• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:46
Beste tweakers,

Op het moment ben ik aan het zoeken naar een geschikte smartphone en twijfel erg tussen de lumia 800 en de htc windows phone 8s. Ios is voor mij geen optie en android vind ik ook niet zo fijn, dus lijkt windows phone voor mij de enige andere keus.
Ik zal hieronder uitleggen, waarom ik twijfel tussen beide smartphones:
Pro's lumia 800:
16 GB geheugen
Mooier design
Meer high end telefoon??
Con's lumia 800:
Geen windows phone 8, wel 7.8, hoewel in verschillende reviews van windows phone 8 wordt aangegeven dat het wel meevalt met het aantal toegevoegde features in 8....
Accuduur(is die inmiddels al verbeterd?)

pro's htc windows phone 8s:
Wel windows phone 8
dual core processor
grotere accu

Con's htc windows phone 8s:
minder intern geheugen (is uitbreidbaar, maar toch)
minder design

Mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie kiezen??
Dit wordt trouwens mijn eerste smartphone, lang geen behoefte gevoeld, maar moet er toch een keer aan als 15jarige scholier ;) Ik verwacht dus ook niet extreem veel van het ding gebruik te maken, daar ik nu de helft van de tijd m'n mobiel kwijt ben :9
Hoop dat jullie zinnig advies hebben!
Alvast bedankt, Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je zou eerst eens kunnen kijken, of er bij een BelCompany in de buurt nog een Lumia 800 voor 169,99 euro te vinden is, zie dit topic: Belcompany & Nokia Lumia 800 aanbieding.
Daar kun je ook lezen, dat je via een cashback-actie van Nokia ook nog minimaal 50 euro terugkrijgt, wanneer je nog een oud Nokiaatje (of ander merk/type, dat in de lijst staat) in de la hebt liggen.

Dan heb je de Lumia 800 dus voor 120 euro (of nog minder, ligt eraan, wat je inruil-toestel opbrengt) en in dat geval lijkt me het prijsverschil dusdanig groot, dat de keus (voor de Lumia :)) een no-brainer is.
Zeker omdat 't je eerste smartphone is, kun je er best een tijdje mee vooruit, WP 7.8 brengt nog wat nieuwe opties en 't design is sowieso nog altijd super!

[ Voor 4% gewijzigd door Marly op 16-11-2012 01:11 . Reden: aanvullig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Ik ben van plan via studentmobiel dit abbonement te nemen: https://www.studentmobiel...ndsnieuwe-sim-only-2-jaar
Waarbij ik voor de lumia 800 56 euro moet bijbetalen, en voor de htc 8s 96 euro. Ben wel zeker dat ik dit abbonement neem. Met dit prijsverschil, wat zal dan jullie keuze zijn?
Andere vragen: Heeft windows phone 8 veel profijt van de snellere processor die in de htc zit?
Zijn windows phone 8 en 7.8 apps straks compatibel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Ben nu van plan voor de lumia 800 te gaan, betaal dan voor een abonnement met 275 min/sms en 500 mb plus lumia 800 2 jaar lang 19 euro per maand, goede deal? De htc one 8s zou 20,75 per maand kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14
HTC 8s zonder twijfel.

De Lumia 800 heeft een AMOLED scherm met pentile subpixel gedoe. Totaal niet leuk om naar te kijken of om van te lezen. De 8s heeft een normaal LCD scherm die ook nog 'ns groter is. Veel fijner om naar te kijken. De Lumia 800 heeft nu 7.5 en krijgt binnenkort 7.8, maar daarmee is het dan ook afgelopen. Met de 8s krijg je gewoon veel meer updates (omdat MS niet nog een keer een kernel switch gaat doen). De Lumia heeft een single core, de 8s een dual-core, is veel sneller bij het starten van third-party apps. De Lumia 800 heeft geen uitbreidbaar geheugen en de 8s wel. De 8s weegt 113 gram en de Lumia 800 weegt 140 gram.

