WD My Book II vs. Synology DS212j

Pagina: 1
Acties:

• JoeriBlaau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-03-2018
Hallo,

Wij zijn voor thuis op zoek naar een goed opslag/back-up systeem maar weten niet helemaal wat we moeten kiezen. We willen kiezen tussen de Western Digital My Book Studio Edition II 6TB of de Synology DiskStation DS212j (NAS).

We willen hem gaan gebruiken voor opslag/back-up van zowel computers met OS X (Time Machine) als Windows (7 & 8). Hij wordt sowieso gekoppeld aan de router in de meterkast, is er dan één die beter zal presteren? Want uiteraard ligt prestatie voorop.

Alvast bedankt,

Joeri

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:39
Als het alleen voor opslag is dan is de synology overkill.. hoe dan ook kan je zelf gemakkelijk de specs vinden en naast elkaar neerleggen.
Daarnaast is een NAS en een DAS hetzelfde als appels met peren vergelijken.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 15-11-2012 17:23 ]

• JoeriBlaau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-03-2018
Dank je voor je snelle reactie, uit de specs kom ik zelf niet helemaal. Ook wordt niet echt aangegeven wat snelheden zijn over Wi-Fi, want we hebben alleen maar laptops. Ik wil bijvoorbeeld wel een HD film kunnen streamen naar m'n TV of computer zonder lag of wat dan ook.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

JoeriBlaau schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:25:
Ook wordt niet echt aangegeven wat snelheden zijn over Wi-Fi,
Nogal logisch natuurlijk... beide apparaten hebben geen wifi functie. Je moet ze bekabeld (usb bij de wd, utp bij de syno) op je router aansluiten. usb2.0 doet maximaal 480Mbit/sec. Utp doet 100 of 1000 Mbit/sec (afhankelijk van welke router je hebt.. zoek dat dus uit).
Ik wil bijvoorbeeld wel een HD film kunnen streamen naar m'n TV of computer zonder lag of wat dan ook.
Zoek uit welke bandbreedte een HD film maximaal heeft. Test hoe snel je draadloze netwerk is en trek je conclusies.