• Robinus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06 22:37
He Tweakers,

Ik heb een oude laptop liggen waarvan voor zover ik weet alleen het moederbord van kappot is. Ik heb deze namelijk in de laptop van mijn broer gezet omdat zijn identieke laptop het begeven had.

De laptop deed het voorheen nog wel ok voor een laptop uit eind 2007. Het gaat hier om de HP dv9620ed.
De laptop is helemaal compleet met accu en oplader.

De laptop is in 2010 nog opgestuurd ter reparatie. Een van de scharnieren was gebroken. Ook had ik aangeven dat de accu niet lang meer mee ging in de hoop dat ik een nieuwe kreeg. Helaas heb ik wel voor de accu €82,- moeten betalen, maar voor de rest niks. Dus de accu is nog vrij nieuw.

Ik heb de laptop dus op marktplaats gezet omdat ik er toch niks mee doe en hij al minimaal een jaar in mijn kast stof ligt te vergaren. Nu vraag ik mij af wat ik nog ongeveer kan krijgen voor deze laptop? Op marktplaats staan namelijk ook een aantal opkopers van defecte laptops, waarbij je dan aan moet geven wat je voor de defecte laptop wilt hebben.

Hij staat er pas sinds vandaag op en heb al wel een aantal reacties gehad. Zo wil bijvoorbeeld iemand de defecte moederbord hebben voor 5 euro. Dit vind ik vrij weinig en het liefst verkoop ik de laptop in zijn geheel. Ook heb ik een bod gehad van 35 euro zonder verzendkosten en 41,75 incl. verzendkosten.

Kunnen jullie mij een indicatie geven van de waarde van deze laptop of is het meer wat de gek ervoor geeft? Ik zou graag wel een minimale prijs willen weten waarvoor ik hem weg kan doen, zodat ik niet te weinig krijg voor een product waar ik in 2007 €700,- voor betaald heb.

Ook zat ik eraan te denken om een nieuw moederbord te kopen via ebay om de laptop weer te maken en dan pas te verkopen. Maar aangezien zo'n moederbord al minimaal €120,- kost en dan nog niet zeker is dat de laptop het dan goed doet lijkt mij het beter om de laptop gewoon als defect te verkopen.

Alvast bedankt

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18
€ 100,00, de laptop is vijf jaar oud.

[ Voor 65% gewijzigd door Jumpman op 15-11-2012 18:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Anoniem: 480250

Is verboden om mensen te vragen om een prijs te schatten, op het forum tenminste.

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 01:03
minimaal 60 max 120+/-

• Robinus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06 22:37
Anoniem: 480250 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:02:
Is verboden om mensen te vragen om een prijs te schatten, op het forum tenminste.
Is dat zo, dit heb ik namelijk nergens terug kunnen vinden. Als dit wel het geval is mijn excuses hiervoor.

Dan wil ik u op het volgende wijzen:

Ga niet de moderator uithangen, maar gebruik topicreport en "Schop een Modje".
Wat voor de een basiskennis is, is voor de ander compleet nieuw. Kom je wel iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de moderator gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt mbv een topicreport of een topic in Schop een Modje als het erg dringend is. Moderators kunnen dan ingrijpen. Als je zelf commentaar geeft, resulteert dat alleen maar in verdere escalatie. Doe dat dus niet. (bron: FAQ: Policy: Alle regels die op het forum gelden)