De Lumia 800 is helemaal niet zo'n leuke telefoon om te hebben hoor (ik heb hem gehad, inmiddels een HTC 8x gehaald) en Windows Phone 8 is gewoon de toekomst. Mochjt je overigens echt een Windows Phone 7 toestel willen dan zou ik je toch de HTC Radar of een andere aanraden boven de Lumia 800....

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 17-11-2012 16:06 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zou dat echt zon groot verschil maken die duel-core, vind mijn Nokia 800 toch echt wel ontzettend rap voor een single core, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik geen power user ben en mijn telefoon puur gebruik om te bellen/navigatie en een spelletje + foto/video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Niet alleen de dualcore, maar WP8 geeft die enorme snelheidsboost door diverse verbeteringen*. Daar komt nog bij dat WP8 wel 'native' code ondersteund en WP7(.5/.8) niet. Door die native code ondersteuning wordt het porten van applicaties voor Android en iOS een stuk eenvoudiger. Ook is het porten van apps van Windows 8 naar WP8 vrij eenvoudig. Naar WP7 dan weer niet. Dat betekent dat ontwikkelaars extra moeite moeten steken in een platform dat eigenlijk al stopt.
Ik ben het dus eens met Ramon. Zelfs met de kleine kinderziektes die WP8 nog heeft is het een no-brainer. Lumia 800 met WP7.8 is end-of-line. Leuk voor het komende halfjaar tot een jaar, maar daarna echt niet meer. De HTC 8s is wat toekomst vaster.
Waar je wel mee zit is dat de navigatie die Nokia bij de lumia 800 levert wel een stuk completer is dan wat er default in WP8 zit. Dit is wel op te lossen met 3rd party apps, maar de vraag is of je die kosten er nog bij wilt hebben.

* Denk aan de facebook app die ipv. 20sec opstarten en updaten nog 'maar' 5 sec nodig heeft: YouTube: Windows Phone 8 vs. WP7.5 Speed Test en dat applicaties niet helemaal opnieuw opstarten als je opnieuw op de tile klikt maar resumen (WP7 doet dit altijd ook al zijn ze gehibernate). Dit laatste is te zien in het zelfde filmpje direct na het opstarten van facebook stukje.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 17-11-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Ikzelf heb als scholier die navigatie niet echt nodig, maar had gehoord dat de nokia apps gratis met alle windows phone toestellen zouden worden meegeleverd, weet niet in hoeverre dit klopt. Ik ben nu wel redelijk overtuigd dat ik de htc 8s neem, volgende week de reviews afwachten en dan bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-07 03:05
Die nokia apps kan je gewoon downloaden uit de windows store! Is compatibel met andere merken, dit doen ze omdat ze een deal hebben met MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Nog een vraagje: Die 4 Gb geheugen is uitbreidbaar met een micro sd kaart, maar voor apps is maar 4 GB beschikbaar, ik twijfel of dit genoeg zal zijn?! Als de reviews tegenvallen, wilde ik trouwens toch maar van windows phone afstappen en voor android gaan, omdat in deze prijsrange verder geen windows phone 8 toestellen te verkrijgen zijn! In dat geval wilde ik voor de sony xperia p gaan, 20 euro goedkoper dan de htc one 8s: goede koop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 20:50
4GB is meeeer dan voldoende, als je alle kaarten op zou slaan van heel europa kost dit 2GB, maar mijn HTC Sensation heeft 1GB voor apps, en dat heb ik nog nooit vol gekregen, (100+ apps momenteel, 700mb gebruikt).
Het enige waar je dan pech mee kan hebben is spelletjes. Deze kunnen heel groot zijn (GTA III bijvoorbeeld) en dan de extra's (zoals levels) niet op je sd kaart op kunnen slaan. Ik ben dit zelf overigens nog nooit tegen gekomen, dus zou zeggen dat 4GB met de huidige apps meer dan voldoende moet zijn.

Ik heb verder ook geen idee wat je intenties zijn met het apparaat, maar weet uit eigen ervaring dat als prutsen je ding is, je niet bij windows phone moet zijn. Als je het leuk vind om er mee te klooien en het helemaal eigen te maken zou ik voor een android gaan omdat hier alles aan te passen is, als je gaat voor schoonheid en souplesse moet je kiezen voor Windows Phone, mede omdat dit veel uniformere weergave heeft en stabieler is.

