Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

overstappen van UPC naar Tele2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ben aan het kijken om over te stappen naar een andere provider. Zit nu ruim 3 jaar bij UPC en mijn huidige contract loopt begin volgende maand af.
Betaal vanaf volgende maand 55 euro p/m (heb nu nog een tientje korting op mijn huidige contract), en krijg daarvoor internet 50/2,5, standaard bellen en 110 zenders in normale digitale kwaliteit. Dit was een standaard pakket met een extra zenderpakket voor digitale tv.

Bellen is gewoon standaard met de normale kosten, 5ct voor binnenland, 16ct voor mobiel en 10ct per gesprek naar andere UPC-abbonees. Bel niet echt heel veel maar wil wel een vaste lijn. Modem van UPC draait goed (op wat kleine storingen na), de telefoonlijn wat over het modem gaat geeft dus geen problemen.

Internet is keurig. Altijd de bloofde snelheid van 50/2,5. Haal het ook altijd, heb er een desktop aan, maar ook een wifiprinter en een PS3. Werken allemaal keurig, lijn is ook nooit "laggy", heb een standaard ping van tussen de 10ms en 30ms. Moet wel melden dat het modem toch wel eens zomaar wegvalt en in een reset/reboot fase terecht komt. Meestal duurt dit +- 10 minuten, maar meer dan dat valt er niet te klagen. Merk dit wel ruim 4 keer per jaar op, maar omdat ik er ook vaak niet ben kan dit wel vaker voorgekomen zijn.

http://www.speedtest.net/result/2308262137.png
http://www.speedtest.net/result/2308264581.png
http://www.speedtest.net/result/2308269402.png

Digitale TV is ook keurig, heb het royaal pakket wat betekend dat je dus +- 110 zenders heb en heel wat radiozenders. Op veel zenders heb je ook On Demand, waarmee je dus kunt terugkijken. Beeldkwaliteit is keurig, niet op aan te merken.

Nu heb ik gezien dat het Tele2 basispakket hier heel veel op lijkt.

Waarom zou ik nu kiezen voor Tele2? Heb een goed werkend UPC-pakket maar Tele2 is goedkoper. Tevens heeft UPC een nieuw product gelanceerd (horizon) en daar moet vroeg of laat iedereen aan. Veel klachten... Het is een alles-in-een product, dus als het uitvalt ben je alles kwijt. Je kan nu nog een los modem behouden voor je internet en telefoon maar voor hoelang nog. Heb nu gelukkig nog de oude situatie, een los modem voor telefoon en internet en een mediabox.

Heb verder geen ervaringen met ADSL, heb altijd op de kabel gezeten hier. Weet verder weinig van de eventueel lopende issues bij deze groep providers in relatie tot de techniek waarvan ze gebruik maken. Zit +- 1Km van de centrale, niet veel dus.

Groetjes!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Als jij al 1 Km bij de VDSL centrale vandaag zit zal jij nooit over DSL 50/2 tot 2.5 Mb halen. dus voor de snelheid zou ik het niet doen. De telefonie en digitale TV is bij elke provider wel een beetje hetzelfde alleen volgens mij stuurt UPC het signaal in 720 of 1080 over de lijn en tele2 niet en word het HD signaal bij tele2 door de tuner omgezet naar 720 of 1080.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dat probleem met dat modem word veroorzaakt de de adapter die defect aan het gaan is, ikzelf heb er destijds een nieuwe 1.5A / 15Volt adapter tussen gezet en nu is het UPC modem stabiel. Is ook een bekend probleem volgens de Chelloo forums.

Eitherway 1KM afstand zal het zeer moeilijk worden om de volle snelheid te halen tenzij je echt hagelnieuw koper hebt, dus verwacht ( van welke vdsl provider ) altijd wat los als je niet dichter bij de centrale zit.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:49:

Zit +- 1Km van de centrale, niet veel dus.

