is WiFi-bridge zoals TS gedaan heeft vaak een prima oplossing. Punt om te onthouden "Range extender" is een marketingterm, de apparaten die zo verkocht worden zijn meestal in staat zowel AP (bedraad naar WiFi), repeater (WiFi naar WiFi) als bridge (WiFi naar bedraad) te doen. "Range extender of AP" is dan ook een onzinnige vraag aangezien de range extender (ook) een AP is.

Oslik blyat! Oslik!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-12 19:16
Ik heb laatst een Wireless accespoint (type: http://update.nl/NL/a?action=detail&artcode=TL-WA801ND) gekocht om het Wi-Fi-signaal naar mijn kamer te versterken, ik gebruik deze dus alsWi-Fi extender. Echter doet er zich het volgende probleem voor:

Wanneer ik van het wireless accespoint richting de woonkamer loop nemen mijn Galaxy Nexus en mijn Nexus 7 het draadloze signaal van de router niet automatisch over (en vice versa). Ik moet dit dan handmatig doen door een aantal keer te verbinden met het betreffende netwerk..

Weet iemand hier een oplossing voor?
Pagina: 1