Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gmail en Docs printen met Android device naar Wi-Fi printer

Pagina: 1
Acties:

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-11 12:18
Ik weet niet precies of dit de juiste plek is, maar dat laat ik even aan de moderaters.

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een EPSON XP 205 serie 207 Wi-Fi printer. Nadat ik de printer compleet heb geïnstalleerd heb ik de printer getest met mijn PC, Iphone 5, Ipad 3, Samsung Galaxy S3 en Asus Transformer Infinity. Nu werkt het allemaal prima, behalve dat ik vanuit de Android apparaten niet vanuit mail en niet vanuit Google Docs kan printen. Ik gebruik de standaard mail en Google drive app van android.
NB: Bij de Iphone en Ipad staat er in het mail programma naast de knop “beantwoorden” een klap menu waar de mogelijkheid tot afdrukken staat weergegeven. Dit werkt prima.

Ik heb mij op internet verdiept in dit fenomeen en als je via internet naar gmail gaat, staat dit klap menu met afdrukken er wel bij. Maar ten eerste wil ik niet via internet mijn mail en Google Docs bekijken, ten tweede kom ik dan in een vaag menu uit waarin ik de mogelijkheid heb om te “Cloud printen” in Google Docs of op het Android apparaat. Dit is niet wat ik wil. Ik wil zowel vanuit mijn mail app, als de Google Drive app kunnen printen op de door mij geselecteerde printer, namelijk de Wi-Fi printer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit op te lossen en zo ja, hoe doe ik dit dan?

• Escape2Dawn
Niemand een idee?

• Escape2Dawn
:'( Niemand? Immers, het zou toch makkelijker moeten kunnen? :-(

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je printer hang je eigenlijk in de "cloud" als je Google gebruikt, je kunt namelijk vanuit overal ter wereld (en zelfs de maan als interplanetair internet zou werken) een printopdracht versturen. Je pc moet wel aan staan. Er gebeurt eigenlijk niets anders, dan dat je de printopdracht via internet naar je pc stuurt en die print het vervolgens als een normale printopdracht.

Heb je op je pc wel Google chrome draaien met de desbetreffende applicatie?

• Escape2Dawn
Bartjezz schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:47:
Je printer hang je eigenlijk in de "cloud" als je Google gebruikt, je kunt namelijk vanuit overal ter wereld (en zelfs de maan als interplanetair internet zou werken) een printopdracht versturen. Je pc moet wel aan staan. Er gebeurt eigenlijk niets anders, dan dat je de printopdracht via internet naar je pc stuurt en die print het vervolgens als een normale printopdracht.

Heb je op je pc wel Google chrome draaien met de desbetreffende applicatie?
Ja heb inderdaad Chrome op mijn laptop staan. Maar is het ook mogelijk direct te printen zonder deze aan te hebben staan?

Vanaf de Ipad/Iphone kan ik wel direct vauit gmail printen namelijk :?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ja, je laptop koet dan altijd aanstaan, die is namelijk de link tussen internet en de printer.
Je kunt wel vanaf android printen, Maar Dan moet je de app bij je fabrikant zoeken. Ik weet dat hp en Samsung apps hebben om draadloos te kunnen printen. Printen vanaf android kan niet anders.

• Escape2Dawn
Hmm... ik blijf dit nog erg omslachtig vinden. Zonde, gemiste kans van Google wat mij betreft. :-(
Pagina: 1