Groetjes!
Dat zal de verbinding naar de centrale zijn. VDSL komt over het algemeen uit een wijkkast.
Je kan kijken op de site van Telfort en daar de check doen op je postcode. De daar getoonde snelheid als VDSL beschikbaar is zal heel dicht bij de werkelijkheid zitten. Overigens beveel ik je een overstap naar Telfort alles in 1 niet aan, aangezien met name het het IPTV gedeelte op dit moment nog niet stabiel is.
Voor Tele2 durf ik geen uitspraken te doen, maar zoek de diverse fora even af hoe de kwaliteit is.

Algemene ervaring bij mij is dat bellen (Voip) en IPTV toch wel wat tijd nodig hebben voor het een stabiel product is. Voip is nu pak 'm beet 5 jaar beschikbaar en is nu een volwaardig product geworden, we kennen allemaal de klachten van een aantal jaren terug van de KPN en UPC/Ziggo, hoeveel problemen er waren met Voip. Nu is dat stukken minder. IPTV draait nu wel, echter zie je nog veel problemen bij de ISP's die niet standaard uit de kabelbedrijvenhoek komen.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Ik kan Tele2 helaas niet aanraden vanwege sterk teruglopende snelheid in de avonduren.
Ook zijn tijdens diezelfde avonduren tv en telefoon onstabiel...
Dacht ook leuk over te stappen maar kwam er bij kennissen al snel achter dat het té mooi was...

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar hier zit je toch veel beter op de kabel.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:49:

Betaal vanaf volgende maand 55 euro p/m (heb nu nog een tientje korting op mijn huidige contract), en krijg daarvoor internet 50/2,5, standaard bellen en 110 zenders in normale digitale kwaliteit. Dit was een standaard pakket met een extra zenderpakket voor digitale tv.
Als je echt perse wilt besparen zou je de overstap naar Tele2 kunnen porberen en het een jaar aankijken maar ik ben bang dat je snel terug komt vanwege:

- afstand wijkkast zorgt ervoor dat je internet langzamer is (mogelijk zelfs bij jou in de straat geen optie voor ADSL2)
- als je tv kijkt op 1 of meer decoders dan gaat dat ten koste van je internet snelheid
- de 10 populaire SD zenders zijn 4Mbps i.t.t. 8Mbps bij UPC digital
- Tele2 geeft Ned 1,2,3 HD in 8Mbps door. UPC geeft met nieuwe zender pakket 10HD zenders 12-13Mbps door in het nieuwe Standaard pakket (weliswaar 50+ SD zenders i.t.t. het voormalige 70+ bij Starter).
- er worden veel minder radio/tv zenders (zeker buitenlandse zenders) bij Tele2 in standaard en extra pakket doorgegeven
- je hebt niet langer analoge radio/tv bij Tele2, je moet een extra decoder huren per tv (a 4 euro) want standaard wordt er maar 1 decoder meegeleverd

Je bent zeker niet verplicht om naar Horizon over te stappen in de nabije toekomst. Ik heb ook nog de oude opstelling en met mij vele anderen. Alleen als je een nieuwe abonnement met DVR wilt moet je Horizon nemen. Je kunt ook nog je oude opstelling behouden en mogelijk een 'gewone' Pace HD mediabox ruilen (als je die nog niet had) als je een Alles-in-1 abo neemt voor 47,50 euro (30MB internet) of 49,95 euro (60MB internet) en 50+ SD waarvan 10 in HD.

Bij Tele2 betaal je 42,50 euro voor een 3-1 pakket.

Als je echt budget 3-1 wilt kun je beter naar Telfort voor 34,50 euro kijken overigens met een uitgebreider radio/tv pakket en voor 38,50 euro heb je daar zelfs 2 digitale tv decoders erbij maar vrij veel dezelfde beperkingen als eerder genoemd bij Tele2 want Telfort heeft ook IPTV.

Overigens geen glasvezel mogelijk op je adres mogelijk? Als je weg wilt kan je dat ook nog overwegen maar ik vrees dat je hetzelfde of misschien wel meer gaat betalen. Providers als Tweak, Vodafone, Lijbrandt, XMS leveren ook DVB-C via glasvezel en meer HD zenders in basis pakket echter deze providers zijn ook niet zonder problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door funrider op 16-11-2012 15:48 ]

Pagina: 1