"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Anders dell xps 14 met oa 512gb ssd, i7 proc. 8gb cpu.
Erg mooi ding, alleen de prijs. Maar als dat geen probleem is.
Mijn bijdrage...
Mac doe ik niet aan maar de Dell xps14 staat nu bovenaan mijn shortlist... erg mooi idd.dimako_ schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:24:
13" macbook retina?
Anders dell xps 14 met oa 512gb ssd, i7 proc. 8gb cpu.
Erg mooi ding, alleen de prijs. Maar als dat geen probleem is.
Mijn bijdrage...
Hoop nog wel op andere opties!
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Anoniem: 480250
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 480250 op 15-11-2012 21:39 ]
Is natuurlijk net zo veel zeggend als geen budget geven. Heb je build-to-order laptops al eens overwogen? Dan weet je zeker dat je krijgt wat je wil, zit echter wel een prijskaartje aan.Pim. schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:16:
Prijsklasse is erg flexibel (de goede kant op)
Bedoel je bare-books ? Die heb ik in het verleden gehad en waren zwaar en lomp. Als je dat niet bedoeld ben ik benieuwdCptChaos schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:49:
[...]
Is natuurlijk net zo veel zeggend als geen budget geven. Heb je build-to-order laptops al eens overwogen? Dan weet je zeker dat je krijgt wat je wil, zit echter wel een prijskaartje aan.
En 'doe niet aan Apple' is uit anti Apple princiepes die ik buiten dit topic wil houden om de sfeer goed te houden
Met deze filter krijg je Lenovo's met een Full-HD resolutie, het minimum qua vereiste voor een goede laptop.
[ Voor 17% gewijzigd door Omni op 15-11-2012 22:48 ]
Of dat hetzelfde is weet ik niet, maar ik bedoel dus letterlijk build to order, jouw bestelling dus. Er zijn iig dergelijke laptops in 13-14 inch beschikbaar: http://www.bto.eu/html/li...ayPartnerID=1&PartnerID=1Pim. schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:54:
Bedoel je bare-books ? Die heb ik in het verleden gehad en waren zwaar en lomp. Als je dat niet bedoeld ben ik benieuwd
Anoniem: 303530
Ik meende dat de XPS 14 koelings problemen had. Ik weet niet in hoeverre, maar als ik zie wat voor problemen er zijn met de XPS 15... Los daarvan is de XPS 14 voor zijn klasse erg zwaar en zit er ook nog eens een ULV in. De M14x kun je wat mij betreft ook afstrepen. Dat ding is 50% zwaarder dan bijvoorbeeld de sony S15. De bouwkwaliteit is wel onovertroffen in het prijssegment, maar 900p in dat gewichtssegment kan imo echt niet.
Een goede optie is de sony S13, dan krijg je tenminste een volwaardige processor en DIMM slots en vervangbare harde schijf. Voor de rest heb je nog ultrabooks met 8GB RAM:
de air 13"
de XPS 12. Met wat truuks kom je rond de €1200 uit met i5 en 8GB.
De latitude E6430u. Waarvan ondergetekende vandaag de primeur had.
Ik reken daarbij de ulrabooks met een waardeloos scherm niet mee.
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 16-11-2012 01:47 ]
Yup, precies wat ik bedoeldeCptChaos schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:20:
[...]
Of dat hetzelfde is weet ik niet, maar ik bedoel dus letterlijk build to order, jouw bestelling dus. Er zijn iig dergelijke laptops in 13-14 inch beschikbaar: http://www.bto.eu/html/li...ayPartnerID=1&PartnerID=1
Mijn shortlist tot nu toe:
pricewatch: ]Asus Zenbook U500VZ-CN046H
Acer Aspire s7
Sony z13
Asus UX31A-R4003P
Dell XPS14 (kan nog niet echt hele slechte reviews vinden)
[ Voor 10% gewijzigd door Pim. op 16-11-2012 22:37 ]
Nog een verduidelijking waarom Lenovo niet op mijn lijst staat, mijn vriendin heeft de U310 en daar zit een mega irritant touchpad op en er zit speling op het toetsenbord
pricewatch: Asus Zenbook U500VZ-CN046H
De nieuwste zenbook model van Asus. Wel wat duur, maar je krijgt er ook veel voor. Het is wel 15.6".
Waarom wil je trouwens een 13.3" of een 14"?
13 of 14 inch voor de portablility en me dat formaat het beste bevaltAnoniem: 480250 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:19:
Wat dacht je van deze:
De nieuwste zenbook model van Asus. Wel wat duur, maar je krijgt er ook veel voor. Het is wel 15.6".
