Jullie mening/advies!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04
Een vriend van me wil een nieuw systeem kopen , nou heeft hij dit bij norrod samengesteld, ziet er volgens mij errug goed uit!!!, wat vinden jullie er van, wat adviseren julie om (nog) meer te kopen.
Kan het goedkoper??
Laat je mening horen!
Alvast bedankt, Animal_X

Aantal
Onderdeel
Merk / Type
Prijs per stuk
Totaal

1
Kast
Behuizing ATX Midi STD
fl 95,00
fl 95,00

1
Moederbord
ASUS K7 AMDK7 PRO Athlon Slot A
fl 450,00
fl 450,00

1
Processor
AMD K7 Athlon 750 MHz
fl 805,00
fl 805,00

2
Geheugen Modules
128 Mb SDRam PC 133
fl 305,00
fl 610,00

1
Videokaart
ASUS V7700 Geforce II GTS PURE
fl 895,00
fl 895,00

1
Geluidskaart
Creative SB Live Player 1024
fl 140,00
fl 140,00

1
Luidsprekers
Labtc LCS 2414 Subwoofer + Speakers
fl 140,00
fl 140,00

1
Monitor
Standaart 17" monitor
fl 495,00
fl 495,00

1
Muis
Logitech Pilot+ OEM PS-2
fl 35,00
fl 35,00

1
Keyboard
BTC Standaart Keyboard PS-2
fl 25,00
fl 25,00

2
Netwerkkaarten
UNEX 100Mbit PCI Netwerkkaart
fl 45,00
fl 90,00

1
Netwerk kabel
UTP kabel 10 meter
fl 20,00
fl 20,00

Totaal
fl 3.800,00

Euro
1724,36

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Animal_X
  • Laatst online: 01:04
O ja, zelf ben ik (nog) niet erg bekend met het Athlon gebeuren (k'heb nog een C366@616 lopen), k'lees veel over GFD's en zo maar wat zijn dit en hoe duur zijn ze??

P.S. sorry voor de dubbele post.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Ik zou toch stevig overwegen om een betere monitor te kopen. Snelheid is belangrijk maar als je constant op een baggermonitor zit te turen is dat toch niet echt lekker. Zoals ze hier altijd zeggen: bezuinig niet op je monitor want die gaat het langste mee!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 10:46

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Om bovenaan te beginnen, andere kast, heb zelf zo'n standaard bagger ding voor m'n firewall en ben blij dat ik dat schefe ding niet om m'n buro hef staan, wat een wrak en gammel ding is dat, zowat de helft van de schroeven draaien na een keer vastdraaien al door, echt een ramp.
en dan die monitor, koop echt iets beters, sony of iiyama, hebben die gasten toch, weethet zo niet zeker meer, maar die standaards lopen aardig scheef en was niet goed te trekken, misschien wel een model ofzo, maar ik neem aan dat andere modellen ook zo hun mankementen hebben, en je verneukt je ogen met die low budge dingen, dus koop aub iets goeds, geniet zelf zeer van m'n iiyame pro 450, is wel es waar 19", maar wat een beeld...

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik zou in ieder geval voor een MB op basis van de VIA KX133 gaan, in het lijstje staat nu een MB op basis van de AMD 750? Van Asus moet je de K7V gebruiken. Ook zeer goed getest is de Abit KA7. Heb je 6x PCI en ook nog eens 1x ISA (K7V heeft geen ISA)

PS HD? CD/DVD?

• Hoyden
  • Laatst online: 06-09 15:27
Wat heb je aan een standaard monitor met een GF 2 gts??
Ga voor een goede 17" die 1600x1200 haalt.
Montor is belangrijker dan je denkt..

Verwijderd

Ja koop gewoon ook een goede monitor, een een goede kast. Het zijn onderdelen waar je niet op moet bezuinigen.

Verwijderd

Ik weet het niet zeker hoor, maar een athlon en een geforce samen was toch vragen om voedingsproblemen, kon je toch beter een voeding van 300 W nemen? Sowieso is een duurdere kast beter, meer voedingsvermogen, beter afgewerkt, zodat je je polsen niet doorsnijdt bij het vervangen van een onderdeel. Monitor hoeft niet duur te zijn, maar de goedkoopsten zijn meestal bagger. Bekijk ze eens goed in de pc-zaak. 1280*1024@75 Hz is m.i. minimaal vereiste voor 17-inch monitor. Als ie daarbij goed scherp beeld geeft, ook in de hoeken, dan is het dacht ik wel een aardige monitor.

