Laptop scherm ombouwen naar scherm met a/v connectors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb het idee om mijn oude laptop scherm om te bouwen naar een scherm waarmee ik een camera kan aansluiten via a/v connectors. Ik heb hier eigenlijk weinig verstand van, dus ik vroeg me af is het wel mogelijk? Heb ik hier een videokaart voor nodig? Zijn er nog andere componenten nodig voor dit project?

Dit filmpje laat zien wat het idee is.

Het gaat om een Asus G1s notebook waarvan de videokaart defect is.

Alvast bedankt.

(Sorry als het bericht in de foute rubriek is geplaatst).

[ Voor 16% gewijzigd door flash1 op 16-11-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik geef je 1% kans, in 99% van de laptops zit de complete hardware waarmee beeld wordt opgebouwd op het moederbord en is het scherm echt niets anders dan het scherm zonder allerlei hardware om signalen om te vormen.
Er zijn schermen die je met één of andere converter redelijk gemakkelijk aan kunt sturen, maar daar moet je echt zelf even naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Bartjezz schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:10:
Ik geef je 1% kans, in 99% van de laptops zit de complete hardware waarmee beeld wordt opgebouwd op het moederbord en is het scherm echt niets anders dan het scherm zonder allerlei hardware om signalen om te vormen.
Er zijn schermen die je met één of andere converter redelijk gemakkelijk aan kunt sturen, maar daar moet je echt zelf even naar zoeken.
Ok, bedankt voor de reactie. Ik heb het een en ander opgezocht en kon helaas geen converter vinden voor de Asus G1.