• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 15:39
Hallo,

Ik kan de titel niet anders omschrijven dan dat.
Ik heb 7 van de 10x als ik de computer de eerste keer opstart last van blauwe ruis op het scherm. Maakt niet uit wat er op het scherm staat, de kleur is altijd blauw.

Ter verduidelijking hier een filmpje. Helaas op slechte kwaliteit, maar de accu is leeg en geen kans om een betere te maken.

YouTube: Blauwe ruis

Als ik vervolgens de monitor uit en daarna weer aan zet is er niks meer aan de hand.

Ik kan echter het probleem niet zo snel vinden, maar door de relatief simpele oplossing eigenlijk geen zijn om daar diep op in te gaan.

Ik heb een paar maanden terug de pc voorzien van een nieuwe videokaart (van een Nvidia 9800GX2 naar een ATI 7870) en sindsdien heb ik de problemen.

Een losse aansluiting kan het naar mijn idee niet zijn, want dan zou het uit- en inschakelen van de monitor het probleem niet oplossen. Evenals een driverprobleem, want dat zou niks met de monitor te maken hebben. Ik heb de pc namelijk niet geherinstalleerd en ook de drivers van nvidia niet met rigoureuze methodes verwijderd (gewoon uninstall).

Ik denk zelf dat het meer aan de monitor ligt (een Samsung Syncmaster 245b), maar daar was voor de switch ook nooit wat mis mee.

De blauwe ruis wordt, als je de monitor niet 'reset', langzamerhand erger en dan valt soms het scherm zomaar uit (op zwart), en komt weer terug, en dan weer op zwart. Of blijft soms op zwart staan en als je dan naar taakbeheer gaat (control+alt+del) komt het beeld weer terug.
En dit gebeurt gewoon als je niks aan het doen bent (internet, desktop).

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Verwijderd

Als eerste kun je de monitor op een andere pc aansluiten en kijken of het weer de blauwe ruis vertoont.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Andere kabel van pc naar monitor proberen.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46

Cheezus

Luiaard

Ik heb hetzelfde gehad met een hp monitor, maar dan met groene ruis. Dit was gewoon een defect welke meteen aanwezig was bij aanschaf, dus meteen geruild en een ander exemplaar werkte wel gewoon.
Je zou nog kunnen proberen een andere kabel of andere ingang (VGA of displayport?) te gerbuiken. Aan de hand van je klachten zou ik het vooral in de monitor zelf zoeken..

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 15:39
Nou, dan weet ik wat ik van het weekend te doen heb :).

Even een schermpje testen. Vind het wel raar dat dit pas op kwam sinds er een nieuwe videokaart in zit.

Ik kan het één niet met het andere koppelen, maar ik kan het ook niet uitsluiten. Beetje vaag :P.