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

yupz..andere monitor en andere kast. Ik heb nu ook zo'n kast...processor zit ongeveer tegen de voeding aan....erg slecht voor de koeling enzo. En inderdaad..schroefjes draaien erg gemakkelijk door.
De voeding is ook niet genoeg hoor...moet zeker 300 watt hebben.

en je pc afmaken met een iets mooier muisje en toetsenbord doet ook wonderen..kost niet veel maardan heb je wel wat (scheel ergenis)
verder wel redelijk leuk :)

Verwijderd

Koop een degelijke monitor een ilyama monitor heb ik ook en kijk er nog steeds met plezier naar. Verder zou ik ook een beetje leuke muisje kopen scheelt een hoop frags met gamen
En natuurlijk is een goede kast met een goede voeding natuurlijk ook vrij makkelijk.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Nah, Animal zou nu inmiddels wel begrepen hebben, dat hij een betere monitor moet hebben. Maar zover ik weet zuipt de Geforce 2 redelijk wat minder dan de Geforce, dus de noodzaak van een 300 W. voeding is niet zo hoog, maar wel aan te raden. ;)

Verwijderd

JA FORCE,

"op een monitor moet je niet bezuinigen" ben ik het niet helemaal mee eens. Ik bedoel als je je PC bijna alleen maar gebruikt voor spellen, zie je echt niet het verschil tussen een monitor van 1000,- of 400,- (natuurlijk wel beide 17"). ik bedoel bij bewegende beelden zie ik niet het verschil tussen een dure en goedkope monitor. ga je daarnaast ook veel naar een stilstaand beeld kijken, dan zou ik wel een betere monitor nemen. en inderdaad een bigtower, werkt ook een stuk prettiger.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Kast > Neem een 300W BigTower (bijv. Aopen HQ-08)
Mobo > Abit KA7 (KX133 chipset)
Monitor > CTX VL710 (17")

Motivatie:

Kast > Athlon + GeForce2 heeft zeker 300W nodig, anders trekt 'ie het niet...
Mobo > Abit KA7 als beste getest, stabielst.
Monitor > Goede monitor voor goede prijs. Ik geloof dat je 1280x1024 @ 85Hz kan draaien.

Oh en ik mis een HD....
En neem Huyundai geheugen, das het beste.

Volgens mij kan het goedkoper... Kijk op Eynstein.nl voor meer prijzen.

Dat wast..

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:25

alwinus

Tweaked

Waarom niet een goede 19" monitor. Heb zelf Iiyama A901HT. Perfect ding zuiver beeld. In ieder geval bespaar niet op je monitor. Deze moet hoge resoluties aankunnen anders heb je niets aan je GeForce 2. Abit KA-7 is beter over te klokken. En neem in ieder geval een 300 Watt voeding als je een athlon neemt.

• Floor-is
  • Laatst online: 08-09 05:10

Floor-is

5.2

Kijk ff hieronder... Had dubbele post, sorry mensen.

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Laatst online: 08-09 05:10

Floor-is

5.2

Ehm, qua monitor, pak dan meteen de CTX PR711F.
Heb ik ook, is SONY beeldbuis. 1024*768@130hz... Lijkt me wel voldoende!

Ff zonder dollen, stop er ander geheugen in:
http://www.step-thermodynamics.com/Memories.htm

en dan die 150Mhz reepjes, weet je in ieder geval zeker dat je voorlopig geen nieuwe nodig hebt ;)

Ennuh, van die kast en dat moederboard, dat heb je wel door denk'

Een GFD kun je ook by step bestellen, trouwens een al overgeklockte CPU ook, en hele leuke koelers, nou ja kijk maar eens rond op hun site!

Geniet er van, nou jah, jij niet, maar die vriend wel!

Bericht hierboven

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
met zo'n Geforce GTS moet je wel een goede 17" of 19" kopen, aanrader de iiyama pro 450
Kast moet met een vette 300W voeding zijn en mobo zou ik een Abit of Aopen nemen

• The Collector
  • Laatst online: 21-08 22:35
ja inderdaad, goeie monitor is een must. 'k heb zelf een 17" Iiyama A702HT, trekt bijvoorbeeld 1600x1200@75Hz bij .25 en volledig vlak! Werkt zeer prettig! en dan nog een 300W voeding is zeer aan te raden met een GeForce(2)/Athlon....
Pagina: 1