Hey,
Ik ben van plan om mijn desktop de deur uit te doen en er een nieuwe voor in elkaar te zetten. Mijn tweede desktop sinds het slave-tijdperk. Ik merk dat mijn systeem wat trager wordt en wil graag upgraden naar een geheel nieuw systeem. Enkele onderdelen blijven upgraden laat ook te wensen over. Wil er natuurlijk een SSD inbouwen voor OS en voor enkele programma's. Ik houd mijn HDD's voor opslag en overige programma's. DVD-speler heb ik waarschijnlijk niet nodig, mocht ik die toch een keer nodig hebben bouw ik mijn oude er wel in. Ik heb (naar mijn inzicht) nog een fatsoenlijke voeding en videokaart, deze hoeven dus ook niet vervangen te worden. Ik ben overigens ook niet van plan om te gaan overclocken. Qua hardware heb ik het laatste jaar echt onder een steen gezeten, ik heb ook geen enkel idee wat voor processor ik nodig zou hebben. Maar €200,- te gaan betalen voor een Intel vind ik overdreven. Maar als ik nu kijk naar de AMD kan ik mij zelf niet duidelijk maken waarom ik een Black Edition zou willen boven een Boxed of andersom.
Ik ben van plan om mijn desktop de deur uit te doen en er een nieuwe voor in elkaar te zetten. Mijn tweede desktop sinds het slave-tijdperk. Ik merk dat mijn systeem wat trager wordt en wil graag upgraden naar een geheel nieuw systeem. Enkele onderdelen blijven upgraden laat ook te wensen over. Wil er natuurlijk een SSD inbouwen voor OS en voor enkele programma's. Ik houd mijn HDD's voor opslag en overige programma's. DVD-speler heb ik waarschijnlijk niet nodig, mocht ik die toch een keer nodig hebben bouw ik mijn oude er wel in. Ik heb (naar mijn inzicht) nog een fatsoenlijke voeding en videokaart, deze hoeven dus ook niet vervangen te worden. Ik ben overigens ook niet van plan om te gaan overclocken. Qua hardware heb ik het laatste jaar echt onder een steen gezeten, ik heb ook geen enkel idee wat voor processor ik nodig zou hebben. Maar €200,- te gaan betalen voor een Intel vind ik overdreven. Maar als ik nu kijk naar de AMD kan ik mij zelf niet duidelijk maken waarom ik een Black Edition zou willen boven een Boxed of andersom.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Dual(triple) boot van Windows 7 en twee linux distro's: Ubuntu en een andere wat ik op dat moment probeer).
Eclipse(Java), enkele andere developer programma's(voornamelijk Java en Android). Huis tuin en keuken surfen etc. Gamen doe ik bijna niet meer, mijn systeem nu kan nog prima nieuwe games draaien op medium settings zonder dat ik echt lag ondervind(met mijn processor vind ik het nog een wonder). - Wat mag het systeem gaan kosten?
Met wat ik mee ga nemen denk ik dat ik met €400,- toch een behoorlijk systeem op kan bouwen. - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
# Product Prijs Subtotaal 1 Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE € 0,- € 0,- 1 Western Digital Black WD1001FALS, 1TB € 0,- € 0,- 1 Western Digital Blue WD6400AAKS, 640GB € 0,- € 0,- 1 Cooler Master Real Power M520 € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 0,- - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, moederbord, processor, geheugen, ssd(voor OS), eventueel koeling. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Eis: 3 interne bays(1x SSD, 2x HDD). Wens: Kast met enkele USB poorten aan de voorkant.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 83,40 | € 83,40 |
1 | Gigabyte GA-970A-D3 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Cooler Master Silencio 550 | € 67,90 | € 67,90 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,74 | € 35,74 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 86,99 | € 86,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,93 |
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente