Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Aankoopadvies] receiver of iets dergelijks

Pagina: 1
Acties:

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
Ik ben in het bezit van een goed paar oude houten Bowers-Wilkins boxen, 64 cm x 36x 36 (weet niet welk type, heb ze van mijn vader overgenomen, die vond ze te groot)
Deze zijn alleen aan te sluiten met koperdraad (2 van de kleuren)

Deze heb ik op het moment aangesloten op een goedkoop aldi hifi setje waarvan ik altijd de aux functie gebruik. Nu heb ik het idee dat een zware bottleneck is voor de kwaliteit.

Wat ik graag zou willen is een apparaat, ik neem aan een receiver, waarmee het mogelijk is om muziek vanaf mijn mac te streamen naar de receiver.
Nu heb ik iets gehoord van airplay van apple maar ik weet er vrij weinig van af.
ik zou graag ook muziek van spotify etc willen streamen. Ik verwacht de toekomst nog een tablet te kopen, mogelijk een android waarmee ik zou willen kunnen streamen.

Mijn budget is +/- 250

mijn vraag is in welke richting ik dan moet zoeken?

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 20:59
als ik jou was, zou ik een stereo versterker kopen, liefst een degelijke van marktplaats. De muzikale kwaliteit van een stereo versterker is in het algemeen beter dan een multikanaals receiver.

Vervolgens een tablet/iphone/ipod touch via jack/dockingstation aan de versterker koppelen.
misschien nog mooier door gebruik te maken van airport.

[ Voor 18% gewijzigd door 107mb op 15-11-2012 14:49 ]

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik eens ga kijken naar een 2e hands versterker in combinatie met airport express of een loss bluetooth ontvanger.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

B&W's op een versterketje van de Aldi...je doet die dingen echt zwaar tekort.
Drop het type even, dan weten we waar we over praten. De combi B&W en Denon / Marantz is veel gebruikt, maar ook afhankelijk van de speakers zelf en je eigen smaak qua geluid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)