Ik heb prima ogen en vind het niet erg als een scherm iets kleiner is.
Die nieuwe zenbook is MOOI !!!
Tja, dat hoor ik zo vaak... over Acer. In mijn beleving was dat vroeger zeker terecht, maar hebben ze inmiddels toch wel een flinke stap omhoog gemaakt op kwaliteitsgebied. Alleen blijft het 'karma' ze nog steeds achtervolgen, doordat dit soort opmerkingen keer op keer geplaatst worden (no offense).Anoniem: 480250 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:14:
Acer is toch een merk die ik zou afraden. Asus, dell (en heel misschien ook nog Sony) bieden betere kwaliteit.
(al 4 jaar tevreden Acer-laptop gebruiker)
Weet wel dat ultrabooks geen monsters zijn.Pim. schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:26:
[...]
13 of 14 inch voor de portablility en me dat formaat het beste bevalt
Ik heb prima ogen en vind het niet erg als een scherm iets kleiner is.
Die nieuwe zenbook is MOOI !!!
Dit sowieso. Hoewel ik de bouwkwaliteit van sommige Acer laptops niet super vind.ralph075 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:05:
[...]
Tja, dat hoor ik zo vaak... over Acer. In mijn beleving was dat vroeger zeker terecht, maar hebben ze inmiddels toch wel een flinke stap omhoog gemaakt op kwaliteitsgebied. Alleen blijft het 'karma' ze nog steeds achtervolgen, doordat dit soort opmerkingen keer op keer geplaatst worden (no offense).
(al 4 jaar tevreden Acer-laptop gebruiker)
Mocht er toch iets kapot gaan is de service van Acer veel beter dan die van Asus. Voor mij werk ben ik constant bezig met laptops naar fabrikanten te sturen voor reparatie. Acer repareert snel en bijna altijd ook gelijk goed. Met Asus heb ik al veel te veel problemen gehad. Dingen die meerdere malen opgestuurd moeten worden voordat het eindelijk opgelost word. Reparaties die veel te veel tijd kosten en nog andere problemen.
Eerlijk gezegd vind ik de vergelijking met werk niet heel eerlijk, aangezien je daar natuurlijk altijd veel meer ellende (qua defecten) te zien krijgt simpelweg doordat je veel meer machines in beheer hebt.
@Pim.: Met jouw specificatiewensen is de combinatie schermformaat en schermresolutie vrij lastig te vinden. Ik vind bijvoorbeeld deze Sony, maar is op zich al oud (okt.2011):
pricewatch: Sony Vaio VPCSA3Z9E/XI
En een recenter model, Toshiba (okt.2012), maar die slechts 1366x768 resolutie heeft:
pricewatch: Toshiba Z930-12C (PT235E-02E04TDU)
Edit: heb trouwens niet naar de snelste processoren gezocht, realiseer ik me nu...

[ Voor 10% gewijzigd door ralph075 op 16-11-2012 23:33 ]
Maakt dat het niet juist eerlijker ?ralph075 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:31:
@PilatuS: Ja, dat ook inderdaad. Wat jij met Asus hebt, ken ik van Dell. Ik hoor vaak dat Dell goed is, maar als ik zie wat ik daar allemaal van voorbij heb zien komen de afgelopen jaren... dan snap ik niet dat het gezegd wordt.
Eerlijk gezegd vind ik de vergelijking met werk niet heel eerlijk, aangezien je daar natuurlijk altijd veel meer ellende (qua defecten) te zien krijgt simpelweg doordat je veel meer machines in beheer hebt.
Als iemand een Asus laptop heeft die het goed doet is het vaak gelijk een goed merk. Als dan vervolgens een kennis een Acer laptop heeft die 2x kapot gaat is het daardoor een slecht merk. Als ik dan meer dan 200 laptops van verschillende merken opstuur heb ik toch een veel betere vergelijking ? Ik kijk niet naar 1 of 2 laptop, ik kijk naar meer dan 100 laptops. De meeste mensen spreken van uit ervaring met minder dan 10 laptops, dat is toch geen eerlijke vergelijking ?
Als in de privé omgeving van laptop X er 15 van de 100 een defect krijgen, dan is 85% van de mensen tevreden. Als datzelfde aantal op kantoor voorbij komt, dan vind ik 15% uitval toch veel en zou ik daar een ander, geen tevreden, gevoel bij hebben. Vermenigvuldig met een factor 50 voor een bedrijf van enige omvang en daar krijgen de medewerkers 750 defecten voorbij op 5000 apparaten. Zelfde percentage, maar het imago van het merk is een hele andere beleving.
