(Windows 7) Datum + tijd synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvdlooy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 08:08
Ik heb een laptop waarvan de accu dood is, iedere keer als ik de stroom eraf haal springen de tijd en datum terug naar ergens in 2004. Ik heb geprobeerd om de tijd te synchroniseren met de Windows Time-service, maar dit kan alleen als de datum ook goed staat.

Weet iemand of er een programma is die de datum en tijd automatisch kan synchroniseren als ik de laptop opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je de accu uit een laptop verwijdert, moeten de datum&tijd ook gewoon bewaard blijven. Daarvoor is ergens (zichtbaar of niet) een knoopcel-batterijtje voor aanwezig die op deze manier natuurlijk snel leegraakt (en dus ook leeg is).

Je kunt in windows in de date&time settings gewoon synchronisatie instellen, maar kijk liever eerst naar het oplossen van de oorzaak.

http://mintywhite.com/win...ith-internet-time-how-to/
(eerste hit op duckduckgo trouwens ;))

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvdlooy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 08:08
Thnx!, ik had al geprobeerd om op de windows manier de tijd en datum te synchroniseren maar hij gaf een foutmelding omdat de datum niet klopte. Toen ik de datum handmatig ingesteld had deed hij het wel weer.

Ik ga eens kijken naar de batterij.

Het was misschien wel handig geweest als iemand toevallig een programma wist die dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet de de batterij op het moederbord vervangen? Normaal hoort de tijd behouden te blijven zonder accu, dan neemt die batterij het over.

Shit, zie dat Thanatos al met dat argument kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 23:13
google op: atom time synchronizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^
Die dingen werken alleen netjes als de clock skew niet al te buitensporig groot is, met een beetje tweaken in de parameters van w32time kan je nog wel een volledige dag afwijking opvangen..

Maar met een dode BIOS batterij en een 8 jaar afwijking werkt dat ook niet meer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1