Qnap TS119p II en Synology 1812+

Pagina: 1
Acties:

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:47
Beste allemaal,

Zakelijk hebben wij een Qnap TS-119p II staan waar de server op wordt gebackupped.
Nu wil ik voor thuis een Synology 1812+ aanschaffen. Deze wil ik waarschijnlijk in Raid 5 of 6 configureren.
Is het mogelijk om de Qnap een externe kopie te laten maken van deze backup richting de Synology? Het betreft een ander adres, dus niet binnen hetzelfde pand.
Ik weet wel dat Synology een optie heeft tussen twee nas systemen van Synology zelf. Maar tussen Qnap en Synology heb ik niet kunnen vinden.
De upload snelheid is zakelijk vrij beperkt. Thuis hebben wij alles in 1 extra van Ziggo. Ds voldoende up- en download snelheid neem ik aan.

Alvast bedankt!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:51
Wellicht dat het prima kan via een rsync opdracht. Ik weet dat je bij synology ook de keuze hebt ome en rsync backup-opdracht aan te maken via DSM.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

_Arthur

blub

BrcBas schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:40:
De upload snelheid is zakelijk vrij beperkt.
Dan is de eerste vraag: hoeveel data moet er op welke tijdstippen over die lijn heen?

• Kleine Tom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-01 20:43
Ik maak zelf gebruik van een QNAP TS-409 en een Synology DS-106e. Via RSync gaat er een backup van de QNAP naar de Synology. Dit werkt prima. Eerste keer backup duurd lang maar daarna gaat het een stuk sneller omdat je gebruik kunt maken van incrementele backups. Internet snelheden zijn daarna een stuk minder belangrijk. Je kunt er voor kiezen om de eerste keer de backup lokaal uit te voeren in het zelfde netwerk. Dan gaat het een stuk sneller.

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 16:14
ik heb weleens een backup via rsync gedaan tussen een qnap 459 en een syno 2411. was niet lastig om aan de gang te krijgen, maar was niet bepaald snel. nu is dat voor een backup over internet waarschijnlijk geen issue; de upload zou weleens een beperkende factor kunnen zijn.