WD Green drive - IntelliPower problemen (WD20EARX)

Pagina: 1
Acties:

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 11:38
Ik gebruik sinds enkele weken een WD Green drive van 2TB als externe opslag. Deze zit momenteel in een externe behuizing van Lacie wegens gebrek aan SATA stroom kabels in mijn PC. De hardeschijf gedraagt zich echter niet naar behoren, of juist wel?

Wanneer ik met uTorrent bestanden download naar de schijf wordt de schrijfsnelheid begrenst door mijn downloadsnelheid (28Mbit/s). Geen problemen dus. Na ongeveer 10 minuten (heb het nooit getimed) valt de downloadsnelheid altijd terug tot onder de 100 kbit. Dit terwijl de torrent bestanden in kwestie altijd veel meer seeders dan leechers hadden. Het heeft een week geduurd eer ik doorhad dat het herstarten van de schijf de downloadsnelheid terug tot 28Mbit bracht.

Eerst dacht ik dat het aan de behuizing lag maar aangezien de andere schijven dit probleem niet hebben in dezelfde behuizing moet het aan de schijf hangen.

Ik heb onlangs ook Crysis 2 opnieuw geinstalleerd op de externe hardeschijf wegens gebrek aan ruimte op de SSD. Beats the purpose, maar na 10 minuten gamen valt eerst het geluid weg (de geluidseffecten) om daarna te crashen wanneer een volgende missie geladen wordt. Het gaat hier om een legale versie dus het zal niet aan problemen met één of andere crack liggen. Dit werd bevestigd door het downloaden en gamen tegelijkertijd. Het downloaden en crashen gebeurt op hetzelfde moment.

Nu, ervan uitgaande dat dit aan de gefaalde IntelliPower hangt, is er misschien een manier om de firmware te updaten of de IntelliPower uit te schakelen? Of moet deze gewoon de verkoop in?

Alvast bedankt

Anoniem: 15758

IntelliPower? :+

Begin eens met het posten van je SMART. Screenshot van CrystalDiskInfo bijvoorbeeld.

• n0valyfe
Al mijn schijven zijn gezond, test ze wekelijks eens snel met CDI. Ik zal morgen een screenshot posten.

IntelliPower wijzigt de RPM wanneer de schijf Idle draait. Volgens mij werkt het gewoon niet helemaal perfect :)

http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=780

Anoniem: 15758

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Hardeschijven hebben een vast invariabel aantal rpm. WD Green wilt gewoon niet zeggen dat het een 5400rpm schijf is. Dus ze gebruiken hiervoor de term IntelliPower, omdat jij geleerd hebt dat 7200rpm beter is dan 5400rpm wat zeker niet altijd zo is. Green verkoopt dus beter, want als je de consument de keuze geeft tussen 5400rpm en 7200rpm kiezen ze altijd voor het hoogste getal.

WD Green series doen ook aan headparking, dat kan wellicht nog een klein issue zijn. Maar post je SMART en we kunnen beginnen met analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/35ku5u0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:25

ResuCigam

BOFH

Je hebt het over USB schijven, misschien zit er een USB powersafe instelling dwars: Kijk eens onder "energiebeheer", geavanceerde instellingen wijzigen, usb instellingen, selectieve onderbreking UIT zetten.

We do what we must because we can.

Pagina: 1