Toon posts:

AMD Crosshair IV Extreme vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen van het goede leven!!

Ik heb een amd crosshair IV extreme als mobu met een ATI crosshair 5800 series erin.

Nu weet ik dat deze moederboard ook Nvidea erbij support. Maar tot hoe ver?? Ik heb mijn oog nu op een gtx 670 die ik erbij wil. Maar ik lees ook dat de rekenkracht niet wordt meegerekend? Dat de ATI dan als primary wordt gebruik en de 670 voor zijn physics? Kan ik kiezen welke ik primary doe? Is het beter een totaal andere kaart te nemen?

Weet op het moment niet wat het beste is om te doen. Misschien helemaal niet een nvidea erbij?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je er precies mee bereiken?
Je kunt dmv die Lucid Hydra chips gewoon videokaarten bij elkaar prikken zodat ze samen kunnen werken. Hoeveel winst dat geeft hangt een beetje af van de applicatie en de ondersteuning daarvoor.
Jaren geleden was die vrij prut. MSI begon er toen mee en dat werkte vaak maar half. Een jaar later was de support al stukken beter en werkte het vrij goed. Je kunt dus gewoon een kaart bijprikken voor betere performance met jouw bord. Hoe groot de winst precies is zul je in benchmarks moeten bekijken (voor zover die met exotische configs te vinden zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem krachtiger maken voor games. Ook ben ik veel bezig in 3d animatie maar dat maakt ook vaak gebruik van me cpu dus is dat minder belangrijk.

Merk dat ik met sommige games die ik speel net nie lekker meer loop vandaar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In dat geval kun je er gewoon een kaart bijprikken. Of het ook veel verschil maakt bij het 3D animeren weet ik niet, misschien als de applicatie ondersteund wordt door Lucid Hydra.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje! Ik prik hem er gewoon bij. Misschien als er zo een optie is als primary en mijn ATI als slave.