Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Charts + cross-site JSON

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 21:17
Ik geloof dat ik tegen een browser-security feature ben aangelopen waar ik niet omheen kom. Ik ben aan het werk met Google Charts met als databron een JSON-bestand. Werkt als een trein. Maar wat ik nu probeer te doen, is de Chart in de HTML-code van Website A (abc.nl) plaatsen, terwijl het JSON-bestand op Website B staat (xyz.nl).

De volgende code werkt als ik deze op Website A (abc.nl) zet:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<script type='text/javascript'>
    google.load('visualization', '1', {packages:['table']});
    google.setOnLoadCallback(drawTable);
    function drawTable() {

var jsonData = $.ajax({
            url: "http://www.abc.nl/bron.json",
            dataType:"json",
            async: false
        }).responseText;
        var data = new google.visualization.DataTable(jsonData);
        var table = new google.visualization.Table(document.getElementById('chart'));
        table.draw(data, {allowHtml: true, width: '800px'});
    }
</script>

Maar als ik de URL vervang voor http://www.xyz.nl/bron.json, gebeurt er niets meer. Ik neem aan door een cross-site scripting beveiliging van de browser. Maar hoe kom ik hier omheen? Googlen heeft geen uitkomst geboden.

Dank! _/-\o_

R&D professional

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je al eens geprobeerd te [google=jquery ajax cross domain]? Want dan moet je toch verdomd raar doen wil je op de eerste pagina hits géén oplossing te vinden. En mocht je dat gedaan hebben: welke van die oplossingen heb je geprobeerd? Wat werkte er niet? Etc...

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 15-11-2012 19:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij