• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Dag iedereen,

Ik heb momenteel een VBA procedure die ongeveer 12 uur tijd in beslag neemt.

Wat zou het resultaat zijn mocht ik mijn geheugen uitbreiden (momenteel 4gb DDR2) naar bijvoorbeeld 8GB of 16GB.
Zou dit een groot effect hebben op hoe snel mijn VBA procedure gaat? En wat ongeveer, dubbel zo vlug, een uur verschil....?

Alvast bedankt!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 12:37

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het hangt helemaal van je procedure af. Is het een procedure die veel geheugen in beslag neemt, of een procedure die juist veel van de CPU vraagt. En als het veel van je geheugen vraagt, kan het dan uberhaupt wel met extra geheugen overweg. Bovendien hangt het er ook nog van af of je wel een 64-bit Windows hebt en dus het extra geheugen kan aanspreken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vergeet ook niet dat Excel slechts gebruik kan maken van meer geheugen indien je ook nog eens de 64-bit Office gebruikt.

Ik zou zeggen: hou eens in de gaten hoe het geheugengebruik en het CPU-gebruik evolueert tijdens je berekening. Het kan ook zijn dat je CPU gebruik relatief laag is, omdat je code niet gebruik kan maken van alle cores, maar dat de bottleneck toch de (singlecore) snelheid van de CPU is.