[ Voor 6% gewijzigd door the_nature op 21-11-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Wat ik vooral verwacht te doen met de telefoon:
Spotify
Whatsapp en internet
Spelletjes
Heel veel meer zal het niet worden.
Zit nu toch weer erg te twijfelen of ik niet beter voor die sony kan gaan, omdat ik toch wel snel de neiging heb om aan zo'n apparaat te prutsen... keuzes, keuzes, keuzes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 20:50
Voor spelletjes moet je sowieso niet zijn bij WP7, want er zijn er nauwelijks te vinden, of ze kosten bakken met geld. Daarnaast worden ze meestal eerst voor Android of Ios gemaakt. De rest van je eisen zijn prima te bereiken met wat je ook kiest. maar als je er mee wil klooien moet je eigenlijk wel naar android, omdat er gewoon zo veel meer mogelijk is. Als je dan echt iets wilt waar je enorm mee kan prutsen, leg dan €40 meer neer, en haal een galaxy nexus. Deze heeft tevens modernere software dan de Experia P, al is het scherm wel minder mooi. pricewatch: Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Heeft de xperia niet al de update naar android 4.0 gekregen? Dat prutsen is overigens niet heel erg belangrijk. Nu ik heb vernomen dat de leverbaarheidsdatum van de htc 8s weer 2 weken is opgeschoven, wil ik graag voor android gaan. Is de galaxy nexus de 70 euro extra waard ten opzichte van de xperia p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394888

Zeer duidelijke en waardevolle advies i.v.m. de Windows Phone. Terugkomend op de Xperia P of Galaxy Nexus zou ik zeker voor de laatste gaan i.v.m. toekomstproof zoals de WP8. Je krijgt wel altijd de android updates binnen. Daarnaast is het een toestel die fijn in de hand ligt, vind ik persoonlijk.
Caelorum schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:01:
Niet alleen de dualcore, maar WP8 geeft die enorme snelheidsboost door diverse verbeteringen*. Daar komt nog bij dat WP8 wel 'native' code ondersteund en WP7(.5/.8) niet. Door die native code ondersteuning wordt het porten van applicaties voor Android en iOS een stuk eenvoudiger. Ook is het porten van apps van Windows 8 naar WP8 vrij eenvoudig. Naar WP7 dan weer niet. Dat betekent dat ontwikkelaars extra moeite moeten steken in een platform dat eigenlijk al stopt.
Ik ben het dus eens met Ramon. Zelfs met de kleine kinderziektes die WP8 nog heeft is het een no-brainer. Lumia 800 met WP7.8 is end-of-line. Leuk voor het komende halfjaar tot een jaar, maar daarna echt niet meer. De HTC 8s is wat toekomst vaster.
Waar je wel mee zit is dat de navigatie die Nokia bij de lumia 800 levert wel een stuk completer is dan wat er default in WP8 zit. Dit is wel op te lossen met 3rd party apps, maar de vraag is of je die kosten er nog bij wilt hebben.

* Denk aan de facebook app die ipv. 20sec opstarten en updaten nog 'maar' 5 sec nodig heeft: YouTube: Windows Phone 8 vs. WP7.5 Speed Test en dat applicaties niet helemaal opnieuw opstarten als je opnieuw op de tile klikt maar resumen (WP7 doet dit altijd ook al zijn ze gehibernate). Dit laatste is te zien in het zelfde filmpje direct na het opstarten van facebook stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Na een tijdje nagedacht te hebben, ben ik nu vrijwel zeker om voor andriod te gaan. Hierbij zou ik volgens jullie advies de samsung galaxy nexus moeten kiezen, welke natuurlijk een mooie telefoon is. Op precies hetzelfde prijspunt zit echter ook de sony xperia s, met volgens mij duidelijk betere specificaties. Is dit niet een betere koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kun je hiervoor niet beter een nieuw topic openen, wordt wat onduidelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Nieuw topic is inmiddels geopend.
Pagina: 1