Edit: @TS
Toshiba met snellere processor, maar nog steeds 1366x768 resolutie:
pricewatch: Toshiba Portégé R930-122
[ Voor 14% gewijzigd door ralph075 op 17-11-2012 00:39 ]
ik zou hier eens serieus naar kijken..Anoniem: 480250 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:19:
Wat dacht je van deze:
nog steeds portable (laag gewicht en plat)
tevens wel DIKKE hardware, full power i7, gt650m gpu... ik vind dit echt een top aanbeveling!
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-11-2012 13:01 ]
die is toch wel een stuk trager dan de asus gt650m... procentje of 60+
[ Voor 10% gewijzigd door aron225 op 18-11-2012 10:37 ]
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Dat is zo, maar die is wel flink over te clocken naar het niveau van een 650M. Zie hier: http://forum.notebookrevi...s-bios-mod-gt640m-le.htmlaron225 schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:36:
de sony s15 heeft een gt640m LE.
die is toch wel een stuk trager dan de asus gt650m... procentje of 60+
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Tja, ik snap je punt, maar ik denk dat je van deze Lenovo toch andere verwachtingen mag hebben, dan die van je vriendin:Pim. schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:10:
Nog een verduidelijking waarom Lenovo niet op mijn lijst staat, mijn vriendin heeft de U310 en daar zit een mega irritant touchpad op en er zit speling op het toetsenbord
pricewatch: Lenovo Thinkpad W530 (N1K43MH)
Behalve de beelddiagonaal (15,6") voldoet hij verder volgens mij wel aan jouw wensen... Aangezien het budget er niet zoveel toe doet, zou je nog kunnen kijken of de HDD vervangen kan worden door SSD.
Zoals eerder al gezegd, jouw "power"-eisen zijn eigenlijk vrijwel niet te vinden i.c.m. laptops die een diagonaal van 14" of minder hebben.
vind ik geen goede reden..Iekozz schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:34:
[...]
Dat is zo, maar die is wel flink over te clocken naar het niveau van een 650M. Zie hier: http://forum.notebookrevi...s-bios-mod-gt640m-le.html
a: je verliest je garantie (we praten wel over een DURE notebook)
b: heb je die temp's gezien? 1 benchmark en 73graden..
lijkt mij niet een goede optie.
pricewatch: HP Elitebook 8470w (LY540EA) bijv.
Eventueel heeft Lenovo Thinkpad ook T430 laptops als het persee een 14" moet zijn.
Alleen kun je die niet krijgen met een quad-core CPU.
Die Thinkpads zijn trouwens in geen enkele vorm te vergelijken met de Ideapad serie van Lenovo.
I've GoT a solution
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Je moet de SSD gewoon zelf erin stoppen, niet via Sony, die vragen 300% marge erop...propheseus schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:15:
Ik haak hierop aan. Zit ook nog te twijfelen tiussen de Sony S15 en de Asus zenbook U 500. Wanneer je de S15 configureert met de hogere GPU, intern gehuegen en een 256 gig SSD wordt hij al duurder dan de zenbook. Enige minpunt wat ik nu nog kan vinden van de zenbook is hitte en het geluid. Denk toch echt dat ik deze ook als mijn droomlaptop ga aanschaffen. Portable EN performance!
Dat scheelt enkele honderden euro's ten opzichte van de Asus.. Een andere issue met de Asus is het orangegate scherm (display kan geen rood weergeven), als je daar mee kan leven dan is het een mooi acceptabel scherm.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Hmm dat had ik nog nergens gelezen over dat rood. Kan het scherm de kleur rood niet weergeven? Of bedoel je iets anders specifiek.Vinand schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:28:
[...]
Je moet de SSD gewoon zelf erin stoppen, niet via Sony, die vragen 300% marge erop...
Dat scheelt enkele honderden euro's ten opzichte van de Asus.. Een andere issue met de Asus is het orangegate scherm (display kan geen rood weergeven), als je daar mee kan leven dan is het een mooi acceptabel scherm.
Het schijnt dat sony dat met de S1512 (de windows 8 versie van de S15) heeft gefixt. Het 'orangegate' scherm zit ook in de U500vz.
Asus Vivobook U38N
http://www.asus.com/Notebooks/Superior_Mobility/U38N/
FHD paneel, touchscreen, licht en 13'3 inch.
Hij schijnt rond de 900 euro te gaan kosten maar kan hem nog niet in NL shops vinden.
maar op het eerste gezicht lijkt het mij een topper in wording.